Goedemorgen zwangere meiden!!!!! hhaha altijd al eens willen zeggen! smokey hoe gaat het met je? heb je nog een test gedaan? hoe reageerde je mannetje? Mijn bio ritme is er weer! en mijn plaspauzes geven het ook niet op! Ik had zoiets vaags.. ik was in slaap gevallen ik meen rond half 11 ( heel laat voor mij haha) en toen werd ik wakker en zag ik op de wekker.. 3.48 uur.. ik was zoooooo blij.. ik kon er spontaan niet meer van slapen want ik had echt 4 uur zonder te plassen achter elkaar geslapen.. na een paar minuten kijk ik weer staat er ... 00:04 whahahhaahahhahahaahhahaa...( er had dus 23:48 gestaan hahahaha) ik had dus zoals gewoonlijk pas een uurtje geslapen en moest weer meteen plassen.. ik was wel echt boo! haha ik heb dus ik denk dat het begon rond de 12 weken niet meer normaal geslapen.. ik plas echt om de anderhalf 2 uur..is het bij jullie ook zo erg? ik drink sávonds al niet meer, maar heb dan wel mega dorst.. ow en ik heb de kuur niet afgemaakt.. ik durfde niet meer.. gelukkig heb ik er geen last van als het een schimmel mocht zijn.. misschien dat 1 tablet ook al geholpen heeft, ikhoop het.. ik begin er iig niet meer aan! de poetsvrouw komt over 20 min! en wat zal ik eens gaan doen vandaag .. euhhh.. denk... denk.. euh.. hihihih went idd wel snel zeg hahahahahaha moet alleen nog 3 verslagen maken voor mijn werk. bleh.. butterfly jij moest naar de vk vandaag? doeiiii meiden!
Ele: ja klopt vandaag naar de gyn toe!Om 9.40 moet ik er zijn. Had gehoopt dat mannetje mee kon, maar hij had een vergadering vandaag en is nu net de deur uit. De hele week is ie vrij, helemaal niet ingeroosterd, alleen vandaag!!!! Smokey, heb zelfs over je gedroomd dat je een positest had!!!! Zit echt nog van WOW smokey is zwanger! Had het er zelfs nog even met mannetje over. Marleen, lekker geslapen weer vanacht? Nog bedankt voor je kerstkaartje................vonden we heel erg leuk.Heb zelf nog geen kaarten gekocht,omdat we er nog niet overuit waren om wel of geen kaarten te versturen,maar jij krijgt er zeker 1 hoor! Nijn, hoe voel je je vandaag?Wanneer mag je weer op controle? Heb je nog cursus gehad over de foto's? Zit nu nog heel lekker even in de pyama, maar moet me zo echt aankleden, breng esther met half uurtje naar mijn ouders toe en ga daarna weg!(ouders wonen 2 huisjes verderop hahahaha) Maar goed, we zijn nu nog aan eten en moet esther ook nog aankleden!Nou ja, alleen haar trui nog. Liefs marianne
Goedemorgen meiden! Wat lief dat jullie allemaal zo aan me denken! Gister tegen mannetje verteld, zegt oh dat wist ik al hoor dat je zwanger was had je geen test voor hoeven doen haha rare vogel. Hier voel ik me best verrot ben zo verkouden als een hond was ik gisteren al dus hoop dat ik niet ziek word, heb slecht geslapen niet normaal veel wakker maar ja ook ik was en ben nog helemaal hyper Denk dat ik deze keer alleen maar bij mijn eigen ziekenhuis blijf in het begin voor een echo eerst ging ik hier na de vk, maar de vorige keer durfde ze me niet eens te vertellen dat het niet goed zat. Of ik moet hier eens gaan rondneuzen naar een nieuwe vk. Gelukkig ga ik lekker met vakantie 2 keer en de kerstdagen zitten er tussen en als ik dan terug ben zit ik als het goed is al in 8 Maar in mijn eigen ziekenhuis kan ik op zijn vroegst denk ik pas 5 januari terecht, maar ja dan zijn we al wel lekker een eindje op dreef. Als ik hier een vk bel kan ik misschien tussen de feeestdagen wel voor een echo. Dus nog eeen dillema wat ga ik doen. Heb niet nog een test gedaan doe ik vanmidag weer, morgen bel ik mijn arts en dietiste kijken wat die te vertellen hebben. Nou vanmiddag ben ik lekker vrij dus dan kom ik weer even langs. Doei doei
