rugpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaatje28, 24 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hoi mensen,

    Ben nu 9 weken zwanger en heb last van mijn linkeronderrug met uitstralling naar de linkerkant van mijn zij. Tevens heb ik last van mijn de band boven bij navel (horizontaal). Het lijkt op darmpijn.
    Is dit bandenpijn of iets anders? Moet ik mij zorgen maken?
    Wie kan mij hierover wat meer vertellen?
    Groetjes Kaatje
     
  2. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    hoi kaatje,
    ik heb tijdens mijn zwangerschap veel last gehad van bandenpijn, deze zat voornamelijk in mijn liezen. de pijn rond je navel kan inderdaad zijn van je darmen, heb je ook last van je stoelgang?

    en de pijn in je rug, ik heb een "zwangerschapshernia" gehad en dat voelde ook zo, alleen kwam dat pas na 4,5 maand.
    het kindje drukte op mijn zenuwen.
    ik zou deze klachten even bespreken met de verloskundige i.v.m. eventuele bekken klachten?

    succes meid
     
  3. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hallllooo,

    Thanx voor je snelle antwoord. Krijg die pijn boven mijn navel vooral wanneer ik buiten in de kou heb gestaan of als ik mij even wat te druk maak (vooral op mijn werk). Ik weet dat ik een zwakke rug heb omdat mijn wervelkolom scheef loopt. Die klachten herken ik wel van voordat ik zwanger was. 2 maart moet ik naar de verloskundigen en dan kan ik het haar vragen. Maak me alleen zorgen dat het voortekeken zijn van een miskraam of zo.
    Groetjes Kaatje
     
  4. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    had je dat ook weleens toen je nog niet zwanger was?
    ik weet dat je in het begin van je zwangerschap vanalles kan voelen wat erg nieuw voelt maar vaak heb je dit dan ook al eens gehad toen je nog niet zwanger was, alleen voel je het nu stukken beter omdat je gewoon meer op je lichaam let.
    ik ben nu niet zwanger en heb als ik nu in de kou heb gestaan ook dat ik mijn spieren voel, gewoon omdat ik ze gespannen heb.
    wanneer je het vertrouwd of je voelt je ergens onzeker over, gewoon de verloskundige bellen hoor, daar zijn ze voor!
     
  5. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hoi Neeltje,

    Ja had voor mijn zwangerschap zo nu en dan ook last van rugpijn. Ook heb ik door de jaren heen altijd een gevoelige darm gehad. Misschien daarom. Mijn rugpijn wordt niet minder maar heb nu geen last van mijn darmen. Donderdag moet ik weer naar de verloskundige en dan zal ik het navragen.
    Groetjes Kaatje
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Je moet vooral zorgen dat je buik warm blijft. Als je buik gewoon warm blijft zul je er al snel minder last van hebben als het koud is..

    En voor de rest is het heel normaal dat je last krijgt van bandenpijn ze worden opgerekt en dat kun je aardig voelen.

    En dat kan je een tijdje houden maar met mate want dan is het er weer en dan weer niet.. En als je buik dikker word kan je alsnog last van je rug hebben, ik kom bijvoorbeeld heel moeilijk al uit de bank en doordat al dat gewicht naar achteren leunt als je lkker relaxed zit krijg je al gauw last van de rug en als je gaat lopen hangt al het gewicht naar voren en krijg je een holle rug ;)
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat het een teken van een miskraam is hoor. En als je echt twijfelt of je ongerust maakt kun je je vk gerust bellen voordat je een afspraak hebt hoor!

    En KeejBie, ik herken dat van de bank! Haha, ik heb het ook met mijn laarzen aan en uit doen, pfff, dat gaat echt niet meer zo makkelijk als eerst! :)
     
  8. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hehe idd!! En ik heb dan zo'n fijn mannetje die me voor de lol ff terug dieuwt dan kom ik helemaal niet meer overeind en wat heb meneer dan een schik hehehe

    Achjaaa het hoort er allemaal bij!
     
  9. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hahaha! Ja, ik ken dat. Als ik vraag aan die van mij of hij me wil helpen met mijn laarzen zegt hij "ja...als ik daar nu al aan ga beginnen...." Hihi, en dan helpt hij me uiteindelijk wel hoor, maar kijkt eerst zeer 'geamuseerd' toe hoe ik zit te ploeteren, hihi :)
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha ja dat vinden ze geweldig!!

    Ook met schoenen uitdoen idd! Erg lastig word ut omdat de buik in de weg zit en je moet dan zoveel kracht zetten om voor over te blijven.

    Nou die van mij komt dan niet meer bij hoor! En ja dan lag ik me natuurlijk ook rot omdat het gewoon zo'n verschil is met eerst.

    Ook met lopen.. Als we ergens naar toe lopen. dan hoor je al " ik denk dat we wat later zijn want keejbie ken niet meer zo goed lopen dus we doen er langer over.."

    Hehe ja Sorry :oops:
     
  11. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Haha, ja idd...."sorry hoor...." :)
     
  12. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    en dan ben ik morgen pas 25 weken laat staan hoe ik erbij loop met 30 weken :S:S haha
     
  13. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat denk ik ook weleens bij mezelf...Maar ik heb het nog erger gezien, de vriendin van een collega van mijn vriend (snap je het nog, haha) die had met 5 maanden echt al een buik van 9 maanden!!! Niet normaal!
     

Deel Deze Pagina