Samenlevingstest

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by woopy, Oct 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woopy

woopy Lid

Aug 8, 2008
    26
    0
    0
    Brabant
    Hoi!

Vorige maand zijn mijn vriend en ik naar het ziekehuis geweest voor onderzoeken. Ik heb een aantal bloedonderzoeken gehad en mijn vriend heeft zijn zaadjes in moeten leveren. Voor de samenlevingstest waren we iets te laat. Nu heb ik deze week een aantal echo's gehad en vandaag de samenlevingstest. Ik mocht ook even kijken en zag wel de zaadjes bewegen. De arts-assistent bleef wat langer kijken en besloot toch om hem een negatief te geven. Als het bomvol zat met zaadjes was hij positief, maar dat was niet. Ik vroeg waar het nu aan lag en zei gaf aan dat je daar niet een "schuldige"voor aan kon wijzen, maar dat het een wisselwerking was.

Ik moet zeggen dat ik best wel overstuur was toen ik thuis kwam. Het is nooit leuk om iets negatiefs te horen. Aan de andere kant denk ik ook weer wat zegt zo'n onderzoek nu? Zij gaf ook aan dat het een moment-opname is. Nu moet ik alleen nog de HSG, daar zie ik erg tegenop. Ik had al aangegeven dat ik vorig jaar een kijkoperatie had gehad en dat ze mijn eileiders nagekeken hadden. Ze zagen er toen goed uit. Maar om dan toch de kansen te verhogen, willen ze hem nog doen.

Vind het allemaal wel lastig. Krijgen we pas over anderhalve maand ofzo alle uitslagen. Want over de bloedtesten en de zaadtest hebben ze niks gezegd. Dat willen ze allemaal pas op het einde doen.

Ik vraag me af of deze test al echt iets zegt over de `kans`om spontaan zwanger te raken.

Liefs Woopy

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi Woopy,

Wat vervelend dat je nog zo in onzekerheid zit. Wij hebben zelf geen samenlevingstest gehad dus kan daar niet veel over zeggen. Wel dat ik hier op het forum vaker hoor dat de samenlevingstest niet super betrouwbaar is. Dus misschien valt het heel erg mee.

Voor de rest kun je denk ik alleen maar afwachten wat je arts zegt aan de hand van alle uitslagen.

Ik heb wel een HSG gehad. het is niet prettig maar je staat zo weer buiten en de pijn is per persoon verschillend. De een voelt er niets van de ander wel. Ik had wel pijn maar het duurt echt maar heel even als je denkt dat je het niet meer kan houden is het voorbij.

Succes en sterkte met alles meid.

Liefs Zora

3. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Hoi Woopy,

Wij hadden eerst een hartstikke negatieve samenlevingstest, helemaal niks gevonden.
    Nu twee dagen later was hij hartstikke positief. Het hangt heel erg af van de timing. Mijn eitje is nog niet gesprongen dus de test van twee dagen geleden was gewoon te vroeg want dan is het slijm nog niet optimaal. Daarnaast is bewezen dat de samenlevingstest onbetrouwbaar is. Er werden ongeveer evenveel vrouwen zwanger na een positieve als na een negatieve uitslag. Sommige ziekenhuizen doen de test niet eens meer. Dus als hij positief is is het mooi meegenomen, als hij negatief is moet je er niet al teveel waarde aan hechten behalve als blijkt det je slijm niet goed is, te zuur of ondoorgankelijk. Ik zou je er nog niet teveel zorgen over maken.

Veel succes, hopelijk zijn de andere uitslagen goed en mag het snel raak zijn!

Share This Page