Wie is er ingeleid met gel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Miranti, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo,

Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen met inleidingen met gel.
    Met welk termijn werd je ingeleid? Was het je 1e of 2e bevalling? Hoe verliep je bevalling? Kwamen de weeën vlot op gang etc.

Ik word als de baby niet nog spontaan komt deze week ingeleid middels gel en ben dus erg benieuwd. ;)

2. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik ben bij mijn eerste zwangerschap met 18,5 week ingeleid met gel en vaginale tabletten. Ik weet niet of dat precies hetzelfde is. Bij mij ging het vlot. Om 9.00 begonnen. 15.00 kreeg ik buikpijn 17.00 weeen storm en om 19.30 had ik5 cm ontsluiting. Genoeg om te persen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja ik. Zowel de eerste als de tweede.
    Bij de eerste begonnen met 41+6. Bmm nog volledig gesloten. 2 keer gel (s ochtends om 9 uur en smiddags om een uur of 2) geen resultaat. Maar goed, ze hadden al gezegd dat het een paar dagen kon duren. Volgende dag gelukkig wel resultaat om 9 uur. Uiteindelijk is het vanzelf verder gegaan, om 14 uur smiddags had ik 2 cm en voldoende sterke weeën om zonder verdere opwekkend door te gaan.
    Uiteindelijk om 22:25 bevallen met vacuumverlossing. Houd er rekening mee dat dit vaker voorkomt bij een ingeleide bevalling dan bij een spontane bevalling.
    Desondanks een hele mooie ervaring.

Bij de tweede met 41+3 begonnen. een krappe cm ontsluiting bij aanvang (dat heb je eigenlijk altijd wel bij een volgende bevalling) dus weer gel om 9.00 Om 14.00 3 cm ontsluiting, wilden ze me toch aan de weeenopwekkers maar die heb ik geweigerd omdat ik de vorige keer ook de ervaring had dat mijn lichaam het zelf verder oppakte. Dus wilde ze eerst dan de vliezen breken om de weeën wat krachtiger te krijgen. Ze trok d'r handschoentjes aan en toen braken spontaan mn vliezen. :D Toen in een weerstond beland en om 15:15 was na 3 min persen m'n dochter er. Ging dus al iets sneller :) ik ben overigens toen in bad bevallen, supermooie ervaring.

Ik hoop dat de volgende spontaan begint, maar zo niet dan teken ik voor een bevalling als de tweede.
    Zo, heel verhaal geworden :)

Ik wens jou ook een hele mooie bevalling toe, hopelijk begin je straks spontaan, en anders net als ik zonder verdere weeenopwekkers. Succes!

4. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben ook met gel ingeleid. Om 8.30 de eerste dosis, deze deed niks. Om 11.30 de tweede dosis waarna ik vrij snel lichte weeën kreeg. Ik ben gaan douchen en om 13.30 heeft de vk de ontsluiting gecheckt en zat ik binnen 2 uur op 4 cm. Ze heeft de vliezen gebroken en na een weeënstorm had ik om 15.00 uur mijn mannetje op mijn borst liggen. Heel heftig, maar heel snel!

Deel Deze Pagina