Marleen, dat meen je niet!!!! Wat belachelijk zeg, zo zie je maar weer dat ze niet weten wat het inhoud om zelf zwanger te zijn. Hoe kun je nou werken als je steeds zooooooo ziek bent, dat kan toch helemaal niet!!! Wat zeggen ze erop je werk van? Als het niet anders is zou ik gewoon gaan en dan meteen weer ziek melden. Maar even over de zw.kaart: Ik dacht dat iedereen gewoon dezelfde kaarten had............hahahaha. Heb er ook helemaal geen verstand van hoor, vorige keer liep ik bij de gyneacoloog!!! Maar wat staat er zoal dan bij jullie?Ook hoe groot de baarmoeder nu is enzo? Pfffffffff wat is het toch warm he vandaag?Moest ik ook nog boodschappen doen...............pffffffffff Liefs marianne
Butterfly: mijn werkgever vond voor mijn vakantie al dat ik wel weer eens mocht gaan werken. Dus daar heb ik weinig aan vrees ik. Maar ik ga maandag gewoon en hoop dat ik daar 2 uur lang overgeef in hun bijzijn! Dan zien ze zelf dat het niet te doen is en dat ik thuis beter af ben. Op mijn kaart staan de controles, uitslagen bloed en nieuwe afspraken, wanneer en hoe de echo's waren enz
Ja dat staat er bij mij ook. Er staat ook van hoe de hartslag was, daarna ook hoe groot bm is en daarna staat dat conform. Staat er bij jullie ook zoiets als met hoeveel weken jullie bm overeenkomt? Jammer dat je werkgever er zo overdenkt................idd hopen (ook al is dat totaal niet fijn) dat je daar dan moet overgeven zodat ze je dan echt wel gaan geloven. Vreselijk zeg zulke mensen!!!! Hoop dat je toch nog tot een oplossing kan komen. Heb je trouwens een vast contract of een voorlopig contract? Anders heb je natuurlijk grote kans dat ie niet verlengd word. En.............al in mijn fotoalbum gekeken?
Butterfly: nee dat staat er bij mij niet bij op de kaart. Ik heb een vast contract dus ze kunnen we niets maken gelukkig. Maar echt fijn werk je er zo niet. Er word gewoon gezegd overgeven kun je hier ook op kantoor. Daar hoef je niet voor thuis te blijven. Dat zegt mijn leidinggevende en de arboarts. Ik zei toen meteen en als je de griep hebt en je geeft minimaal 10 keer per dag over mag je wel thuis blijven! Ja dat is waar want nu ben je zwanger en dan hoort dat erbij net of het dan minder erg is. Naar mijn idee maakt het niet uit of je ziek bent door de griep of door zwangerschap ziek is ziek. Maar goed daar denken hun anders over. Mijn man zegt ook maak je niet druk ga gewoon volgende week en als het niet gaat kom je gewoon naar huis of ze het ermee eens zijn of niet. Dan korten ze je salaris maar maar ziek hoef je daar niet gaan te zitten. Ik heb in je fotoalbum gekeken mooie buik al!
Goedemorgen meiden, Potverdorie heel verhaal getikt klapt ie er uit!! Hier gaat het iets minder momenteel, afgelopen maandag met het klussen bloedverlies gehad. Sinds dien elke dag een heel klein beetje licht rose verlies, echt een paar drupjes soms en heel af en toe met afvegen. Word er vreselijk onzeker van. Ook vanaf zaterdag tot woensdag had ik totaal geen last van mijn borsten en mijn buik was niet meer zo opgeblazen, voelde echt niks zeg maar ook niet moe meer wat ik die dagen ervoor wel af en toe was. Tot gister af en toe weer wel last van borsten en onderin buik, heb geen kramp gevoel gehad. Kan maandag met mijn arts bellen voor een afsrpaak bij de gyn, maar ze kunnen nu op een echo toch nog niet zien of het mis gaat of wel?? Aankomende dinsdag ben ik als t goed is 6 weken. Ook kan ik hier de vk bellen dan mag ik zo komen maar weet niet of ze wel wat kunnen zien nu al. Kortom erg onzeker nog allemaal heb er geen goed gevoel over eigenlijk. Fijn dat het met alle dames zo goed gaat, alleen Marleen balen dat ze zo op je werk doen waardeloos, inderdaad net wat je vriend zegt gewoon naar huis gaan als je er te ziek voor bent. Moest mijn lange verhaal even kwijt, hoop snel meer duidelijkheid te hebben. Liefs
o jee smokey, wat erg zeg die onzekerheid. Hoop dat het net zo was als met marleen en anouk en dat het allemaal niets voorsteld. Met 6 weken moeten ze volgens mij toch wel wat kunnen zien. Eerder heen gaan heet waarschijnlijk idd geen zin, omdat het vruchtje volgens mij dan ook nog niet zichtbaar is. Wel heb ik een nichtje die heen is geweest met 5 weken en 4 dagen en daar klopte het hartje al. Zal per persoon wel verschillen denk ik. Ik zal voor je duimen en hopen dat het allemaal goedkomt. Vandaag ben ik alweer 25 jaartjes oud!!!! We houden het over een aantal weekjes dan is mijn man ook jarig!