Smokey: grappig dat je man het al wist! Dat zei jeroen toen ook al die zei al voor de test je bent hartstikke zwanger dat kan niet anders dus ik zeggen van nee joh dat kan niet we kunnen niet nog een keer geluk hebben en spontaan zwanger worden dus ik testen nog 2 dagen uitgesteld toen toch maar getest en ja hoor zwanger!!!! Moeilijk ja wat je moet doen. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik pas een echo wilde na de termijn waarop het de vorige keer mis is gegaan ik wilde gewoon dat stadium voorbij. Maar weet niet hoe je daar zelf in staat? Misschien kun je in het ziekenhuis wel terecht voor een vroege echo ivm je verleden. Vaak mag je dan eerder komen. Zou gewoon bellen en overleggen en doen waar je je zelf het prettigste bij voelt!!! Smokey: ook mag je je banner wel aan gaaan passen haha!!!!!! Butterlfy: vanacht wat slechter geslapen veel krampen onderin buik gehad. Graag gedaan van de kerstkaart!!! Ik loop hier ook veel dagen gewoon lekker in pyama rond hoor zit ook het lekkerste of lekker een yogingbroek. Zit een stuk lekkerder dan gewone kleding.
ele: das balen ja als je verkeerd op de klok kijkt haha Slaap je verder wel redelijk tussen de plaspauzes in? Ik moet er gem 3 keer per nacht uit om te plassen. En die dorst herken ik ook heel erg. Drink echt superveel op een dag heb gewoon heel de dag door dorst. 's Nachts ga ik ook als ik toch naar wc moet zeker 2 keer een beker melk drinken zo'n dorst dat ik dan heb. Goedemorgen nijn: nog even dan heb je al een pretecho! En kun je mini nijntje gaan bewonderen!!!! Butterfly: succes bij de vk!!
hoi hoi meiden, Hier was ik weer!!!!!!!!!!! Pfffff, het was weer giga druk in het zh, alle parkeerplekken bijna vol, dus moest best stuk lopen!!!! Bij de gyn liep het ongeveer 3 kwartier uit. Toen ik er een half uur was moest ik bloeddruk meten. De assistente heeft mij 3 keer opnieuw de bloeddruk opgemeten, ze dacht dat het niet klopte. Was dus te hoog!!!Ipv de normale 120/70 of 120/80 had ik nu 140/95.Dus ook even lekker bloedgeprikt en mag daar vanmiddag over terug bellen. Neem aan dat het wel goed zit, marleen jij het het ook he? Zal wel bij de zw.duur horen! Bij esther had ik dit de hele zw.schap en later nog veel hoger. Het hoogste was toen 155/110 geloof ik, maar ook daar kwam niets uit toen. Maar moet nu maandag weer komen, voor extra controle. Ook goede afspraken gemaakt wat betreft de bevalling! Ik mocht dus ook kiezen voor een ks, maar wil het toch gewoon proberen.Een ks is niet erg handig met een kleine meid erbij. Dit zijn ongeveer de afspraken: - Met 38 weken word er gekeken of ik ontsluiting heb, heb ik dan 1 of meer cm ontsluiting word ik dan ingeleid! - Als ik weeen krijg en de ontsluiting minder is dan 1cm per uur krijg ik ook een ks. - als de voorweeen te lang duren ook een ks. - En als ik 41 weken zou zijn dan krijg ik ook een ks, dan gaan ze ook niet inleiden. (wil nog overleggen of dit met 40 weken kan, ben geen voorstander van overtijd lopen, vind best wel eng!) Dus al met al ben ik wel blij met deze afspraken.Al had ik liever wel een geplande datum zoals met een ks..............hahahaha, maar wie niet he? De gyn heeft wel een echo gemaakt en alles was dik in orde. De beeb is ook helemaal ingedaald...... Ze zei al van zo te zien is het wel een flinke je hebt een beste buik, dat zit wel goed!!!hahahaha. Was een hele aardige gyn!
