2e bevalling waar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door willemientje, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. willemientje

willemientje Niet meer actief

hoi,

Tijdens zwangerschap van mijn dochter was ik op het laatst onder behandeling van de gynaecoloog, vanwege diabetes en stuit.

Denk dat ik nu weer zwanger ben, moet ik me dan eerst melden bij de verloskundige of kan ik gelijk naar het ziekenhuis? Ben trouwens bevallen met een keizersnee.

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik denk dat je dan het beste eerst de gyn kan bellen
    en als er geen complicaties zijn zal hij/zij je wel doorsturen naar de vk
    of de controles zelf blijven doen.
    Ik ben ook een paar x bij de gyn geweest en bij de laatste 2 bij de vk
    je mag ook zelf kiezen bij wie je wilt lopen voor de controles als er geen complicaties zijn.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik denk dat je gewoon de vk kan bellen en stel dat je weer last van diabetes krijgt da je dan pas door gaat naar de gyn.

4. willemientje

willemientje Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties, zal idd eerst maar ´s de verloskundige bellen als ik een positieve test heb

5. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Volgens mij moet je sowieso naar de gyn als je bevallen bent met een ks..
    Maar dat kan ook later in de zwangerschap!

liefs Jazzie

6. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Volgens mij moet je als je eerste bevalling een keizersnee was altijd naar de gynaecoloog. Je kunt natuurlijk wel voor de zekerheid de vk eerst bellen. Die stuurt je dan vanzelf wel door.

Dat geldt niet als je alleen maar zwangerschapsdiabetes hebt gehad en 'gewoon' bent bevallen volgens mij, dan kun je wel gewoon naar de vk, die stuurt je dan vanzelf wel door als je er weer last van krijgt. Dat was wel zo bij een vriendin van mij in ieder geval.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.825
    113
    Mijn vorige bevalling is een keizersnede geweest. Ik moet echter gewoon op controle bij de vk en pas bij 32 of 36 weken (dat is nog een discussie tussen vk en mij) wordt ik doorverwezen naar de gynaecoloog.

8. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Net bij de dokter geweest en ben direct doorverwezen naar de gyn.
    Wist ik al, omdat ik vorig jaar bevallen ben middels een keizersnede.

9. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    een vriendin van mij had bij de 1e ook een keizersnede en zij moet gewoon naar de verlos hoor!

ik zou eerst de verlos bellen..

x

10. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ja oke. Ik ben al doorverwezen.
    Ik moet tevens aan de bloedverdunnende injecties en ik heb in het verleden nogal wat miskramen gehad, dus ik ben er zeker van dat ik bij de gyn beland.

Misschien is het afhankelijk van gyn en ziekenhuis.
    Mij is toen al verteld, dat mocht ik weer zwanger zijn ik zoiezo in het ziekenhuis moet bevallen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.825
    113
    Ja, ik moet ook sowieso weer in het ziekenhuis bevallen, dat moet volgens mij iedereen die een ks heeft gehad, maar hier is het dus wel gewoon onder controle van de vk.

Deel Deze Pagina