2e echo geen kloppend hartje meer

Discussion in 'Miskraam' started by marleentje26, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

smokey, wat super dat je mannetje zo reageerd, dus volgende week druk aan de klus.
    hartkloppingen kan de hele zwangerschap voorkomen dacht ik, tenminste dat heb ik al hele zwangerschap, alleen niet zo vaak als nu, zal ook wel komen doordat je hart harder moet pompen.

2. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    wat super smokey! dat wordt echt een top week volgende week! :):)
    Super dat je mannetje er ook zo over denkt :)
    nog een weekje en de spannende ovu tijd komt er dan weer aan! :):)

hartkloppingen, ook nog niet eerder gehoord.. lijkt me ook echt vervelend en niet fijn..
    komen jullie niet eerst in de ww voor jullie in de bijstand komen btw?
    ik ga wel heel hard duimen voor jullie!!! ik weet precies hoe het voelt nu ik mijn baan kwijtraak! het is echt bleh..

ja nijn! hoe zit dat met druk zijn? :)

grenzeloos verliefd kijken, helaas de laatste aflevering.. :(

3. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    morgenvroeg om 9 uur springt mijn banner weer een hokje naar voren.. joepie!!! ;)

4. Smokey

Smokey Fanatiek lid

Jan 6, 2009
    1,846
    0
    0
    Ja zondag begin ik met de ovu testen, op jacht naar het "ei" haha:)

Oh ja klopt grenzeloos verliefd kijk ik ook altijd vanavond de terugblikken:) is het al weer zo laat dan?

Ga me zo ook even nestelen voor de tv zal boven moeten want mannetje is dvd van bert visser aan t kijken.

Tot morgen

5. butterfly1984

ele: wij krijgen nu al aanvulling van de ww en dat is eind deze maand ten einde, dus dan moet het via de bijstand.

Gister bijstand aangevraagd en ik moest me daar ook voor inschrijven bij het cwi (uwv werkwinkel), nou prima toch?!
    Dus moest ik invullen wanneer ik beschikbaar ben voor werk en hoeveel uur per week, blablabla.
    Ik bellen en zeg dus dat ik een dochter van 1.5jaar heb en nu meer dan 30 weken zwanger ben.maar moest het maar gewoon invullen.
    Ze vragen echt de hemd van je lijf!!!!
    Hoop echt dat het wat word vrijdag!

Hartkloppingen

Het hart moet in de zwangerschap 40% extra bloed rondpompen. De hartslag wordt ook hoger en het hart is iets vergroot. Als je zwanger bent, komen extra hartslagen vaker voor.
    Vooral rond de 30-34 weken zwangerschap wordt het hart extra zwaar belast. Als je geen hartpatiënt bent , kan je lichaam dit allemaal prima aan.

"Als je last hebt van hartkloppingen, raak dan niet in paniek. Het is heel normaal en je mankeert niets aan je hart."

Veel vrouwen hebben bij de minste inspanning last van hartkloppingen. Dit kan een angstig gevoel geven, maar probeer niet in paniek te raken. Er is niets mis met je hart. Gecombineerd met de hartkloppingen voelen veel vrouwen zich ook kortademig. Hierdoor kan de paniek toeslaan. Probeer dit echt te voorkomen. Ga even rustig zitten en probeer zo normaal mogelijk te ademen, dan zakt het vrij snel weer. Ga vooral niet heel diep ademen, want dan loop je het risico te gaan hyperventileren.
    Heb je toch de neiging om te hyperventileren? Houd beiden handen voor je mond en neus, als een kommetje, en adem rustig in en uit. Niet te diep ademen, maar oppervlakkig. Blijft het dan nog, plaats dan een plactic zakje over je mond en neus en adem even in het zakje.

6. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Goedemorgen!

kan niet wachten tot mijn banner "gaat springen":):)

Bah butterfly, jullie worden dus goed getroffen door de crisis.. Dat legt zo´n stempel op het zwanger zijn en de kraamtijd.. Ik hoop echt dat het vrijdag goed gaat.. Smokey, ik zal vanaf vrijdag voor jou gaan duimen, tot die tijd zijn ze even voorbutterfly! :)

vandaag thuiswerken! :)

7. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    #2467 Elegance, Nov 12, 2009
    Last edited: Nov 12, 2009
    Ik heb jullie mijn verhaal nog niet verteld van schoonouders gisteren..