butterfly: ja klopt had ik ook. Maar ligt er denk aan dat je druk bent geweest eens tuk lopen toch zenuwachtig wat de gyn zegt enz. Dus hoop dat bij jou de uitslagen ook gewoon geod zijn net als bij mij. Wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent! Wel geen datum maar je weet wel dat ze op tijd ingrijpen nu.
marleen: ja was best een stukje lopen, maar was niet zenuwachtig.En had ook al half uur gezeten, dus dacht dat het dan wel was afgezakt, maar ga er gewoon vanuit dat het goed is.Kan me niet voorstellen dat het verkeerd is.heb er voor de rest ook geen hoofdpijn bij ofzo.
butterfly: maar misschien heb je je onderbewust wel druk gemaakt. Hoop dat het meevalt. Laat je het even weten?
Ah fijn om te lezen dat het goed was bij de gyno, op je bloeddruk na dan.. maar gelukkig dat ze dat nog even in de gaten houden! Heb je het idee dat je nu wat meer rust krijgt als je weet wat er te wachten staat? ik ben benieuwd naar de volgende test van smokey!
marleen: tuurlijk laat ik het hier weten.Mag bellen tussen 15:00 en 16:00 vanmiddag! Ele: Heb nu wel wat meer rust, maar helemaal gerust nog niet. weet niet waarom, wil eerst zeker weten of het in dossier komt te staan.En anders zet ik zelf alles op papier.
O ja, ik moest me daar ook wegen............... En tot mijn verbazing..............nog niets aangekomen!!!!! Had ik met Esther net zo............hahahaha
netjes netjes! helaas ik wel hahahaha maar een andere vraag.. de gyno had het vorige week over nazorg? toen zei ik kraamzorg.. nee zegt ze je hebt kraamzorg en nazorg en die wordt geleverd door een vk of ha?? weten jullie wat dat inhoud? ik heb er nog niet eerder van gehoord...
als je bevallen bent dan krijg je in de 1e dagen dat je thuis bent bezoek van een verloskundige, die kijkt dan of je baarmoeder goed terug trekt, of je geen koorts hebt, en evt. kijkt ze je hechtingen na.Of te wel, ze kijkt na of alles goed is. Ik heb met esther wel 2 of 3 vrouwen gehad, wat beroep was van ze ik weet het niet meer..........hahahaha. Ze kwamen iig allemaal voor zelfde, dus elke keer weer wond laten zien van de ks, aan mijn borsten laten voelen voor de stuwing die ik had.En ze komen praten over de anti-conseptie.
Dat si gewoon de taak van een vk. Die kotm vaak om de dag langs in je kraambed. En die overlegt met de kraamverzorgende wat er evt voor complicaties zijn of problemen die besproken moeten worden. Ze geven extra voorlichting en hebben het dan ook oa over anticonceptie. Dat is dus ook als je onder begeleiding staat van een gyn dan is het zo als je thuis komt uit het ziekenhuis dat de vk de zorg over neemt en je dus controleert. Naast de kraamverzorgende.
Hey Meiden, Nou net een test gedaan, en......de streep was er al meteen dus het zal denk ik toch echt waar zijn een streep is een streep yeahh Marleentje ik ga morgen mijn banner aanpassen Butterfly wat fijn dat alles goed was, Weet je de uitslag al van het bloedprikken? Ele wanneer mag jij eigenlijk weer voor een echo??
smokey: nou dan kun je er echt niet meer omheen hoor!!!! Geniet ervan meid het is je zo gegunt en vind het ook wel erg leuk dat we allemaal toich weer samen zwanger zijn!!! Butterfly: ik ben ook benieuwd naar de bloeduitslagen?
geweldig smokey!!! en je gaat met ons mee op vrijdag he? wat een geweldig nieuws.. dringt het al een beetje tot je door? heb je het al mensen in je omgeving verteld? butterfly heb je al nieuws over de bloeduitslagen? hier over 4 -5 weken een nieuwe echo, zal een prectecho worden we proberen rond week 26 4 weken erna krijg ik in het zh weer een echo met 30w.. moet alleen nog alles plannen! ik heb het ook zo druk kuch kuch.. vraag me af waar de dagen van de week naartoe zijn, heb niks gedaan en morgen is het al vrijdag :S en dan gaan we met z'n allen weer een weekje verder!