Oei, Smokey, dat klinkt wel heel spannend hoor!!! Nog 2 nachtjes.... Voor de liefhebbers. Twee nieuwe buikfoto's in mn album. Eén is van vanmiddag de andere van net. Ben er nu vandoor -> cursus fotografie al ben ik zoooo moe.... doeiiiii
Hallo meiden! Ik kon dus weeeeeer niet inloggen op mijn laptop op het hoofdkantoor.. kon ook niet eens achter een andere pc.. dus tja.. weinig kunnen doen eigenlijk dan mij collegae lastig vallen met koffie en thee en een goed gesprek.. vanmorgen tijdens de vergadering heb ik het officieel gemaakt dat ik wegga.. nu komt de druppel die me liet koken.. nou iedereen vroeg zich dus af waarom ik weg moest en mijn leidinggevende zegt heel mooi omdat ik tijdelijke uren heb?????? zoals iedereen weet ben ik in de plaats gekomen van iemand anders.. en ze zegt nog geen 2 minuten van te voren dat ze tot vorige maand niet wist dat wij overuren hadden... dus ze sprak zichzelf dubbel tegen.. buiten dat heeft ze altijd gezegd dat ik wel mijn andere opleiding moet afmaken wil mijn contract verlengt worden.. dus nog iets wat tegenspreekt.. toen mijn collegae het voor me opnam dat er wel een verschil is met een tijdelijk contract, zoals iedereen dat krijgt die nieuw is.. of iemand die tijdelijke uren komt vervangen... bleef ze volhouden dat ik tijdelijke uren had.. ook terwijl er na mij nog iemand anders is gekomen met hetzelfde aantal uren.. voor mij dus best frustrerend.. gelukkig zien mijn collegae ook in dat ik daar geen inspraak in heb.. dat stelt me wel een beetje gerust dat andere het ook zien.. verder maak ik me er niet te druk over, ik kan het toch niet meer veranderen.. buiten dat er vandaag een andere collega heeft aangegeven te gaan soppen omdat haar dingen zijn toegezegd die ze nu niet meer krijgt.. ze heeft het toen niet zwart op wit laten zetten helaas.. ik ben dus niet de enige die het zo vergaat... en toch voel ik me relaxed.. en ben ik zo blij met een kleine herbie in mijn buukkie! Smokey! ik begrijp het helemaal als je niet kunt meekletsen met kraamzorg, slapeloze nachten en wat voor rare kwalen dan ook.. maar echt het komt goed.. ik denk deze maand en als niet.. vast en zeker de volgende.. maar voor alsnog duim ik me duimen kaal! en krijg je een extra dikke knuffel!!!! butterfly, heerlijk fiesten met dit weer! en lekker voor de kleine die frisse lucht! zal ze wel goed geslapen hebben niet? Wil jij trouwens thuis bevallen? misschien dat je het al verteld hebt, sorry dan, maar ben het helemaal kwijt! marleen, met moeite kan ik het typen, want het klinkt echt heel akelig... hoor je echt je bekken kraken????? ander onderwerp.. tralalalaa over de mex griep, ik dacht als we toch vergadering hebben gooi ik het liever in de groep dan dat ik mijn leidinggevende alleen aanspreek nu ik weet dat ze wat "makkelijk" over dingen nadenkt.. ik vertelde dus van het voorval gisteren met de mex griep en wat ik moest doen en of ik het kan verantwoorden om weg te lopen.. echt alle collega's steunden mij volledig! ze waren zelfs overtuigd dat ik voortaan naar clienten moet bellen voor ik ernaartoe ga om te vragen of de mex griep heerst of een andere griep en dat ik niet moet gaan.. mijn leidinggevende reageerde met.. je bent toch een risico factor dan krijg je toch een vaccinatie? ik probeerde nog uit te leggen dat het nog onzeker is wat het met een ongeboren kind kan doen en of het wel verstandig is.. maar daar waren niet echt oren naar.. ik ga iig nu vooraf met clienten bellen punt uit! nijn, ik denk wel dat je lichaam aangeeft dat je het rustiger aan moet doen als je klachten krijgt.. vergeet niet dat je al bijna aan het einde van je 1de trimester bent.. en dat je zwangerder bent dat je misschien doorhebt ik ben ook wel benieuwd of bij jou de mex griep heerst of niet.. zo nu ga ik snel in bad, mijn mannetje heeft mijn bad aangezet en bij is bijna koud! tot laters!
