Jee Marleen heel veel sterkte... Ik heb net het hele topic gelezen en leef erg mee met jullie allemaal... Wij hebben afgelopen weekend ook een miskraam gehad deze hebben we op laten wekken met de tabletjes (dit was echt geen pretje) en als ik nu zo lees over de ervaringen met curettage dan had ik misschien ook wel een andere beslissing gemaakt. Bij ons was het vruchtje ook enkele dag na de eerste echo al gestorven en heeft het daarna nog bijna 4 weken in mijn buik gezeten. ik merkete het omdat ik na ongeveer 3,5 week een kleine bloeding (en dus een nieuwe echo) kreeg. Omdat het er dus al bijna een maand zat had het voor ons geen zin meer nog langer af te wachten.... de miskraam dmv Mysoprostol was echt een hel! heed deed enorm veel pijn en ik heb enorme rugweeen gehad. uiteindelijke heb ik wel het geluk gehad dat alles goed is afgekomen en mijn baarmoeder op de echo weer helemaal schoon was. Dit heeft me wel weer wat vertrouwen teruggegeven in mijn eigen lichaam. Het enige voordeel dat ik er nu mee heb ik dat we in principe meteen weer zwanger kunnen woren en niet eerst een cyclus hoeven af te wachten... Wij hebben het vruchtje niet bewaard en ook geen naam gegeven... Vind het idee van jullie armbandjes eigenlijk wel heel mooi dus misschien dat ik dat wel ga doen... heel veel sterkte... ik vond het (hoe cru ook) toch een soort van fijn jullie verhalen te lezen... johanna
Hoi meiden, @ Tinkerbell, heel sterkte morgen! Ik zal aan je denken! @ Marleentje, en hoe gaat het nu met je? Is het toch vanzelf gekomen? @ Johanna, ook jij heel veel sterkte toegwenst! Groetjes, Nijntje
Hoi meiden, Ik heb vorige week dinsdag te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Bij de 1e echo zagen we nog een mooi kloppend hartje en zelfs gehoord. Helaas is het 1,5 week geleden gestopt met kloppen. Vorige week donderdag heb ik Cytotec genomen dat was echt heel heftig heb vreselijke krampen/weeen gehad, als ik dit allemaal lees denk ik ook dat ik het anders had gedaan. ben gister voor het eerst een half dagje weer gaan werken. Wil iedereen heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd, en marleen ik hoop voor je dat het op de natuurlijkemanier doorzet nu. Liefs.
hoi hoi , afgelopen maandag heb ik een curretage gehad, dit keer viel het me zwaar tegen. heb er al 2 eerder gehad en die vielen reuze mee. bij de eerste echo (8weken) een kloppend hartje, met 12 weken echo bleek het hartje niet meer te kloppen was gestopt met 9w en 2dg. Curretage ging niet helemaal goed omdat het al 3 weken was overleden. Vruchtje zat erg vast en ben daardoor 2 liter bloed verloren. Moest een nachtje ter observatie blijven. Voel me nu nog niet top. word elke dag met zwaar hoofdpijn en zere nek wakker.