Zoals ik al eens eerder heb gezegd, ik heb echt hele lieve schoonouders, maar ze slaan toch echt soms een beetje door met het opa en oma zijn...

zo waren we vorige week op bezoek en mijn schoonvader zegt dan een paar keer "pas op met dit of dat want daar zit mijn kleinkind in" hij wijst dan naar mijn buik en ook al is het een grapje.. naar een paar keer voelt het echt intimiderend..

en ze stelden de vraag of wij het kind dialect zouden leren.. (hoe de meeste mensen hier spreken) mijn man en ik hebben dat nog niet eens besproken, maar goed we gaven toch braaf antwoord... we spreken beide geen dialect dus logisch dat we ons kind ook in het ABN opvoeden toch? nou we kregen commentaar!!!!
    ik dacht echt huh? en toen kwam ook weer, maar als opa met herbie naar voetbal gaat moet hij toch dialect kunnen?? oh dacht ik, komt het voetbal weer voorbij... mijn schoonvader heeft een seizoenskaart en ooit maakten we een grapje als het een jongen wordt kan hij met opa mee!! het wordt wel allemaal erg serieus opgepakt want ze hebben nog net niet een kaart gekocht voor de ongeboren baby.. als jullie begrijpen wat ik bedoel.. en mijn man en ik zijn beide anti voetbal.. dat herbie een keer naar voetbal gaat met opa oke, maar ons kind krijgt geen seizoenskaart..

Buiten dat kwamen ze al aan mijn buik toen ik 12w zwanger was en herbie nog een boon was.. ik heb toen netjes gezegd dat ik dat niet prettig vond.. Ik ben nog altijd een mens.. en heb ook zo mijn genzen dat ik niet wil dat iedereen aan me zit.. gelukkig doen ze dat niet meer maar maakt schoonvader er wel vaak grapjes over.. heel irri, alsof je niet echt gerespecteerd wordt in je mening zeg maar..

afgelopen dinsdag belde schoonvader hoe het met mij was????? of ik het al gehoord had van de vac van de mex griep??? ik dacht echt, dit wil ik helemaal niet met jou bespreken.. ik weet het, het is lief dta hij belt.. maar zo bemoeizuchtig gevoel krijg ik ervan..

buiten dit alles zijn ze echt heel lief.. maar het werd me echt teveel.. ik wlde niet nog een keer horen dat ik moet uitkijken omdat ik zijn kleinkind draag.. of ik wilde niet nog een keer mezelf moeten verantwoorden waarom ons kind geen dialect leert spreken...

dus hebben we gisteren een gesprek met schoonmoeder gehad die dit wel begrijpt.. het is niet leuk, maar ze kent haar man gelukkig :) en zelf ging ze er ook helemaal in mee in het opa en oma zijn... maar waar is de grens he?
    ook gelijk verteld dat ik het verschrikkelijk vind dat mensen nu gaan schuiven in het familiepatroon.. zoals bellen etc etc.. ik wil niet met mijn schoonvader bellen.. ik wil gewoon doorgaan met leven zoals het was.. zoals de verhoudingen die er altijd waren alleen komt er in april een kleintje bij.. het voelt nml heel bezitterig.. alsof ik langzaam in een spinnenweb terecht kom... en ik weet dat ze het doenuit liefheid, bezorgdheid etc etc... maar buiten dat hoef ik het niet zomaar goed te vinden.. en hoef ik het niet te accepteren..
    ik ben al iemand die heeft moeten vechten voor waar ik nu ben.. mijn ouders waren vroeger ook heel erg beschermend en negatief over bijna allwas wat ik deed, ze waren altijd zo bang dat ze het gewoon allemaal negtaief brachten.....

gelukkig staat mijn man achter me en vond hij de discussie over het dialect bv ook niet prettig en begrijpt hij de andere dingen waar ik me aan stoor ook, hij had het zelf ook al opgevangen hij weet gelukkig hoe zijn ouders zijn.. we hebben ook gelijk verteld dat als ik bijna uitgeteld ben we niet zitten te wachten op telefoontjes van "mensen" ( we hebben in het midden gelaten wie) die elke avond bellen hoe het gaat.. en dat we ook niet zitten te wachten op kraambezoek die elke dag langskomt.. schoonmoeder reageerde nog van dat zouden wij nooit doen.. maar stiekem weet ik omdat ze zo in het opa en oma opgaan dat ze dan toch elke dag even komen spieken... dus ook dat al verteld... :) ( ook al zou ze zelf niet willen, dan zou schoonvader haar wel over de drempel trekken omdat hij zo enthousiast is zeg maar)

ik moest het gewoon even aan jullie vertellen.. ik vraag me nml af hoe jullie dat zien... ik ben gewoon echt op mijn vrijheid gesteld.. en wil dat daar voor welke reden dan ook niemand zomaar "inbreekt".. :)

8. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    whaaaaa ccheck mijn banner!!!!!!!!

