Vandaag bij 38.3 weken kwamen we er achter dat baby in stuit ligt. ik kwam voor een groei echo ivm vermoeden groot kind. De baby is ook aardig groot.. geschat nu op 7 pond maar kon ook gerust Pond meer zijn, heeft weinig plek meer in buik en ligt dus in stuit zo Blijkt.. Ze hebben geprobeerd te draaien maar dit is niet gelukt.morgen afspraak met gynaecoloog of die woensdag nog draai poging wil doen Ofniet. Maar vraag me af of ik dit moet willen gezien de Kans me klein lijkt dat dit dan op 38.5 met grote baby nog lukt.. Iemand ervaringen?
Ik heb een versie gehad met 38,5 week, op die termijn kwamen ze er achter dat mijn zoon in stuit lag. De versie heeft niet mogen baten, ze hadden vooraf ook al aangegeven dat de kans klein was dag het zou slagen, gezien de termijn. En eerlijk gezegd zou ik er ook niet weer voor kiezen. Het voelde niet goed. Ik heb met 39,5 week een geplande keizersnede gehad, mijn zoon was 6,5 pond. Veel succes!
Dank rijo! Ik zit dus ook in dubio omdat ik Bang ben dat het weinig zin heeft! Mag je dan zelf de datum kiezen waarop de keizersnee plaatsvind? Hoop dat ze hem dan wat eerder willen halen!
Ik heb laatst ook een versie gehad, deze is ook niet gelukt. IK zou het niet nog is doen, mijn kindje werd van de week met 36 weken ook al groot geschat, zo'n 3300 gr. Zie je een stuitbevalling niet zitten?
Dank voor reacties! Nee stuitbevalling met grote baby zie ik Persoonlijk niet zitten.. Ga jij hier wel voor?
Omdat ik enorm opzag tegen een ks (ivm grote angst voor naalden, infuzen ed) heb ik min of meer geeist dat ze hem diezelfde week nog moesten halen Ik denk dat ze bij jou, als je ook voor een ks kiest, niet lang zullen wachten gezien de termijn. Ik denk dat je kindje er dan binnen nu en een week wel is Voor mij was een stuitbevalling ook geen optie. Het idee dat het hoofdje als laatste geboren wordt vond ik beangstigend.
De schatting van een kind met deze termijn kan maar zo 500 gram schelen dus ook naar beneden ! Pin je er dus niet teveel op vast. Een stuitbevalling kan vaak prima, verdiep je er vooral in zodat je een goede keuze kan maken waar je geen spijt van krijgt. Er zijn risisco percentages te vinden van stuitbevallingen maar ook van sectio's. Zoek een gyn/ verloskundige die ervaren is in stuitbevallingen en vraag hun gerust om hun ervaring. Bekijk welke houdingen bij een stuitbevalling het meest effectief bleken (dus niet op je rug!)
Mijn eerste lag in stuit en mij is toen verteld dat na 37 wkn een versie geen zin heeft omdat de kleine te weinig ruimte heeft om te draaien. Mijn dochter werd ook groot geschat (viel achteraf wel mee, dus ze kunnen er zo naast zitten) maar mede door deze voorspelling heeft de gyn geadviseerd om voor ks te kiezen.. ze vertelde dat de kans bij stuit bevalling groot is dat het eind in een spoed ks.. en dat dit voor zowel mij als ongeboren kindje dus risico's met zich mee brengt, want spoed ks is ook niet iets waar ze snel voor kiezen.. dat was voor mij de druppel, ik ben gezond en heb een goede conditie en wou mijn ongeboren kindje niet onnodig risico laten lopen.. dus met 39 wkn ks gehad! Iedereen zal zijn mening hebben over dit onderwerp maar volg je hart en laat je goed informeren door je gyn!
Mijn gevoel zei steeds dat een stuitbevalling mij wel zou lukken. Maar Door de negatieve lading van een stuitbevalling ben ik ook wel enigszins gaan twijfelen. Vind het een moeilijke keuze om te maken.
Hier lag ze met 38+ weken in eens overdwars (terwijl ze tot die tijd netjes met het hoofd naar beneden lag) De Gyn heeft haar geprobeerd te draaien, wat ook wel lukte maar ze draaide zichzelf net zo hard weer terug (zal wel lekker hebben gelegen) Wij zijn dus voor een keizersnee gegaan en die werd met 39 + 3 uitgevoerd.
Dank allen! Ik heb besloten niet meer te proberen te draaien en inderdaad voor ks te gaan.. hij is gepland voor as maandag! Had wel eerder gemogen van me maar nu voldoende tijd alles voor te bereiden.. Vind het een beetje spannend allemaal maar voel me hier het beste bij.
Ik had met 37 weken een draaipoging maar zoontje bleef liggen waar ie lag, stuitbevalling was wegens medische redenen geen optie dus ks gepland op 39 weken...maar met precies 38 weken braken m'n vliezen dus werd het een iets minder geplande ks Maar zeker spannend, succes
Spannend!!! Als jij je er goed bij voelt, dan is het de juiste keuze! Goed van je dat je nog even de tijd neemt om de laatste dingetjes te doen. Geniet nog even van je baby in de buik, dat ga je straks echt missen Succes volgende week!
Hoi lees het nu pas allemaal. Ik heb ook een draaipoging gehad die mislukte en daarna voor ks gekozen omdat ik iemand ken die zijn kindje met een stuitbevalling heeft verloren.... Ik zie dat je morgen mag! Wat spannend! Mijn kindje is op een dinsdag geboren trouwens. Heel veel succes morgen. Het is mij enorm mee gevallen, nog nooit in ziekenhuis gelegen of operatie gehad (ja toen ik 1,5 was maar daar weet ik niks meer van natuurlijk). Ik vond het allemaal super. Ze waren heel lief tegen me en ik vond het ook niet erg dat ik zelf niks kon, voelde me toch niet zo machteloos als ik dacht. Veel foto's laten maken door de zuster! Dat deden ze ook voor ons. De helft van die momenten op de foto's weet ik niks meer van. En als er wat is tijdens de ks gewoon aangeven, dan kunnen ze je helpen! Liefs!