2e bevalling sneller/makkelijker?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mila1988, 9 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    1e: op 38 weken om 4:30 braken mijn vliezen. 11:30 de eerste weeën die opbouwde (thuis) Om 19:00 waren we in het ziekenhuis. 22:40 mocht ik persen en 22:52 was onze zoon er.
    2e: Op 38 weken ingeleid ivm zwangerschapssuiker. Half 9 tablet, toen om half 2 nog een tablet. Om 17:40 vliezen breken: 1 uur en 18 minuten later inclusief 9 min persen was onze dochter er.

    Ondanks het verschil vond ik beide bevallingen zeer goed te doen. Pijn ja maar niet zo dat ik dacht dat het niet ging. Mocht ik ooit nog eens bevallen dan heb ik geen voorkeur hoe ik het graag zou willen.
     
  2. Suuuss

    Suuuss Lid

    22 apr 2014
    50
    9
    8
    Vrouw
    Mijn tweede bevalling vond ik heel leuk om te doen (zeker omdat ik bij m’n eerste bevalling was ingeleid en dat vond ik erg tegennatuurlijk).
    Ik werd rond 3:00 uur ‘s nachts wakker omdat ik moest plassen. Ik had een harde buik. En later nog een harde buik. En nog een. En nog een. Om 5:00 uur vertelde ik tegen m’n man dat misschien de bevalling was begonnen en dat ik dacht dat het weeën waren. Hij ging verder slapen (omdat ik een man nodig heb die uitgerust is). Om 7:00 uur ging ik m’n moeder bellen of ze m’n oudste wilde komen halen. Ik ging douchen, daarna belde ik de verloskundige dat het begonnen was. Ze zei nog: ‘Ik eet snel m’n boterham op en dan kom ik er aan!’ En ik zei dat ze zich niet hoefde te haasten, er zat nog zoveel tijd tussen de weeën. Ze was er rond 8:00 uur, ze wilde eerst kijken hoever ik was en toen was ik al 10cm?! Toen ik opstond om een wee weg te puffen braken m’n vliezen (m’n moeder was er nog steeds niet). Halverwege het persen was m’n moeder er eindelijk en om 08:50 uur is hij geboren! Toen hij er net was kwam de kraamverzorgster, die moest zich ook haasten, maar was helaas te laat. Dus al met al maar 6 uur. Zo wil ik wel 20 bevallingen! ☺️
     
    Mama to B vindt dit leuk.
  3. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik vond mijn eerste bevalling al een feestje. Maar mijn tweede nóg leuker, makkelijker en sneller.
    Eerste met 39+4, tweede 38+4
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.924
    12.397
    113
    Vrouw
    Ben ook benieuwd erna! Word sowieso ingeleid.
    Maar eerste bevalling was met 40,1 week ingeleid, stuitliggertje en 4 uurtjes over gedaan(niet levend kindje werkt dus niet mee...)
     
  5. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.445
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Mijn bevalling duurde 48u dus ik hoop echt dat de tweede sneller is:|:o: mja sterrenkijker, niet ingedaald, ontsluiting duurde ontzettend lang...
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Hier vond ik de 2e ook makkelijker en sneller. De eerste begon met gebroken vliezen en duurde gewoon lang voor het op gang kwam (was medisch dus de hele tijd aan bed gekluisterd). Geen persweeën dus aan de opwekkend, ingeknipt etc..
    Vanaf breken vliezen zo'n 18u tot ze er was.

    De tweede begon met weeën die in t begin prima te handelen waren. Vanaf het breken van de vliezen weeënstorm en van 5 naar 10 cm in een uur. Heel heftig qua pijn maar veel natuurlijker ofzo. Niet ingeknipt, wel gehecht.
    Vanaf breken vliezen zo'n 1.5u tot ze er was.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Iemand ook ervaring met uitdrijving wat niet wilde vlotten bij de 1e en de 2e wel snel kwam? Mijn zoontje wilde gewoon niet geboren worden haha, uiteindelijk met knip + vacuümpomp gehaald.
    Ben bang voor weer zo'n bevalling :$
     
  8. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling duurde 23 uur. Ontsluiting voor geen ene meter, een ruggenprik deed wonderen en opeens ging de ontsluiting prima. Alleen kind lag niet goed, dus knip en vacuümverlossing. Bleek ook niet goed te liggen..

    2e bevalling begon prima, de hele dag lichte weeën, stelde niks voor. Rond half 5 vriend gebeld en om 19 uur was de verloskundige langsgekomen, had 3 cm ontsluiting en konden gelijk naar het ziekenhuis. Daar aangekomen had ik al 6 a 7 cm. Uiteindelijk viel het een beetje stil met 8 a 9 cm, maar voor 22.30 had ik mijn meisje op mijn borst!
    Ik had een prenatale depressie en mij ingesteld op weer eenzelfde bevalling als de eerste. Kan het alleen maar beter worden. Mijn hele bevalplan ging overboord, het moment dat ik in het ziekenhuis kwam. Bij mij was het echt zo dat de eerste de weg vrij had gemaakt.
    Ik kijk ook echt zoveel beter terug op mijn 2e bevalling dan de 1e!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    @LesGra kijk dat is goed om te horen! Ik hoop het echt dat het vlotter mag gaan dit keer. Zie momenteel namelijk erg op tegen de bevalling nu het steeds dichterbij komt.
     
    LesGra vindt dit leuk.
  10. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Dat is echt balen. Ik keek juist uit naar mijn bevalling. Puur vanwege mijn depressie en HG. Ondanks dat mijn eerste bevalling zolang duurde, beval ik dus echt liever dan dat ik zwanger ben.
    Wat mij de 2e keer echt beter hielp was alles los laten en mezelf er maar aan over geven. Ik heb het al een keer gedaan, dus dit doe ik ook gewoon!
    Het is echt lastig, want je kunt het niet plannen, hoe graag je het ook zou willen, maar vecht er niet tegen wil ik je meegeven.
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina