Zo ben ik weer! Uit het bekkenonderzoek kwam eigenlijk niets. Bekken lijken normaal te zijn op BI na dan. Uit de bloeddrukmeting kwam dat ik te hoge bloeddruk had. Heb nu urine in moeten leveren en bloed moeten laten prikken en krijg daar vanmiddag de uitslag van. Als het niet goed is pre eclampsie (begin zw vergiftiging) blijf ik onder controle van de gyn anders mag ik bij de vk blijven. De gyn gaf wel aan dat ik zeer sterk rekening moet houden met een ks ivm extreme BI. Hij heeft nog even naar ons ukkie gekeken. nou ja ukkie haha Uit de metingen kwamen de volgende uitgerekende data's benen 13 dec hoofd 30 dec buik 30 dec dus hij loopt nog steeds flink voor. Bij de grafieken stak hij zelfs boven de bovenste lijnen uit haha. De gyn zei nou dit word echt een reus haha We zijn benieuwd. Als we naar de groei van de kleine kijken kan ik misschien nog makkelijk dit jaar bevallen zei de gyn. Nou we wachten af zou mooi zijn!
Sooo, Marleen, beenlengte 13 december, dat is a.s. zondag.... Volgens de groei dit jaar bevallen?? Dan komt het ineens wel heel erg dichtbij..... Maar fijn dat het onderzoek op zich wel goed gegaan is. En was het pijnlijk? Ele, ik denk dat je beter één keer te vaak naar de gyn kunt bellen, als dat je zekerder maakt. En die assistentes weten er ook wel van hoor. Wel ontzettend balen zeg.... Het sporten ging wel, alleen kreeg ik ind e auto al spijt van het twee uur tennissen. Heb last van mn rug en opstartproblemen bij het lopen.... Net gefietst, maar kreeg weer las tvan mn rug. Dus voortaan nog maar maximaal 1 uurtje tennissen... Weer een lesje geleerd....
ele: als je je zorgen maakt gewoon bellen daar zijn ze voor. Maar ik heb die zelfde tabletten ook eens gehad en brande ook ontzettende ook ik ging met koude washandjes te keer lijkt net of alles in brand stond. Was toen niet zwanger dus wete verder niet die combi. Nijn: nou he zou lekker zijn deze maand nog bevallen klinkt inderdaad erg snel allemaal! Het onderzoek duurde vijf minuten en was behoorlijk pijnlijk maar lippen op elkaar en adem inhouden en 5 min is nog te doen maar het had echt geen minuut langer moeten duren!
Gelukkig duurde het onderzoek dus maar 5 minuten. Laat jezelf dan de rest van de dag maar lekker verwennen!! Dit jaar klinkt heel dichtbij, maar 6 weken is ook niet heel erg lang meer....
jeetje marleen! ik begrijp het dus goed dat het kindje op 13 dec de beenlengte heeft om te geboren te worden? en op 30 dec de rest groot genoeg is? ow dan hoef je cht misschien nog maar 3 weekjes ofzo!!!! spannend! Nijn wat goed dat je nu aan het afbouwen bent met sporten en goed naar je lichaam luisterd kan alleen maar in je voordeel werken! ik heb het zh gebeld, ze zei idd dat branderige gevoel komt vaak voor, de rugpijn is er niet van, zou goed van de BI kunnen zijn, als ik het blijf houden of buikkrampen krijg moet ik wel weer bellen.. stiekem ben ik nog niet echt gerust.. omdat ik met mijn stomme kop in bad een boekje aan het lezen was waarbij iemand met 20w rugpijn kreeg en er niet op reageerde en 2 dagen later had ze ontsluiting... en is het kindje geboren en gestorven.. best een eng idee vind ik.. natuurijk moet ik niet over die dingen nadenken, maar sinds vorige week voel ik me ipv juist heel zeker juist heel onzeker dat er iets fout gaat tussen nu en de 30w ofzo.. stom he? :S
nijn: wat vervelend dat het tenissen niet meer zo makkelijk gaat! Doe lekker rustig aan. ele: wat naar zeg!als je niet vertrouwd, gewoon bellen! Beter te vaak dan te weinig. Marleen: gelukkig duurde het maar 5 minuten!laat je lekker verwennen vandaag! vind wel grappig om te zien de berekeningen met de data's, je zal denken dat alles niet in proportie is.........hahahaha. Nee hoor grapje!
butterfly: haha klopt ja. Nou ja hoofd en buik komen overeen maar dan die lange benen haha. Ben benieuwd hoe het er in werkelijkheid uit gaat zien. Moet vanmiddag naar de fysio en om 17.15 de mex griep prik halen. Dus echt relaxen is het niet.
ele: ze onderzoeken inwendig en gaan helemaal over je bekken heen. Had het idee dat hij er met zijn hele hand in zat zeg maar. Hij tast heel je bekken af en dat doet echt pijn helemaal door de BI.
marleen: wat is nu het plan? proberen een normale bevalling of een geplande ks? hoe hoog was je bloeddruk?Heb met esther ook gehad (hele zw.schap) en moest toen ook bloedprikken en urine inleveren, maar moest in zh blijven wachten op uitslag, werd met spoed gedaan..
butterfly: in principe normale bevalling of vk moet er anders over denken dan moet ze contact opnemen met gyn dan krijg ik een ks. En als ik egwone bevalling krijg en kan de pijn in mijn bekken niet aan krijg ik een ks. Dus we zien wel. Bloeddruk was 5 keer rond de 144/94. Dus net te hoge odnerdruk kon van spanning zijn maar gaf ook aan dat ik al 3 dagen hoofdpijn heb dus kan best hoge bloeddruk zijn. (normaal is mijn bloeddruk tijdens zw meetsal rond de 134/82) Maar hoor het vanmiddag als dit het geval is blijf ik onder controle van de gyn. Als het wel goed is mag ik bij de vk blijven. Dus nog even afwachten.
joehoe meiden! Kom even om een hoekje kijken hoe het met Ele, Nijn en Smokey is!! Ik zie dat de andere meiden al erg ver zijn! Wauw, voor jullie bijna zover! Spannend he?
Spannend Marleen, houd je ons wel op de hoogte?? Ele, Herbie zit helemaal lekker in jouw buik, dat gaat helemaal goed komen!! Ik ben nu ook een beetje in een onzekere week gekomen... Heb jullie verteld van die moeder die dit jaar voor de 2e keer een dood kindje had rond 15-16 weken.... In die periode zit ik nu.... Ik bedenk me net ineens dat ik al richting de 16 weken ga.... Maar ook mini Nijn gaat het gewoon helemaal goed doen!! Ik ben er even vandoor. Mannetje komt zo thuis eten. Tot vanmiddag!!
Maar Doortje voor jou al helemaal spannend!!! Wil net even checken hoe het met je gaat.... Dus bij deze: hoe gaat het met je?
nijn: natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Jullie zijn de eerste die het horen! Gezellig dat je mannetje thuis komt eten! Kan me indenken dat ja nu een beetje een apart gevoel hebt als je rond die 16 weken komt. Maar je moet positief blijven denken met mini nijntje is alles goed!
Hey Nijn! Hier alles goed! Vind het enorm spannend en heb er erg veel zin in! Mijn 'to do' lijstje wordt steeds korter, dus van mij mag ze komen! Buik wordt steeds groter en zwaarder, maar dat bewegen in mijn buik is nog steeds genieten! En bij jou? voel je mini nijn al? En niet onzeker zijn he? Ik heb ook allerlei horrorverhalen gehoord en gelezen, vreselijk onzeker wordt je ervan! Maar je moet maar zo denken: jij hebt je ellende nu wel gehad! Mini nijn gaat het helemaal redden!
Lijkt me inderdaad ook erg leuk om de kleine dadelijk te gaan voelen. Ik weet niet zeker of ik mini Nijn gevoeld heb.... Ik denk het wel, maar het lijkt me nog wat vroeg... Super dat je to-do list steeds korter wordt, maar dat moet ook Heel veel succes met de laatste loodjes en Ele zal hier wel melden als de kleine geboren is, toch??
joehoe doortje!!!! wat is het spannend he! ik moet echt elke morgen even aan je denken! trek je het nog een beetje? ik vind het nu al lang duren, ik weet niet hoe de tijd voor jou nu aanvoelt? hier is de rugpijn een beetje gezakt zo lijkt het, misschien toch maar zo een dutje doen