Even een vraag ben bezig met wat dingen te bestellen bij goedgemerkt. onder andere een sos naamplaatje. alleen wat is nou het handigste om erop te zetten. ik kwam niet verder als natuurlijk zijn naam, geboortedatum, nationaliteit. Welk telefoonnummer zal ik erop zetten die van mij of mijn man? Allebei vind ik ergens weg een beetje raar/onzin, misschien kan iemand mij overtuigen om wel allebei te doen. Of heeft iemand een ander idee wat ik er beter allemaal op kan zetten? Allergieën of andere bijzonderheden zijn er niet dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Bij voorbaat dank voor het reageren.
Wij hebben erop gezet: Ik ben voornaam achternaam geboortedatum papa: telefoonnummer mama: telefoonnummer op een van mijn nichtje: voornaam achternaam geboortedatum straat huisnummer plaats telefoonnummer (met +316 ervoor) Succes!
Ik zou er zeker wel de telefoonnummers van beide ouders opzetten. Als bij een van de twee de accu leeg is, is de ander altijd nog bereikbaar!
Hier ook gekozen voor beide nummers. Mede omdat hij m ook om heeft als we met hem de stad ingaan ofzo. De ene keer is dat papa en de andere keer is dat mama. Beetje vreemd als mama haar nummer erop staat en papa is met m op stap ik wordt dan op mijn werk gebeld als hij door iemand gevonden is. Dat lijkt me niet fijn. Dan moet ik papa weer bellen waar hij is... Beide nummers staan er dus op. Laatst naar de dierentuin geweest papa was zijn telefoon vergeten die zal dan maar net zijn nummer erop hebben staan. En ik niet. Dan heeft het plaatje dus ql geen nut meer...
Hier staat op de voorkant zijn voornaam Op de achterkant Voornaam achternaam Straat + huisnummer Postcode + woonplaats Mama: +31......... Papa: +31.........
Mijn kinderen hebben er op staan Naam en achternaam Adres, Woonplaats + land ( nl) Tel nr mijn Tel nr man Tel Inc netnr tussen haakjes ivm dat we ook op vakantie gaan
Ik heb er toevallig ook net twee naamplaatjes besteld. Ik heb dit erop: Voornaam, achternaam Woonplaats, (NL) Geboortedatum 00316 ------ (ICE paste niet ervoor) 00316 ------ Ik heb ook gekozen voor nummers van ons beide. Er hoeft maar 1 telefoon even geen bereik te hebben, of accu leeg etc. Dan sla je jezelf echt voor je kop. En meestal zijn we samen. Ik heb wel de bovenste van mij gedaan, omdat ik het vaakst bij ze ben. Hier is een kortingscode, dan krijg je 15% korting op je hele bestelling en geen verzendkosten. GGJGVP-09
Hier bewust voor gekozen om geen voornaam te doen. We hebben ene ketting trouwens. Hier voor gekozen omdat ze dan niet het kind bij de voornaam kunnen zeggen voor mensen die niet zulke goede bedoelingen hebben. We hebben dus Achternaam Straat naam + nr Woonplaats Telefoon nummer papa Telefoon nummer mama
Dat is wel een handige om op zich alleen de achternaam te vermelden. Maar zouden mensen met niet zulke goede bedoeling dan niet alsnog vragen aan kinderen hoe ze van de voornaam heten?
Als een vreemde de voornaam van een kind weet (door het armbandje) wekt dat vertrouwen op bij het kind. Vandaar het advies deze niet te vermelden. Ik zou wel beide telefoonnummers erop zetten idd, inclusief landcode.
Leuk bedacht, maar als je zo'n flapuit als mijn zoon hebt, die zegt echt wel hoe hij heet. Ik heb er daarom gewoon zijn naam opgezet. Als er iets ergs gebeurd is het ook fijn (voor hem en omstanders) als mensen weten hoe hij heet.
Je bedoelt denk ik juist vertrouwen opwekken omdat hij naar de naam van het kind moet vragen en niet kan doen alsof hij het al weet (omdat hij zogenaamd mam of pap kent)? Ik vraag mij dan wel af of de achternaam dan nog zin heeft?
Achternaam heeft uiteraard zin mocht je kind via hulpdiensten bij pa en ma terecht moeten komen. Wij inderdaad ook geen voornaam op het bandje, want inderdaad kan iemand met foute bedoelingen niet al doen alsof hij/zij de ouders kent. Wij hebben Voorletters, achternaam Geboortedatum Telefoonnummer mama Telefoonnummer papa NL/dutch/Holland ( zodat eventueel in het buitenland bekend is waar je vandaan komt/welke taal je kind spreekt)
Ik denk een armbandje want die kan je kind niet zo makkelijk afhalen. In ieder geval degene die ik heb kan ze denk ik niet zo makkelijk afhalen. Heb zo'n helpid4kids
Maar net als wat esmeralda zegt dan moet je niet zo'n flapuit van een zoon hebben die het wel verteld als je het vraagt wat is je naam dan zegt mijn zoon ook hoe die heet dus dan is het effect van alleen de achternaam weg.
Ik heb de ketting gedaan die kun je dan onder het shirt doen, welke handiger is moet denk ik de praktijk uitwijzen
Ja maar als iemand eerst moet vragen hoe je heet is er naar mijn beleving al wat afstand gecreëerd. Het gaat mij er niet om dat vreemden haar naam niet mogen weten, maar dat ze het niet direct kunnen gebruiken: hoi Sanne je papa en mama zeiden dat je met mij mee moet of eerst de vraag hoe heet je?