Nijn, je kunt het echt al wat zien hoor! Smokey: wat spannend allemaal, het klinkt idd als zwanger! Duim nog steeds voor je. Ele: Ik mag niet thuis bevallen, heb vorige keer een ks gehad en daardoor moet je in zh bevallen omdat je een baarmoederruptuur kan krijgen.(weer een nadeel van een ks). Maar vind het wel fijn dat ik daar mag bevallen! Esther heeft idd lekker geslapen nadat gefiets. Vanmiddag nog lekker even half uurtje buiten gelopen met haar. Marleen: vandaag wij jonge ouders gekregen en daar staat een stukje in over ks, kun je dat ook eens lezen!!! Hoe zou het met tulpje zijn? Liefs marianne
ele: wat een toestand op je werk zeg. Probeer je er niet te durk om te maken. Het zegt meer over je leidinggevende dan over jou. Bekken: ja ele het kraakt echt heel erg. En hard je kunt het echt van een afstand duidelijk horen. Dus geen wonder dat ik zoveel pijn heb.
brrr heel eng marleen... krijg er beetje de kriebels van... hopelijk wordt het niet erger... kwijt kom je het dus waarschijnlijk niet meer he? Nijn heel veel plezier bij de fotocursus! heel toevallig wilde mannetje en ik dat samen gaan doen na de vakantie ( toen we dachten nog lang niet zwanger te worden haha) we hebben pas een nieuwe camera gekocht en mannetje nog een of ander tekenbord? daar had ik ook graag iets meer over willen weten lijkt me echt heel leuk dus en je buikje! jeeeetje! krijg je niet al vaak de vraag of je zwanger bent van mensen? ik vraag me ook af hoe het met tulpje gaat vooral na haar berichtje van een paar weken terug.. Dikke knuffel voor tulpje! *duimt verder voor smokey*
butterfly: dat heb ik al gelezen van de week heb dat blad al een week binnen. Ik denk dat jij het gewoon erg slecht hebt getroffen met de ks. In mijn werk en in omgeving hoor en zie ik veel gevallen die het mee vinden vallen. DIe het erger hadden verwacht. En een gewone vaginale bevalling is ook niet altijd een pretje. Heb er zelfs verschillende gehad die liever een ks nogmaals zouden doen dan een gewone bevalling. Ook zie ik in mijn werk vaak dat mensen met een ks vrij snel herstellen. Je moet er gewoon geluk bij hebben bij de een valt het goed uit en bij de andere minder dat geld voor zowel ks als gewone bevalling. Ik maak me er in ieder geval niet druk om wat nodig is is nodig en heb geen keus mocht het definitief een ks worden.
ele: nee helaas kom ik er niet meer vanaf voor de bevalling. Hoop dat het daarna snel beter gaat. Want soms weet ik van de pijn niet meer hoe ik moet zitten liggen staan en lopen.
Marleentje wat balen dat je zoveel pijn moet hebben, ik hoop dat er veel dagen tussen zitten dat je wat minder pijn hebt. En wat ontzettend lief dat je een kaarsje brand, moest bijna huilen toen ik dat las had de tranen in mijn ogen Ele super dat je nu al je clienten gaat bellen, en als er wat heerst dan echt niet gaan natuurlijk... Lief dat jullie allemaal zo voor me duimen!!Daar wordt ik wat vrolijker van.. Ja tulpje hebben we echt al even niet gehoord, hoop dat ze snel weer bij ons even babbeltje komt doen. Hier nu geen rose/bloed verlies meer pff wat is dit vervelend zeg, heb af en toe wat steekjes of krampjes verder niets eigenlijk. Afwachten maar... Zit lekker Flodder te kijken met mannetje blijft leuk haha ga zo ook lekker naar bed. tot morgen
Goedemorgen meiden, Hier vanmorgen weer meer roseslijm verlies echt heel raar want mijn ongi begint zo nooit. Ik hoop eigenlijk wel dat het nu of vandaag doorzet. Werkse allemaal of anders een fijne vrije dag
smokey: spannend. Ik blijf erbij dat je zwanger bent! Ik ga zo weer een kaarsje branden dat helpt! Knap dat je nog niet getest hebt.
