Hallo allemaal, Sinds vrijdag ben ik op dit forum terecht gekomen en sinds die tijd ben ik al behoorlijk verslaafd aan het raken. Eindelijk een forum waar bruikbare informatie opstaat! Ik zit zelf met het volgende: Sinds een halve week heb ik af en toe vlagen van menstruatie achtige krampen in mijn onderbuik. Daarnaast heb ik ook bijna de gehele dag een zeurend zelfs een beetje een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Ook heb ik af en toe gevoelige tepels. Ik ben in de eerste week van mijn pilstrip 2 pillen vergeten, deze heb ik meer dan 12 uur later ingenomen. Aan het eind van de eerste week/ begin tweede week hebben mijn man en ik "geklust". Nu denk ik dat er een kans is dat ik zwanger ben. Is het mogelijk dat ik na 1,5 week na te hebben geklust zwangerschapssymptomen heb? Sinds vrijdag ben ik gestopt met het innemen van de pil, omdat ik hier op het forum las dat menstruatie achtige krampen in je onderbuik en gevoelige tepels kunnen duiden op een zwangerschap. Ik heb voor mijn menstruatie normaal gesproken geen tot amper last van krampen, soms alleen de dag van tevoren. Maar zeker geen 1,5 week van tevoren. Ik weet dat ik moet wachten tot ik kan testen, maar wat duurt wachten ongelofelijk lang...Ik houd het bijna niet meer uit en ik moet nog wachten tot komend weekend (18/ 19 maart) voordat ik kan testen. Word een beetje gek van mijzelf. Oeps een beetje een lang verhaal. Maar het voelt goed om het even kwijt te zijn.
Hoi Mieky! Wachten is idd helemaal niet leuk! Ik kan niet echt antwoord geven op je vraag, maar misschien word het wat duidelijker voor je als je de calculator die in het menu staat(links) invult! Dan weet je je ong. wanneer je eisprong en de evt. innesteling was en of er een kans is dat je zwanger bent! Het geeft natuurlijk geen zekerheid, maar je weet iig wat meer! SUCCES met wachten! X MIR
Bedankt voor je snelle reactie. Had ik al naar gekeken en volgens die calculator is het zeker mogelijk. Het probleem is alleen dat ik er nooit echt zo mee bezig ben geweest. Ik heb mijn ovulatie niet gevoeld, dus ik weet niet wanneer die plaats heeft gevonden. Ik weet zelfs niet meer precies wanneer mijn menstruatie begon en eindigde. Ik ben van mijn pilstrip uit gegaan. Ben op dit moment de dagen aan het aftellen tot ik kan testen.
Hoi Mieky, als je de pil slikt heb je normaal gesproken geen eisprong, dus dat je dat nooit voelt klopt helemaal. Volgens mij is het zo dat je lichaam zodra je een pil vergeet probeert die kans te grijpen door zo snel mogelijk een eitje te laten rijpen. Zelf heb ik iets soortgelijks als jij meegemaakt en ook ik had al heel snel (1 week later) allerlei symptomen. Ik heb toen de eerste keer te snel getest, wat dus zonde van het geld was. Maar goed, aangezien ik de pil slikte had ikgeen idee wanneer "het" nu precies gebeurd moest zijn. Achteraf gezien bleek het dus gewoon in de afgelopen pilstrip te zijn gebeurd. Ik heb 1 keer een pil zo'n 13 uur te laat ingenomen en bingo... Ik ben er nog steeds verbaasd over dat het heeft kunnen gebeuren. Ik heb de pil gewoon doorgeslikt trouwens ookal had ik symptomen. In de bijsluiter stond dat dat geen kwaad kon, en als je stopt ben je sowieso onveilig. Voor mijn gevoel maakte ik mezelf door het lezen van deze site ook helemaal gek. Je begint gewoon te twijfelen of je een symptoom nu echt uit jezelf gekregen hebt, of dat je iets voelt omdat je gelezen hebt dat je zoiets kunt voelen. Gewoon wachten dus, hoe moeilijk dat ook kan zijn... In de tussentijd kun je wel al nadenken of jij en je partner klaar zijn voor een kind (je slikte tenslotte niet voor niets de pil). Dat is sowieso wel een nuttige bezigheid, ongeacht wat je nu precies meemaakt in je lichaam! Veel succes met wachten! Maris
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik denk dat ik eind van deze week maar eens ga proberen te testen. Ik ben te nieuwsgierig om nog langer te wachten. Gepland is het niet om nu zwanger te raken, maar als ik het ben is het zeker gewenst.
Helemaal mee eens, wachten duurt onzettend lang en de ene keer denk je "acht je houd jezelf voor de gek je bent niet zwanger" en de andere moment denk je "zou het toch?" Dit zal mijn 2 ronde worden als ik volgende week ongesteld wordt. Hoop het natuurijk niet. En al je symtomen is elke maand anders, dit keer heb ik helemaal geen symtomen terwijl ik altijd van alles en nog wat voel een week voor NOD, wel heb ik nu af en toe steekjes, maar ik geloof niets meer tot dat ik echt een posi test zie. Iedereen veel succes
ik ben 2 keer door de pil zwanger geraakt. beiden door stress. ik slikte gewoon mn pil elke dag. de eerste keer was omdat ik met ruzie het pleeghuis uitging en moest stoppen met de pil omdat ik maar niet ongesteld werd. toen werd ik weer ongesteld na een half jaar en weer met de pil begonnen en toen na de strip bleek ik zwanger te zijn. Stom je bent de eerste maand onbeschermd. wist ik toen niet was 17. en de 2e keer omdat mn moeder overleed terwijl we weer heel veel contact hadden. maar ze waren allebei gewenst en houden veel van hun. ook kun je iets van jezelf terugvinden hahaha. Ik werd altijd stipt na 3 dagen van de strip ongesteld en wist bij die 2keer dat er iets mis was. Deze is wel om zo te zeggen "gepland" maar het is altijd een wonder. dus het kan altijd wel. je hebt altijd een betrouwbaarheid van 99% dat de pil werkt. vergeet je een pil wordt de betrouwbaarheid beduidend minder.