Smokey, begrijp je onzekerheid maar al te goed, maar het hoeft niks te betekenen, na klussen is heel normaal om bloed te verliezen en roze bloedverlies heb ik idd ook gehad )in week 6 geloof ik), maar je zit wel weer meteen in de rats! Ze kunnen idd nog niet veel zien, dat het nichtje van marianne hartje zag met 5,4 weken is volgens mij meer uitzondering dan regel, na week 6 heb je meer kans )de eerste x zag ik het met 6,4 weken), maar dan nog zegt het niet veel en kan het nog misgaan, ik zou hoe moeilijk ook wachten tot week 8, ze kunnen nu niks doen behalve vase hoop geven, zo noemde mijn vk toen ik haar belde met bloedverlies bij 6 weken. Ik had er ook geen goed gevoel over, maar dat is logisch na onze eerdere ervaring, is het gevoel of angst... Hopelijk stopt het bloeden gewoon snel en heb je er dan weer wat meer vertrouwen in. En het komen en gaan van symptomen had ik ook, niks voor niks op een gegeven moment weer een echo aangevraagd omdat ik dacht dat ik mn borsten niet meer voelde en niet meer misselijk was. Ik hoop dat voor jou hetzelfde geldt, het moet nu ook gewoon bij jou goed gaan!!!
Butterfly van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag! Ja meiden het blijft gewoon afwachten dat besef ik zelf ook, heb lichtroze slijmverlies zeg maar en heb op internet even gegoogeld en het hoeft niks te betekenen dus blijven we maar positief zitten piekeren helpt ook niks heb ik nu al weer genoeg gedaan en word er niet beter van! Bel maandag de arts voor een afspraak bij de gyn en dan horen we wel hoe of wat. Ga lekker tv hangen. Liefs
@Smokey.. ik zie ik zie. een mooie banner weer.. in feb zaten we samen bij de nov 2009 mama's.. geweldig om te zien dat je weer zwanger bent.. wel naar die onzekerheid, weet wat je doormaakt, maar het hoeft idd niets te betekenen meid.. en dat je af en toe niets merkt aan je lijf is normaal hoor.. had ik ook van wk 7 tot wk 8.. ik voelde en merkte helemaal neits meer en was er van overtuigd dat het weer mis was.. maar niets was minder waar.. de echo daarna met 8,4 wk was geweldig.. een kloppend hartje.. ik duim voor je meid..knufff
@ichtus wat lief dat je reageert! ik hoor het inderdaad van meerdere meiden en heb vanaf gister avond geen rozeverlies meer gehad!! Begin ook weer wat meer "klachtjes"te krijgen dus we blijven positief! Kan/durf t nog steeds niet geloven woepiieee ben stiekem wel beetje door t dolle heen haha Het is rustig hier veel meiden met vakantie, hopen dat nijntje en tulp met goed nieuws van vakantie terug komen. Hoe gaat het eigenlijk met elegance? Liefs
hoi hoi meiden, Nou gelukkig is het nu weer een beetje koeler................ pfffffffffffff het was echt niet om uit te houden binnen met de warmte, vooral boven niet. Onze dochter lag alleen in rompertje, maar die zweette helemaal...........vind ik dan best wel zielig. Dus nu ramen en deuren open, lekker verkoeling, al gaat dat nog niet echt hard. Smokey, gelukkig geen bloedverlies meer en alweer wat klachtjes.Dat klinkt alweer beter. Nu kijken waneer je de 1e echo hebt, blijft ook weer erg spannend. Marleen, hoe gaat het nu met je? Anouk, wanneer had jij de 20 weken echo? Ik moet nog steeds bellen, je kan hier namelijk alleen maar donderdags bellen tussen 6 en 7 in de avond en op maandag van 9uur tot 1 uur in de middag. En ja, laat ik nou net vergeten te bellen zijn donderdag.........Lijk we een beetje dement te worden, hahahahaha. Hoop dat ik het maandag niet vergeet. Mijn bloeddruk is tot nu toe nog super goed, met vorige zwangerschap alleen maar te hoog waardoor ik hele zw.schap onder controle moest blijven bij de gyn. Dus ben dan ook erg blij dat het nu goed gaat met bloeddruk. Ik bedoel..........125/75 is erg netjes toch? Moet nog wel even vitamientjes ophalen, want dat moest van haar, was nog al bleek en zag er dus moe uit. Ik hoop ook idd dat nijntje en tulp met zeer goed nieuws weerkomen............Meiden ik duim voor jullie. Liefs marianne