Goedemorgen! wat lief marleen dat kaarsje hier kan ik alleen maar duimen draaien smokey! als ik zo lees wat je schrijft, weet ik ook niet wat ik ervan moet denken.. en duim ik dus gewoon keihard verder! morgen is dus D-day.. hou je dat nog vol? ik denk dat ik alweer met mijn stomme kop getest had.. die spanning zou ik niet vol kunnen houden.. hier een dagje rustig aan doen.. ik kan moeilijk thuiswerken omdat de laptop het ook vanuit thuis niet meer doet.. maar ik kan wel proberen om verslagen via word op mijn eigen pc te maken.. ik ben namelijk zo moe.. ik kon me er niet toe verzetten om vanmorgen al zo vroeg weer uit de veren te gaan en weer een uur in de auto te zitten en de hele dag op het hoofdkantoor te zijn en te doen alsof er niks aan de hand is.. Dus ik doe mijn lekker zittende zwangerschapsjoggingbroek aan, mijn nieuwe sloffen een lekkere trui met capuchon de verwarming op 20.. een heerlijk ei bakken met warme chocomel en voor mijn eigen pc thuis zittten.. een goed plan? ik heb sowieso al de hele nacht wat buikkrampen, zelf denk ik omdat de bm weer wat aan het groeien is.. is dat herkenbaar voor jullie butterfly en marleen? ik ben ook nog heel benieuwd wanneer jullie de kleine voor de eerste keer voelde schoppen.. ik kan nu nml niet meer wachten!
ele: je hebt groot gelijk om lekekr thuis te blijven en lekker je huispak aan te doen en jezelf te verwennen! Ik voelde de kleine met 14 weken als een heel klein vlindertje dwarrelen. Dat was ook maar een paar keer hoor. En daarna met 22 weken ofzo pas echt schoppen. Maar mijn placenta ligt voor dus dan voel je alles later omdat je een stootkussen hebt. Daarnaast voel je je kindje bij een 1e later als dat je al vaker op die termijn bent geweest met je zwangerschap. Dus nog even geduld hebben haha
hehe nou ik voel dat geborrel al aardig goed en de echoscopiste vertelde dat ik de beeb vast snel zou voelen.. ook omdat de placenta achter ligt.. doortje voelde de beeb ook met 17w daarom ben ik nu zo ongeduldig! maar 22 weken duurt me echt te lang hoor! Sinds deze week krijg ik wel vaker weer de kerstkriebels.. het is zo donker met opstaan en bij het thuiskomen.. en de kou.. en dan gaat het bij mij altijd weer kriebelen.. ik geloof zelfs al dat sinterklaas over 2 weken het land weer inkomt he? dan vind ik het sowieso al snel gaan.. en dan is het zo weer oud en nieuw!
ele: ja die krampen waar je het over hebt komt me bekend voor, zal idd de groei van je bm zijn. Ik voelde de kleine al erg vroeg zo rond de 10/11 weken. En dat is ook niet weer overgegaan zoals bij marleen. Wel voelde ik het niet iedere dag maar wel 1 keer in de 2 dagen en dan steeds vaker en vaker. zag mijn buik ook al heel snel bewegen........hahahaha. smokey: wat spannend zeg!Kun je je nog wel inhouden om niet te gaan testen? Nijn: hoe voel je je vandaag? marleen: we zullen zien hoe je er naderhand over praat. wat een slecht weer he gisteravond, hard waaien en regen! gelukkig schijnt nu weer de zon.
