Ik twijfel een beetje wanneer mijn eisprong was/is/komt. Wat denken jullie? Aan de hand van mijn temp. zou ik denk dat hij donderdag of vrijdag was en aan de hand van de ovulatietesten denk ik morgen. (test van gisterochtend was een knaller, gisteravond weer lichter en vanochtend bijna geen streepje te zien). Vorige maand zakte ook eerst mijn temp. en 2 dagen daarna had ik een positieve ovulatietest. Je zou dit toch andersom verwachten?
Ik denk dat je ei vorige maand 2 dagen later was dan waar het kruis staat. En ik denk dat vandaag je eitje weer springt.
@Tinge Dat vermoeden had ik afgelopen maand ook. Vreemd dat mijn temp en het kaartje niet helemaal overeen komen. Dat was voor mijn mk wel.
Je temp en ovu komt wel overeen Jouw basaal ligt tussen de 36.6 en 36.8. Voor een eisprong moet jouw temp minstens 3 dagen minimaal 37.0 zijn Ik verwacht dat hij morgen zal gaan stijgen
Daar lijkt het niet op. Zoals RoGi schrijft valt een temperatuur van 36.8 nog onder jouw basaal en moet hij voor een eistijgig tenminste 37.0 zijn. Hopelijk gaat hij morgen omhoog! Ik zou in ieder geval vandaag nog gemeenschap hebben als je de gelegenheid hebt.
Dan doen we dat voor de zekerheid. Maar mijn positieve ovulatietest had ik vrijdagochtend dan zou hij toch gister of vandaag plaats moeten vinden? Ovulatietest van gisteren was bijna wit. En ik las dat je eisprong plaats vind als je temp. op zijn laagst is. Ik begrijp het denk ik niet zo goed. Ben de vorige keer zwanger geraakt toen we 2 dagen voor positieve test en 1 dag voor dip seks gehad hebben, daarna niet meer.
Dat een test weer wit wordt zegt niets over de eisprong. Je geeft aan dat je vrijdagochtend de knaller had. Eisprong is gemiddeld binnen 48 u. Dan zou je eisprong dus prima vanochtend kunnen zijn en dan zie je dat pas morgen in je temperatuur. Ik lees de laatste tijd vaker over die dip maar volgens mij slaat dat helemaal nergens op... ja er kan een dip zijn maar je eisprong is op de dag voordat je temperatuur tenminste 0,2 gaat stijgen boven je basale temperatuur. De dip hoeft dus niet en zegt bij mijn weten ook helemaal niets. Omdat jouw temperatuur vandaag gewoon op basaal zit betekent dat echt dat je eisprong nog niet is geweest.
Dames mijn temp. was vandaag weer 36,8. Niet gestegen dus maar ff heeft wel een kruis gezet. Zou ik dan nog steeds geen eisprong gehad hebben?
Oh ja klopt, als ik de positieve ovulatie test weg haal dan verdwijnt het kruis. Nou hopen maar dat mijn temp. morgen stijgt. En ik dan vandaag mijn eisprong gehad heb want duurt wel erg lang zo. Weet iemand of ff ook de temperaturen van afgelopen maanden mee rekent om de basale temp. te bepalen? Ik zie dat mijn basale temp. de afgelopen 2 maanden hoger is dan voorheen. 36,65 en 36,75 laatste 2 mnd. 36,55 en 36,45 in de maanden daarvoor
Willen jullie nog een keer meekijken? Mijn temp. is vandaag ietsje omhoog, zou mijn eisprong dan pas gisteren geweest zijn of al eerder?
Als hij morgen naar minimaal 37.0 stijgt dan is je ei gisteren (later op de dag) gesprongen en heb je vandaag een slow rise. Even morgen afwachten dus
Pfff ik raak echt de draad kwijt, vandaag is mijn temp. weer omlaag. Vind het nu wel vaag worden. Voorgaande maanden had ik mijn eisprong tussen dag 17 en 24. En had ik op de dag van de positieve ovulatietest hele gevoelige/pijnlijke tepels + 1 a 2 dagen erna ook. Dat had ik deze maand ook op die dagen. Mijn cycli zijn tussen de 25 en 30 dagen geweest met altijd een wat kortere lf van +/9 dagen. Als ik nu nog geen eisprong gehad heb ga ik naar een cyclus van min. 35 dagen. Alles wijst op een eisprong behalve mijn temp. (hij is niet stuk want gister nog bij mijn dochter gebruikt en die had koorts)