Hoi dames, Ik ben gsiteren bij de gyneacoloog geweest en sta nu op de wachtlijst voor een curretage. Hier wel veel buikpijn maar verder helemaal niets. Gisteren echo gehad en daar was nog steeds het vruchtje te zien en de gyneacoloog zei ook dat er nog geen bloedsporen waren en dat het nog goed vast zat. Dus waarschijnlijk laat het vanzelf niet los. Ik moet maandag bellen naar het ziekenhuis of er al bekend is wanneer ik geholpen word. Hoop snel want ik kan het niet meer aan. Vanmorgen bloed laten prikken in het ziekenhuis en gesprek gehad met de anesthesist. Hoop zo dat het snel kan want dan kan ik het afsluiten. Tinkerbell: ik ben benieuwd hoe het vandaag met je gegaan is? Butterfly: vervelend at de currtage niet helemal goed is geggaa. Mijn vuchtje zit nu ook al ruim 3 weken overleden in mijn buik. Hoop toch dat het niet altijd zo verloopt als het vruchtje al zo lang zit. Johannal: Fijn dat je steun uit deze berichten kunt halen. Ik vind het ook erg fijn om mijn verhaal te doen hier en ook om te horen dat meer mensen hetzelfde mee maken en die begrijpen je gevoel dan ook het beste. Nijntje: hoe gaat het nu met je? Smokey: ik had die verhalen dus ook gehoord met behulp van medicijnen vandaar dat ik dus ook kies voor een curretage. Liefs Marleen
Hoi Meiden, Zo, even gauw mijn dagje vertellen en dan uitgeteld op de bank. De curettage viel me best mee. Alleen ben ik geen fan van prikken. Dus het meest zag ik tegen het bloedprikken en infuus op. Een paar uur voor de curettage hebben ze tabletten ingebracht om mijn baarmoedermond wat te openen. Ik kon daar wat van gaan vloeien of wat menstruatiepijn van verwachten. Maar ik heb er niets anders door gevoeld. Na ruim 2 uurtjes wachten werd ik naar de OK gebracht en na een half uur werd ik alweer wakker en na nog een half uurtje lag ik weer op mijn kamer. En na wat te hebben gegeten, gedronken en geplast, mocht ik na een uurtje of anderhalf weer naar huis. Ik zag het meest op tegen het infuus (hou niet van prikken), maar het meest nare vond ik eigenlijk dat die 2 tabletjes ingebracht werden. Voor de rest is het me allemaal meegevallen. En nu de zon schijnt kan ik er echt weer tegenaan. Een hele nieuwe start met het zonnetje weer op mijn gezicht. Marleen, je staat nu dus op de lijst. Nog even en dan kan jij ook helemaal aan een nieuwe start beginnen. *knuffel* voor jou meis! Lieve andere meiden, jullie ook allemaal heel veel sterkte en ik kom gauw terug om te kletsen. Liefs Tink
Hoi hoi, Fijn, Tink dat je nu ook weer opnieuw kunt beginnen, maar vooral dat de ingreep mee is gevallen. Marleentje, mijn vruchtjes zaten ook al ruim 3 weken en de andere zelfs 4 weken levenloos in mn buik en bij mij viel het allemaal wel mee, dus ik denk dat Butterfly heel veel pech gehad heeft tijdens de ingreep. Ik ben nu twee dagen gaan werken en op zich ging dat best goed. Wel heb ik al twee dagen behoorlijke buikpijn 's avonds... Dt weekend dus nog maar goed uitrusten... Dadelijk naar de juwelier, twee bedeltjes halen... Heel veel sterkte allemaal! En natuurlijk ook hele stevige knuffels! Groetjes
Ik denk dat het van mij gewoon grote pech was. Heb al 2 keer eerder curretage gehad zonder problemen. Mocht na de ingreep bijna direct weer naar huis (even eten en plassen). Maar nu dit keer dus niet. Ik hoop dat het bij jou allemaal goed gaat, heel veel sterkte.
Oh dat is ook wel naar Butterfly. Want als je 2x een "goede" ervaring hebt gehad, is deze het deze keer wel erg rot gegaan. Ik mocht gelukkig ook snel weer weg. Inderdaad ook na eerst te hebben gegeten en gedronken. Meiden, misschien willen jullie er niet aan denken en dat kan ik best begrijpen. Maar mijn vriend en ik willen toch graag weer zwanger worden. Nu zei de verleegkundige dat je moest wachten tot het vloeien gestopt was, maar dat je daarna gewoon weer mocht proberen. Zouden jullie eerst een menstruatie afwachten of niet? Liefs Tink
Hoi Tink, Wij willen ook erg graag meteen weer zwanger raken, maar zitten een beetje in dubio. In het info-boekje van het ziekenhuis staat namelijk dat je na het vloeien weer zwanger kunt worden. Maar de gyn adviseert om één ronde af te wachten... Ik ga vandaag of morgen eens bellen, want wat als ik per ongeluk zwanger raak? Hoe gaat het verder met je? Ik heb waarschijnlijk een blaasontsteking, fijn... Dadelijk de ha maar even bellen... Liefs Nijn
Vanmorgen het ziekenhuis gebeld. En morgen word ik eindelijk gecurreteerd. Dan kunnen we het eindelijk afsluiten. En hopenlijk worden we snel weer zwanger. Want dat is uiteindelijk toch wat we allemaal willen.
