Dames, Misschien kan iemand mij helpen (vraag voor een nichtje). Ze is 1 dag later dan normaal met de pilstrip begonnen en heeft precies in de vruchtbare periode gemeenschap gehad.. Hebben jullie enig idee of ze nu zwanger kan zijn.... Ze kan nog niet testen, vandaar dat ik eerst jullie mening vraag....
pil vergeten in week 1 of een langere stopweek geeft de meeste risico op zwangerschap. als ze in de 7 dagen erna onveilige sex heeft gehad kan ze dus zwanger zijn. het is nu al te laat voor een aftermorningpil dus je kan alleen afwachten en eventueel testen in de stopweek als haar menstruatie lichter is of wegblijft. ze kan wel gewoon ongestelt worden omdat de pil een kunstmenstruatie opwekt. dit zal wel iets anders zijn dan normaal als ze zwanger zou zijn. succes met het wachten
Net als lovewinnie zegt, heeft ze tijdens de 1e 7 dagen van de pilstrip onveilige sex gehad, dan kan het idd wel! Normaal gesproken is de pil veilig als je hem 7 dagen achtereen slikt. Is het dus na die 7 dagen gebeurt, ongeacht of ze wel of niet te laat begonnen was, dan is er niks aan de hand.
He Lique fijn dat je dit opent Ben afgelopen week dinsdag ook de eerste pil vergeten en heb woensdag avond ook gemeenschap gehad........en pas daarna de pil ingenomen dus eigenlijk was ik al bijna 2 pillen vergeten want ik begin altijd met de pil in de ochtend. Wat ik alleen niet snap hoe kan je dan in de eerste 7 dagen zwanger raken? Normaal ben je na de ongesteldheid toch niet gelijk vruchtbaar? En als ik denk aan de laatste zwangerschap toen was het ook gelijk de eerste keer raak Nou we wachten maar af toch..........moet ik dan trouwens nu stoppen met de pil of doorgaan? Liefs Esther o sorry dat ik mijn probleem in jou topic gooi
Dames bedankt voor jullie antwoorden. Ze is nu inderdaad ongesteld geworden, maar dat kan ook omdat ze abrupt gestopt is met de pil. Ze wacht maandag even af voor een test. Madelief, tja ongeveer 14 dagen na je 1e dag laatste menstruatie ben je op je vruchtbaarst. Dus als je de pil te laat ingenomen hebt, dan ben je rond die tijd dus gewoon vruchtbaar.. Uit jouw verhaal begrijp ik dat je ongeveer op de 8e dag gemeenschap gehad hebt. Dus dat is afwachten. Of je met de pil beter kan stoppen enz. Geen idee, misschien even de doktersassistente bellen...
Wat lique80 zegt, misschien even de dokter(assistente) bellen. Zij weet ook met over de pil die jij inneemt, want elke pil is ook verschillend..