smokey, ook vanuit hier wordt nog steeds geduimd! logisch dat je dan soms niet zo positief bent.. al die teleurstellingen al en dan weer een maand langer moeten wachten.. maar... de maand is nog niet voorbij! dus * ele duimt nog even verder* marleen, lijkt me ook spannend als ze gaan onderzoeken of je een ks moet ondergaan of niet.. zou je er erg van balen als het een ks zou worden? gelukkig is het geen suiker en wordt je dat deze zw bespaard.. je krijgt gewoon een groot beebje ik ga zo ook eens de dozen bestellen dan ik laat de kv dan maar achterwegen.. Hier best een rotte morgen achter de rug.. een aantal collegae verteld dat mijn contract niet verlengt wordt.. en daarna op huisbezoek naar een client.. als ik binnen ben zie ik haar dochertje op de bank liggen.. en ik dacht gelijk oh nee niet weer een zieke client.. en ja hoor... 3 x raden.. ze heeft mexicaanse griep!!!!! mag ik voor een keer? SJIT SJIT SJIT!!!! KLOTE K clienten!! kunnen ze nu echt niet het fatsoen opbrengen om van te voren even te laten weten dat ik beter niet kan komen????? ben dus letterlijk en figuurlijk naar buiten gerend.. ik heb nog even met de moeder aan de deuropening gesproken.. maar ben er toen echt vandoor gegaan.. zometeen zal ik eens aan de gyn vragen of dit verstandig is of of niet.. waarschijnlijk interesseert ze het niet op mijn werk, ze nemen nml sowieso geen actie tegen de mex griep, ondanks dat ze alleen met kids werken.. ben dus een beetje boos en ik merk ook wel een beetje bang.. bah wat kan ik er boos om worden dat er mensen zijn die niet even aan de medemens denken he.. pff... alleen maar ik ik ik..
ele: ik zou er niet van balen hoor van een ks. Dit omdat dat toch alleen gebeurd als het anders haast onmogelijk is om zo te bevallen en vind het zonde om eerst alle moeite te doen voor een gewone bevalling en dat het dan toch niet lukt. En moet zeggen dat ze tegenwoordig zo kundig zijn dat een ks vaak erg mee valt. Een aantal vriendinnen hebben een ks gehad en zouden het zo weer doen. En in mijn werk zie ik het ook vaak en je mag tegenwoordig na 3 dagn al naar huis en vaak knappen ze vrij snel op. Dus zou het niet erg vinden hoor. Ik zou er meer moeite mee hebben om eerst gewoon te bevallen en dan een spoed ks dat zou ik vele malen erger vinden dan direct een ks. Ele: balen van je werk ja! Ik zou ook omgedraaid zijn. En het is maar een kleine moeite omdat even temelden toch dat er mex griep is in het geizn.
Ele, ik ben nu ook een beetje huiverig geworden voor de mex griep hoor. Ik ga morgen mijn collega ook even smssen of er veel zieken zijn in mijn klas.... We kunnen het beter niet oplopen.... Marleen, jij ziet inderdaad de voor-/na-delen van een keizersnede en als het niet anders is, dan heb je weinig keus. En inderdaad een geplande ks is beter dan al die moeite en dan een spoedks.
Nijn: ja je doet er toch niets aan. Mex griep: ik heb me vanmorgen meteen aangemeld bij de huisarts voor de inentingen van mex griep. Krijg nu een oproep wanneer ik hem krijg waarschijnlijk in de week van 16 nov de eerste. Je hoort het steeds meer om je heen en vind het eng om complicaties te krijgen en je kindje krijgt antistoffen mee na de geboorte en is dus de 1e maanden lekker beschermd.
zit er voor het eerst ook aan te dnken om me te laten inenten... pfff.. ik zit er nu best mee dat ik zo dicht in contact ben geweest met.. en dat zal alleen maar vaker voorkomen denk ik.. groot gelijk heb je nijn als je even belt.. maar de zus van het zieke meisje zit bij mijn man op school.. en is niet ziek.. maar kan wel het virus overbrengen.. het gaat denk ik sneller als we zelf denken en het irriteert me echt heel erg! waarom zijn juist wij nu zwanger nu zo'n rare ziekte de kop op steekt! gelukkig dat je niet baalt van een ks
Bij mijn ha-praktijk worden op zaterdag 21 en zaterdag 12 december de prikken tegen mgriep gegeven. Even afwachten of ik zelf bericht krijg (wat de assistente zei) of dat ik zelf even contact op moet nemen.