*doet een dansje*

9. butterfly1984

Ele: Joepie je banner is versprongen. *danst met je mee*
    Idd het hakt er hier goed in en hoop dat het uiteindelijk allemaal nog meevalt.Zou echt niet willen dat mijn kleintjes straks te kort komen.Gelukkig hebben we alle grote dingen al, dus dat scheelt wel een hoop.
    Over jouw schoonouders: Ik begrijp je wel hoor, helemaal wel met dat dialect, hier praten we ook weleens in dialect, maar wil dat esther gewoon abn leert.Mijn moeder leert haar weleens dialect-woordjes, maar ben het daar ook niet echt mee eens.
    Mijn vader zei ook al dat ze gewoon abn moet leren en dat mijn moeder dat niet moest doen, maar ze doet het soms wel.
    Vind het gewoon erg belangrijk dat ze goed abn kunnen, omdat je dat ook op school gebruikt en wil niet dat ze daardoor achter komen te liggen.Ken ook iemand waar ik mee omging die haar kindje ook alleen maar plat liet praten, nou dat klinkt nergens naar en op school zal hij echt problemen krijgen!
    Tuurlijk zijn je schoonouders superblij, maar kan me goed voorstellen dat je voelt alsof je in een spinnenweb zit.
    Heel goed van je dat je erover gepraat hebt en dat je mannetje achter je staat.

Liefs marianne

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    smokey: fijn dat je man mee werkt! Dan word dit toch echt jullie ronde!We duimen mee!

Butterlfy: vervelend zeg allemaal hoop dat jullie snel weten of het doorgaat met je man. En dat hij anders snel een andere baan vind.Maar het zijn moeilijke tijden! Dikke knuffel

Ele: nou die opa en oma kunnen er wat van! Snap dat je dat allemaal erg ver vind gaan. Zou ik ook vinden. Wij zijn ook absoluut geen voetbalfans maar de zus van mijn man heeft al gezegd dat als de kleine geboren is hij een NEC pakje krijgt. Nou mooi niet dus die kan ze meteen weer mee naar huis nemen haha (menen we wel echt en dat weet ze maar zie ze zo een pakje kopen omdat hij NEC fan zijn)
    Ja schoonfamilie kan zich vaak lekker bemoeien. Maar gewoon duidelijk je grenzen aangeven hoor! Jullie zijn het belangrijkste en daar draait echt om!

11. butterfly1984

schoonfamilie: Heb ik geen last meer van! Ze hebben ons een kleine 6 jaar lang de grond in getrapt en had totaal geen zelfrespect meer!Dacht op den duur gewoon dat het echt aan mij lag!
    Op gegeven moment belde mannetje zijn oma op en begon me helemaal verrot te schelden en mannetje luisterde mee, moest van hem hoorn erop gooien, dus ook gedaan.
    En nu is het afgelopen zegt ie, dit was de druppel die de emmer deed overlopen!Vanaf toen geen contact meer met zijn familie.
    Wil jullie nog wel meer vertellen, maar weet niet of jullie dat boeiend vinden vandaar een kort beknopt verhaal.
    Ze zijn dus ook niet op ons trouwdag geweest, niet bij geboorte van esther en ook niet bij deze 2e geboorte!

12. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    jeetje butterfly, dat klint idd heel heftig en dat ze nu ook niet meer komen klinkt niet alsof ze het goed bedoelen.. en dat weet ik van mijn schoonouders gelukkig wel..
    wat fijn dat je mannetje wel achter je stond en dat hij je hierin ook kon steunen..
    mocht je sowieso behoefte hebben om het te vertellen zou ik zeggen ga je gang, maar kan me ook voorstellen dat als je het erover hebt het weer frustraties opwekt..