Marleen, heel veel succes morgen! Laat je nog wel weten hoe het met je gaat? Heel veel liefs, Nijntje
Ja hoor ik houd jullie op de hoogte. Waarschijnlijk laat ik jullie woensdag iets weten. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie alweer opgeknapt van de operatie? En alweer aan het werk? Liefs Marleen
Marleen, heel veel succes morgen. Ik hoop dat het net zo gaat als bij mij, want dan valt het allemaal best mee. En volgens mij vond Nijntje dat ook. Nijntje, ik hoop eigenlijk echt dat we weer snel zwanger raken. Lijkt wel alsof je het nu al zo mist. Maar wie weet....eerst stoppen met vloeien (heb al bijna niets meer) en dan zien we wel denk ik. O, vandaag weer gaan werken. Ben wel wat moe, maar het voelde best goed om even lekker bezig te zijn. Ik merk al wel dat mijn lichaam het dus ook meer aan het afsluiten is. X van mij
Marleen heel veel succes vandaag! Ik denk aan je! Bij mij viel de curettage eigenlijk ook wel mee. Het vloeien is al bijna gestopt (inlegkruisje). Morgen heb ik een telefonisch consult met de gyn om te vragen waarom ik eigenlijk een cyclus af moet wachten. Want in het info-boekje van het ziekenhuis staat dat als je gestopt bent met vloeien, je lichaam genoeg hersteld is. Ook lees je veel meiden die meteen weer zwanger geworden zijn/wilden worden. Wel heb ik pas op 14 april mijn nacontrole... Even navragen dus.... Ik ben afgelopen donderdag (3 dagen na de operatie) weer gaan werken. Ik ben wel heeeeel erg moe en daar heb ik nog steeds last van... Ook ben ik af en toe nog duizelig, maar dat is al een stuk minder, gelukkig. Liefs, Nijn
Hai Nijn, Ik heb daar ook een beetje last van. Aan het einde van de dag echt moe. Dan kan ik alleen maar aan de bank denken en moet ik echt even rust nemen. En af en toe voel ik daar een steekje, dan heb ik zo iets van: O ja, rustig aan doen! Mijn verpleegkundige had ook gezegd dat zodra ik gestopt was met vloeien ik weer in bad mocht en we ook weer gemeenschap mochten hebben. Maar ik kreeg ook een blaadje met richtlijnen mee en daar stond dat je 3 weken moest wachten met in bad gaan en gemeenschap. Ben dus heel benieuwd wat jouw gyn je gaat vertellen! Heb ik ook weer extra info! Liefs Tink
Hoi Dames, Zo daar ben ik weer. Heb gisteren de curretage gehad en dat is me voor 100% meegevallen. Ik heb wel wat langer moeten blijven omdat ik een te alge bloeddruk had 71/100 dus echt laag. Maar om 16.30 mocht ik toch naar huis had toen bloeddruk 75/105 dus nog laag maar voelde me goed. En voel me nu nog steeds goed. Heb het meeste last van mijn keel die is helemaal opgezet en het voelt als een keelontsteking dit komt waarschijnlijk door de buis die ik in heb gehad tijdens o.k. Het vloeien is eigenlijk al gestopt vanacht nog een beetje sinds 6 uur vanmorgen niet meer. Voel alleen mijn buikspieren wat als ik die aanspan en ik zit. Verder voel ik me goed. Gelukkig gaat het met jullie ook al beter. Liefs Marleen
Fijn om te lezen dat het goed gegaan is en dat jij het zelf ook vond meevallen. En dat je last had van je keel,komt mij erg bekend voor. Had ik ook, maar ik begreep niet waarvan. Geen idee dat je een buisje in je keel krijgt. Na ja, zo leer ik nog eens wat. Nou meiden, allemaal op naar de lente en hopen dat er wat moois mag komen . Liefs Tink
Ja heel vreemd gevoel. Dat van dat buisje hebben ze me gisteren in het ziekenhuis uitgelegd. Heb ook een hele stijve nek net of ik op de ok met mijn nek van het bed heb afgelegen heel vreemd. Maar goed van mijn buik heb ik weinig last alleen dan mijn buikspieren.