2e bevalling minder erg?

Discussion in 'De bevalling' started by beauty2012, Jun 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnitaP

AnitaP Bekend lid

Feb 15, 2014
    760
    0
    0
    Bij de eerste 17 uur overgedaan. Trage ontsluiting en ruim een uur geperst.

Bij de tweede als de dood dat het weer zo zou verlopen als de eerste. Maar gelukkig ging dit vele malen vlotter. Lekker thuis bevallen in 6 uur tijd gerekend vanaf de eerste kramp. Had geen hele heftige weeën, ontsluiting vorderde ook niet snel. Vk bij 4 cm de vliezen gebroken toen een uur flinke weeën. Op een gegeven moment voelde ik druk van onder. Kon nog net op m'n bed klimmen. Dacht nog nu gaan we het uur in.... Maar 2 ik persen en tadaa daar was hij al... Was perplex, nu al... Wat een verademing. Zo kan ik er nog wel 10 doen dacht ik.

Bij de derde in 5 uur tijd bevallen maar kijk het mooist terug op de tweede. Moest bij de derde in het ziekenhuis bevallen. Lag vast aan het infuus. Vliezen mochten niet gebroken worden door de vk, dacht dat het weer lang zou duren mbt de ontsluiting. Moest aan het CTG blijven. Was veel beperkter, vk was niet echt geïnteresseerd. Dacht dat de weeën wel weer zouden ophouden etc. Ligt dus ook aan omgevingsfactoren ;)

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Leuk topic. Ik blijf het nog even volgen. Mijn totale bevalling duurde vijf uur waarvan 10 minuten persen. Licht schrammetje en n paar druppels bloedverlies. Ik teken voor een tweede bevalling die daar op lijkt.

3. Haazz

Haazz Actief lid

Mar 26, 2013
    184
    0
    0
    Eerste 19 uur vanaf de eerste wee. Na 12 uur 4 cm ontsluiting. Prima weeën om op te vangen. Toen braken mijn vliezen en ging ik in 6 uur met flink wat pijn naar volledige ontsluiting. Ruim een uur geperst.

De tweede 3,5 uur vanaf de eerste wee. Begon ineens met weeen om de 2 minuten. Werden heel snel al heel pijnlijk. Na 3 uur had ik 4 cm. Maar een kwartier later had ik in de auto naar het ziekenhuis al persweeën. Net op tijd het ziekenhuis gehaald, want na weer een kwartiertje kwam onze dochter in twee persweeen ter wereld 😅
    Was wel heftig, maar veel minder lang en ik kwam er ook beter uit.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Ik zie dat je ondertussen bevallen bent. En hoe ging het??

Share This Page