hallo alle moeders. Ik ben op internet gaan zoeken over hoe je kraambed op moet maken voor thuis bevalling alleen ik zie allemaal verschillende manieren. Mijn vraag is hoe maak jullie de kraambed op voor de bevalling. heb de kraambed nog niet maar ik mijn hoofd moet ik gewoon goed voorbereid wezen.
Ik had mijn bed i.p.v. op klossen ( past niet onder mijn bed) kratjes bier eronder en onder het hoeslaken het grote zeil wat in het kraampakket zat.... verder heb ik niks bijzonders gedaan wat opmaken enzo betreft...
Ik weet niet of je thuis wilt bevallen? Als dat zo is kun je het bed dubbel opmaken. Dus een molton en een hoeslaken. Daarop doe je het zijltje en daarover heen weer een hoeslaken(eventueel nog een ectra los zijltje erop. Deze zal de vk regelmatig verschonen. Als je dan bevallen bent kunnen ze zo de bovenste laag weghalen en kun je gewoon op de onderste laag liggen. Is het veel sneller klaar. Ik zou eventueel nog een vuilniszak/plastic tas om je hoofdkussen doen. Je weet nooit wat er op komt en waar het beland. Dan maakt je het hoofd kussen als volgd op: kussensloop, zak, kussen sloop. Dan hoeven ze na je bevalling alleen het bovenste eraf te halen en klaar. Zo heb ik het een x aantal jaar geleden geleerd in de opleiding (vig) en zo heb ik ook het kraambed van mijn vriendin opgemaakt.
Ik maak mijn bed gewoon op zoals altijd, alleen een extra zeiltje onder het hoeslaken en het bed op klossen. Afhalen en opmaken is toch ook zo gedaan? Kwestie van 5 minuten, als je gaat douchen na de bevalling kan de kraamhulp of je vriend het afhalen en opmaken. En wij hadden gewoon ons normale beddengoed, je dekbed wordt als het goed is sowieso niet vies en je hoeslaken gaat daarna meteen de was in en wordt echt wel schoon. En plastic zak om je hoofdkussen lijkt me dus helemaal niets, je hebt het vaak al warm genoeg en dan zo'n zweetkussen... Gewoon 2 kussenslopen om je hoofdkussen. Dat hebben wij hier sowieso altijd.
Ik heb hier een apart bevallingsbed. Zit me alleen af te vragen of ik daar ook nog een zeiltje of plastic onder moet doen. Matras zelf is van plastic. Kan daarna gewoon lekker m'n eigen bed in. Bed is snel genoeg afgehaald hoor. En bloedvlekken krijg je er prima uit als het daarna even in koud water met zout wordt gezet.
Ik had ons bed op klossen en in mijn kraampakket zat zo'n klein zeiltje dat ik daar eigenlijk niks mee kon. Ik heb een paar vuilniszakken aan elkaar geplakt en toen de bevalling begon heb ik die onder het laken gedaan. Alles is overigens gewoon schoon geworden.
Wij gaan ons bed vanavond opmaken. Eerst doe ik een molton over het bed. In het kraampakket zit een groot zeil die ik op bed leg en een groot absorberend matje. Hier overheen leg ik dan ons hoeslaken.