ele: lekker toch dat het zo snel gaat van mij mag het januari zijn hoor haha. Ja klopt sinterklaas word volgens mij 14 nov ingehaald en vin dec altijd wel een maand die snel gaat dus dat is lekker dit jaar haha.
butterlfy: als je geen keus hebt moet je het maar nemen zoals het is. Ik kan me nu wel helemaal panisch maken over een ks maar daar schiet ik niets mee op. Dat helpt toch niet als het zo is is het zo. En je hebt gewoon pech gehad en dat wil niet zeggen dat iedereen dat heeft. Vaginale bevallingen kunnen ook veel complicaties bij komen die geen pretje zijn hoor!!! Is ook echt niet altijd even makkelijk!!! Ik maak me er in ieder geval niet druk over en zie wel wat er op mijn pad komt en hoe ik het ervaar. Ik kijk er in ieder geval niet tegenop helpt toch niet. Ik merk dat je er zelf nogal veel moeite mee hebt en het denk ik neit echt verwerkt hebt misschien kun je daar iets mee? Je probeert jou angst op mij over te brengen en daar heb ik niets aan. Ik heb genoeg ervaring vanuit mijn werk dat het ook anders kan. Misschien tref ik hetzlefde als wat jij hebt gehad maar dat weet je nooit. Het scheelt al dat nij mij dan de ks gepland is en ik niet eerst een gewone bevalling doormoet en daardoor helemaal op ben en dan nog een ks moet. Dat word dan van te voren gepland. Ik bedoel het goed maar vind het niet prettig als je telkens alleen er vanuit gaat dat alle ks heel ellendig zijn en verkeerd uitpakken want dat hoeft niet. Ik wil je er niet mee kwetsen maar ik sta er open voor en zie wel wat me op mijn pad komt.
ele: is toch ook al een fijn gevoel dat geborrel! Lekker van genieten de rest komt dan echt wel snel helemaal als bij jou de placenta achter ligt. En zit je al aan de warme chocolade melk? Ik zit nu lekker aan een kopje thee met honing. En stap vanmiddag ook over op een lekker kop warme chocolade melk verwarming lekker aan en dan heb je meteen echt zo'n winters gevoel.
jaaa warme choco! al moet ik zeggen dat ik me er nu weer een beetje misselijk door voel lol... maar wat is dat lekker om nu thuis te zijn... ik moet echt nog zoveeeel doen... en ik wil mijn baan ook goed achterlaten, maar ikw eet dta ik het nu al allemaal niet meer geregeld krijg.. vooral niet omdat de laptop niet werkt... we kunnen niet in ons systeem voor verslaglegging of urenregistratie...
Marleen: sorry dat ik zo overkom, wil je echt niet kwetsen, maar wil je een realistisch beeld geven en dat het wel degelijk tegen kan vallen, ik ben echt niet de enige. Ik heb het meegemaakt en daardoor reageer is zo fel, het is absoluut geen pretje. Je hebt wel een grote buikwond, je kan alleen maar op je rug liggen en je kan zelf je bed niet uitkomen. Daarbij komt nog eens dat je wekenlang niet kan hoesten en lachen.En wat denk je van je kindje de trap op dragen. Allemaal nadelen dus.En wat denk je van de eventuele complicaties die misschien kan komen bij een 2e bevalling/ks. Natuurlijk kun je beter een geplande ks hebben dan wat ik heb gehad, dat is nou eenmaal 100% waar. En nog een heel groot nadeel van ks is dat je je kindje niet direct kan aanleggen en je kindje dus niet direct kan vasthouden. Ja de ks heeft er bij mij heel erg ingehakt, niet alleen de ks maar ook alles erom heen, en heb het er idd dan nog wel moeilijk mee. Heb destijds zelfs een klacht in willen dienen, maar uiteindelijjk niet gedaan. Ik wil je echt niet bang maken, sorry als dat zo overkwam. Lekker warme chocomelk!!!Hmmmmmmm, gister avond nog gehad, had mannetje gemaakt en ik lag lekker op de bank onder de warme deken.