mijn gyn zei ook: "je kutn er niks tegen doen"... en dat is het vervelende. Ik was nu gewoon extra vaak mn handen met zeep en meer kunnen we niet doen. Balen, maar ja...
ja precies... ik vraag het tsraks bij de gyn wel even allemaal na.. mij lijkt dat deze mensen er echt gek van worden alle clienten vragen hetzelfde!
bij de eerste prik ben ik 13 weken en 1 dag zwanger. Ze raadden de prik aan vanaf 13 weken. Komt dus precies goed uit.
ja, de gyns zullen er inderdaad wel gek van worden. Maar ze zeggen altijd: "je mag ons altijd bellen". Dus doen de mensen dat ook.... Bij ons in de wachtkamer lagen infoboekjes over de mgriep. Die heb ik eentje meegenomen... Kan ik altijd terug lezen
ele: ja dat klopt maar adt komt ook omdat er zoveel onduideijkheid is over de mex griep. Iedereen hooirt iets anders. Vanavond: hebben we infoavond in het ziekenhuis gaan dan de kraamsuites bezichtigen enzo. Ben benieuwd
Leuk Marleen. Weer echt iets om naar uit te kijken. Het wordt dan allemaal zo definitief, leuk, leuk, leuk!
nijn: ja dat word het zeker. Kreeg vorige week ook al het kraampakket in huis. Zijn toch allemaal dingen die het zo definitief maken. Maar wel erg leuk!
ik ga lekker even naar bed ben helemaal op. Vanacht zo slecht geslapen door de pijn. En anders ben ik vanavond nergens duurt van 19.39 tot 21.30 dus word laat voordat we thuis zijn.
slaap lekker marleen! en heel veel plezier vanavond! ow zo'n avond lijkt me echt leuk!! zoals je zegt nijn dan wordt het weer een beetje definitiever! kan me haast niet voorstellen dat ik over 3,5 week al op de helft ben.. wat is gaat het stiekem toch best snel.. iedere keer die weekjes tellen echt op!
Ja, jij gaat al richting de helft! En dan volg ik 6 weken later.... Ik heb er nu een kwart opzitten, maar bedacht me net dat mini Nijntje morgen al richting de 11 weken gaat. Wow, dan gaat het toch wel snel....
ja gek he... ik blijf wel last houden van zuurbranden, pijn onderaan mijn slokdarm.. kan niet echt spreken van zuur, eerder alleen de pijn.. maar dat hebben jullie ook gehad he?
zo meiden, jullie hebben heel wat gekletst. Mex.griep: Ik neem de prik niet, heb met een vriendin gesproken, die werkt als doktersassistente en zei zij ook dat zij het niet zou doen.Hoor in omgeveving veel meer zw.vrouwen die het niet doen. Dozen: heb die van de prenetal opgehaald! En van de etos nog niets gehoord. Marleen: gelukkig geen zw.suiker, dat scheelt alweer. Wel hoor je heel veel dat ze de inschatting van het beebje verkeerd inschatten, dus kan het zijn dat het allemaal wel mee valt. En een ks is echt geen aanrader hoor, maar goed je moet het zelf eerst meemaken en dan hoor ik je daarna wel weer. Ik had dan wel 3 dagen met weeen gelopen en ze hebben vliezen geprikt en weeopwekkers alles gegeven, maar het wou niet en toen hebben ze op zondagavond iedereen van huis opgeroepen voor een ks. Ik kan me echt kwaad maken als ze net doen als het niets voorsteld, als je alleen als eens kijkt na de nadelen ervan. Heb er genoeg verdriet van gehad!!! Ele: hoe laat moest jij naar de gyn? Nijn: erg he die afscheiding? Smokey: hele dikke knuffel
butterfly: Ik zeg niet dat het niets voorsteld. Maar dat je soms geen keus hebt. En dat als het daar toch op neer komt ik liever niet eerste een gewone bevalling inga maar direct een ks wil. En dat er veel vrouwen weinig tot geen last van hebben. En ja als het op een ks op aan komt heb ik geen keus. Weet dat er vaak verkeerde inschattingen gemaakt worden qua gewicht maar de kleine heeft bij meerdere echo's voor gelegen en de vk heft gevoeld en ook daar is hij erg groot mee. Natuurlijk weet je het pas als het zover is of het ook klopt maar het word vaak niet voor niets gezegd. Ik weet wel dat ik ervaring heb heb als kraamverzorgende zijnde dat ik weet dat het vaak ook goed geschat word en dat het heel vaak meevalt met een ks. Natuurlijk de uitzonderingen daargelaten!