Hmm... nog minder kan hier bijna niet. Vond het een hel! De eerste helft van de bevalling was goed te doen, ontsluiting vorderde ook goed. 2e helft was een ramp. Wist niet waar ik het zoeken moest.
Ik had vanaf een centimeter of 6 ook een weeënstorm, maar daarvoor was ik dus al 8 of 9 uur bezig. Als ik dan tóch weer een weeënstorm moet krijgen, laten we daar dan maar meteen mee beginnen!
1e 9uur, 50 min persen 2e 3,5 uur, 5 min persen 3e valt er zeer waarschijnlijk uit tijdens een niesbui (grappie natuurlijk)
Dat gevoel heb ik idd ook, nog sneller dan de vorige keer kan niet, ik kreeg persdrang en 3 seconden later was Sam er! Bij de volgende haal ik denk ik het zkh niet, en die ligt aan het einde van de straat. Idd een niesbui zal genoeg zijn.
De eerste duurde hier bijna 12 uur, met een vreemde opbouw. 4.00 --> eerste wee, meteen heel heftig en regelmatig, kort op elkaar 13.30 --> vliezen gebroken, inmiddels pas 3/4 cm ontsluiting 15.00 --> 5 cm ontsluiting en langzaam persdrang 15.30 --> meepersen 15.45 --> Julia geboren Oftewel, ik ben heel erg benieuwd hoe de tweede zal gaan, mede omdat de laatste drie kwartier zo snel ging en ik totaal nog niet was voorbereid dat ze ook echt al geboren zou worden. En die weeën waren zo heftig. Ik weet niet wat men verstaat onder weeënstorm, maar dit was in ieder geval vanaf het begin meteen heel kort op elkaar en ik wist niet waar ik het moest zoeken van de pijn. Als ik nu die eerste 8 uur zou kunnen inkorten tot een uurtje of 2, dan hoeft het persen van mij niet sneller. Ik vond dat heerlijk en dat ging supersnel!
nou nou het even alle verhalen zitten lezen maar ben wel heel benieuwd nu. hier: 4.00 ontdekking van slijmprop die heeft losgelaten 5 uur in ziekenhuis gebracht (2 cm ontsluiting) door vk omdat ik nog geen 37 weken was 12.00 nog steeds 2 cm ontsluiting(toen was mijn man pas eindelijk in ziekenhuis geariveerd!!!! al die tijd dus alleen geweest waardoor de ontsluiting waarschijnlijk niet wilde verder gaan!! 14.00 volledige ontsluiting dus persen 14:33 is onze grote zoon van 4,5 kilo geboren lig nu al vanaf 30 weken plat, mag met 34 weken(volgende week dus) weer zelf voor mn zoontje gaan zorgen dus ze vermoeden dat het daardoor dan gelijk opgewekt zal worden en ik voor de 36 weken dit keer ga bevallen... dus ben heel benieuwd o het nu nog sneller gaat want in principe is het vanaf het moment dat mn man er was in 2,5 uur geboren en dat is voor 1e echt mega vlot zeggen ze... hebben meer van jullie dat gehad dat de man er nog niet was en het lichaam zichzelf tegen hield??
Beide keren snel bevallen, 2e bevalling ging idd nog sneller dan de 1e. 1e begon met breken vd vliezen, daarna een tijdje niets en ineens brak de pleuris uit. Vanaf breken van de vliezen heeft het 3,5 uur geduurd, maar de daadwerkelijke bevalling duurde 2 uur en een kwartier. 2e bevalling duurde 3 kwartier en begon gelijk met weeen, vliezen zijn pas doorgeprikt toen ik ging persen.
Hallo allemaal. Wat een reacties Super! En de 2e gaat dus inderdaad (meestal) sneller dan de 1e. Omdat de 1e in 7 uurtjes kwam, ben ik nu wel heel benieuwd hoe snel de 2e gaat komen. Ik hoop dat het niet te snel gaat, want we willen graag naar het ziekenhuis We zullen dus maar gaan bellen als de 1e weeen komen Iedereen die nog moet gaan bevallen: heel veel succes! Groetjes Yvonne
lees mee zie toch dat je bij de 2 de keer sneller bevalt... hmm... dat beloofd nog wat ! bij dochterlief was ik toch vrij snel bevallen ! 6.00 vliezen gebroken. overdag boodschappen gedaan,enz...hele lichte weeen ! 23.00 uur weeen golf 03.28 uur persen 03.40 uur bevallen
whaaa, ik hoop toch van niet, dan verlies ik deze in de super ofzo. Bij de eerste vanaf heteerste krampje tot ik haar had 2,5 uur.
Van mijn eerste heb ik er 7 uurtjes over gedaan. Bij mijn zoon nog geen 2 uur, heel snel dus. Dus volgens mij klopt het wel ben benieuwd naar deze bevalling! hopelijk wel vlot maar niet TE vlot
1e ongeveer 2 dagen (ingeleid dmv primen+infuus prematuur), 17 min. persen 2e 10 uur, (spontaan) 8 min. persen
1e bevalling: 18 uur (vliezen gebroken - uren niets - lichte weeën 4 uur lang - mini stormpje 1 uur lang - persen 115 minuten) 2e bevalling: 4 uur. 3 1/4 uur onregelmatige weeën, wel volledig ontsloten, 25 minuten persweeën wegzuchten ivm sterrekijker, 20 min persen.
1ste 10uur waarvan 1,5uur persen. En de 2de 3,5uur waarvan 15minuten persen. De 2de zou ik zo over doen.
De eerste is na 34 uur geeindigd in een keizersnede, vanwege het feit dat hij een sterrekijker was. De tweede 14 uur van de eerste wee tot de bevalling, denk dat ik een uur geperst heb, maar doordat ik een ruggeprik heb gekregen denk ik dat alles wat langzamer is gegaan, dan wanneer ik dit niet gehad had. Ben dus een klein beetje jaloers op de tijdsduren die eerder genoemd zijn, hoewel dat de pijn/ervaring natuurlijk niet minder maakt!
me eerste duurde 24uur, me 2e maar 1,5uur pff. dat was echt een stortbevalling, geef mij liever maar een van 24uur....
1e bevalling: 2,5 uur, had meteen al 10 cm ontsluiting, uiteindelijk 30 min geperst. 2e bevalling: 6 uur, maar begon al met 4 cm en had tussendoor een tijd geen weeen. Het echte ontsluitingswerk duurde 30 min en 10 min persen. Dus 2 snelle bevallingen
Ben hier erg benieuwd hoe de bevalling van de tweede gaat verlopen. Was ingeleid ivm gebroken vliezen, had 's middags 1cm, dus aan het infuus. 's Avonds om 22.00 (na 8 uur infuus) had ik nog steeds 1cm, maar toen was mijn baarmoedermond eindelijk verstreken (was nog maar 37 weken). Infuus uit om te 'slapen'. Om 4 uur had ik 2cm, 6 uur 4cm, kwart voor 8 volledige ontsluiting. 8:25 was dochter er (sterrenkijkertje). Al met al vanaf het moment van inleiden heeft het 18,5 uur geduurd. Vanaf het moment dat mijn lichaam het écht oppakte heeft 4,5 uur geduurd.