13. butterfly1984

Mijn man heeft uiteidenlijk de knoop doorgehakt en was echt super trots op hem dat hij zo'n besluit maakte.
    Zo zie je maar, hij is echt de ware.
    Maar goed wij hadden in okt 2005 bekent gemaakt dat we gingen trouwen, nou toen had je gedonder aan de gang, want zijn moeder wou even beslissen wie hele dag uit moesten nodigen.Gezegd dat we erover zouden denken, al wist ik dat we het niet gingen doen, die mensen hele dag uitnodigen, dat kon ik niet maken tegenover mijn familie, want dan moesten hun ook allemaal komen en mijn familie is te groot.
    Maar goed, dat was laatste keer dat we daar waren.
    Aantal dagen later belde zijn oma op en begon dus enorm te schelden en te doen.Dus vanaf okt 2005 geen contact meer.
    Oke, op 1 keer na, omdat ik wel moest bellen om te vragen naar de naam van de spierziekte van zijn vader omdat dat erfelijk was.Hij moest zich erop laten testen in groningen.Hij heeft het gelukkig niet.Maar goed, toen ik daar een enkele keer voor moest bellen naar hun, begon zijn moeder al weer enorm te stoken, dus mannetje heeft erachter aangebeld en gezegd dat ze daarmee op moest houden!Dus toen was contact helemaal weg!

14. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    gatver, hoe kunnen mensen zijn he? gelukkig kan ik wel tegen mijn schoonouders zeggen wat ik vind.. maar in de meeste gevallen kan dat idd niet.. heeft je man of jij er geen last meer van omdat ij zijn familie mist? ziet hij zijn ouders dan ook niet meer?

15. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ik moet wel zeggen, mijn ouders heb ik ook 2 jaar niet gezien of gesproken.. zoals gezegd altijd willen beslissen over me en alles wat ik doe is negatief.. momenteel kijk ik het aan hoe het gaat.. maar als ze weer te ver gaan zeg ik er wel wat van.. ik zou niet weten hoe dat loopt in de toekomst..

16. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    jaaaa ik kan inloggen met de token thuis!!! hoera hoera!!!

maar toch ga ik eerst pauze houden hihih vissticks met een broodje! :):)

17. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    volgens mij ben ik hyperdetyper vandaag! :)
    ik klets wel door hoor! :)

18. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Nou dames,

Hier weer een mindere dag. Heb alweer 4 keer overgegeven helaas. Voel me echt ellendig. De misselijkheid is weer terug. Verder geen koorts ofzo echt weer de zw missleijkheid bah bah bah

19. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ow gatsie marleen.. hoe kan dat nu ineens? weet je zeker dat het niet iets is wat verkerd is gevallen ofzo? of toch een beetje griep?

ik hoop dat het bij die 4 keer blijft nu of ben je nog steeds misselijk?

20. Smokey

Smokey Fanatiek lid

Jan 6, 2009
    1,846
    0
    0
    Ele joehoe mooie banner:D:p:);) wat gaat het snel he? Of vind je zelf van niet
    Schoonouders ik snap je helemaal ik zou zelf ook het gevoel hebben dat je opgeslurbt word. Wel harstikke goed dat je er met mannetje en je schoonmoeder over praat, en als het je niet zint gewoon zeggen, van je hart geen moordkuil maken dat heb ik de laatste jaren wel geleerd. Ik ben benieuwd met het kraambezoek of ze de hint begrepen hebben haha. Maar denk wel dat ze het beste met je voor hebben en het gewoon helemaal geweldig vinden dat ze opa en oma gaan worden! En dat is natuurlijk ook geweldig voor ze:)

Mijn schoonouders zijn schatten van mensen, alleen dat zijn zulke fam mensen en willen graag dag en nacht bij elkaar zijn. Gelukkig wonen ze aan de andere kant van ned. Nu met de kerst ook weer discusie van de week wil mannetje voor de kerstdagen er al heen en 2e kerstdag terug ik wil niet 2 dagen daar blijven slapen, zitten we 1e kerstdag hele dag op elkaars lip vreselijk vind ik dat. Na afgelopen vakantie een week in okt heb ik wel even genoeg van bij elkaar slapen enz. maar ja soms hoort het erbij. Schoonfam is altijd wat:)

Marleentje vreselijk zo'n pakje haha bonnetje vragen en ruilen;) hihi
    4x overgeven pff hoe kan dat nou? idd net wat ele zegt iets niet goed gegeten misschien? Dikke knuffel voor jou..

Butterfly jeetje dat is idd heftig, gelukkig dat mannetje er ook zo over denkt, het gebeurt ook wel eens dat mannetje er anders over denkt dan krijg je op den duur wel een probleem.

Share This Page