Hoi, Ik ben benieuwd wat voor soort speelgoed kindjes van rond de 2 jaar interesseren. Wat vind jouw kind interessant? Ben benieuwd!
J. vindt vooral boekjes heel interessant. En buitenspeelgoed, knutseldingen en dingen van 'grote mensen'.
auto's, boekjes, blokken, zijn serviesje, beren, bumba en zandkasteel en het speelgoedhuisjezijn hier de dingen die bij onze zoon van net 2 helemaal hot zijn. ow, en de laptop van zijn grote zus, maar die is eigenlijk off limit natuurlijk.
Ik heb 2 kinderen en totaal geen spelers toen ze klein waren/zijn. De jongste is nu 2 en hij speelt net als de oudere toen met serviesje/keukenspulletjes/kookspulletjes en wil graag voorgelezen worden. Verder wil/wilden ze graag naar buiten, naar de speeltuin, de zandbak in, op de driewieler, eendjes voeren enz.
Mijn zoon speelt al heel lang het allerliefst met zijn autootjes. Die hebben we in alle soorten en maten, en met en zonder geluid. Garages voor de auto's vindt hij ook leuk. Verder: boekjes lezen, trommel, xylofoon, loopauto, keukentje, tekenen, in zijn tuinhuisje spelen (met glijbaan eraan), zandbak, en verstoppen in zijn speeltentje. Blokken en puzzels vindt hij niks. O ja, we hebben sinds kort ook een waterplay die hij heel leuk vindt.
Finn begint zich nu steeds meer te interesseren in auto's en allerlei andere voertuigen. Ook duplo is favoriet hier
Wij willen ook een waterplay Maar hier is speelgoed echt leuk in fases. Nu, met 21 maanden, zijn de volgende dingen leuk: - puzzels; - poppen en poppenwagens; - hun tafeltje en stoelen en dan constant erop en eraf klimmen; - knutselen, stickers plakken, kleuren; - BUITEN spelen, vooral de glijbaan is hot! - teletubbies en de wereld is mooi kijken. - boekjes met dieren en dan benoemen (nu nog met dierengeluiden) En voor de rest spelen ze graag met niet-speelgoed spul, vinden het leuk om samen te koken enz.
Hier vooral: duplo, auto's en van die Schleich beestjes. Zal even een linkje toevoegen want weet niet of je weet wat ik bedoel, maar deze zijn erg favoriet Schleich-s.nl - Wilde dieren - Schleich Hele dierentuin voorstellingen maakt hij ermee.
hé cool zeg, ik zocht nog diertjes maar vond nergens echt leuke. hier staan er maar genoeg op. thanks!
vreselijk! Ik heb hem daarna nooit meer uit elkaar gehaald, want de volgende keer dat ik dat ding in elkaar moet zetten sla ik die rubbertjes met een moker vast denk ik