goed te horen, smokey, ik had exact hetzelfde hoor, en so far so good dus ik hoop gewoon dat het ook bij jou lichaam hoort en op naar een goede zwangerschap! Ik heb de echo de 27e (kon ook al de 24e, maar dacht laat ik het niet onder werktijd doen, nu beetje spijt van, want had hem liever gisteren, word onderhand gek van het gespeculeer van iedereen hahaha, maar goed voordat ik het weet is het zover). 125/75 is een hele nette bloeddruk, niks aan veranderen Ik ben wel in eens weer wat aangekomen, wat me niet helemaal lekker zit, want de vk had me aangeraden niet meer dan 6 kilo aan te komen tijdens de zwangerschap en dat ga ik niet halen zo, dus volgende week de snoepjes en chocolade maar ff achterwege laten
Hoezo mag je eigenlijk niet meer dan 6 kilo aankomen dan Anouk?Bij mij hebben ze er nog nooit wat over gezegd. Nou was ik bij mijn dochter ook niets aangekomen, alleen maar afgevallen, doordat ik eerste 3 maanden zo ziek was, dus op allerlaatste woog ik weer net zo zwaar. Wat dus betekende dat ik na de bevalling minder woog dan aan het begin.Dus dat was wel weer super. Maar dat ga ik nu echt niet redden, nu kom ik wel aan dat weet ik zeker. Ik hoop mijn echo zo rond de 28e of 31e te hebben, maar dat zal ik maandag wel horen. Liefs marianne
omdat ze met overgewicht aanraden niet te veel aan te komen, en ze riep bij mij 6 kilo, mijn huisarts vond dit wel vreemd want die zei dat dit betekende dat ik eigenlijk moest gaan afvallen tijdens de zwangerschap en dat leek hem niet zo'n goed idee, dus ik probeer het gewoon binnen de perken te houden.
Nou idd dan is 6 wel heel erg weinig. Misschien is zij wel zo'n perfectioniste qua gewicht. Je moet gewoon voldoende eten en af en toe een lekkernij kan echt geen kwaad. Normaal bij een bevalling kom je iets van 15 kilo bij ofzo, weet niet precies. Niet naar de vk luisteren dus, doen wat je gevoel je zegt
Hey meiden, Nijntje is weer terug in Nederland.... Smokey, wat lees ik nu? Gelukkig is het roze verlies weer gestopt, maar heel logisch dat je er heel onzeker van wordt. Wat een flinke buiken zie ik voorbij komen.... Leuk zeg!!! Marleen, balen van je werk, maar idd als het niet gaat a.s. maandag gewoon weer naar huis (en gezellig ZP-en)!! Ik heb mn temp bijgehouden en ben begonnen met het stoeien met de ovu-testen. Als ik alleen mn temp invul, geeft FF (Het computerprogramma) mijn ei op afgelopen zaterdag... Beetje vroeg. Ben dinsdag met de ovu-testen begonnen en donderdag was ie behoorlijk donker, alleen nog niet positief. We blijven dus maar even verder testen/klussen.... Deze week ben ik nog niet zo actief hier, want mannetje is thuis en we hebben een heel druk programma... Die weken erna ben ik er weer volop (en hopelijk met goed nieuws)!! Wel vreemd trouwens, dat ik nu weer officieel op de wachtbank zit. Heb ik al die maanden niet gehad.... Liefs, Nijn
heeeeeeeeeeey Nijn, wat fijn dat je weer terug bent. Dat wordt dus nog even flink doorklussen en hopelijk met een positief resultaat. heb je een fijne vakantie gehad?Mooi weer? Liefs marianne
De vakantie was erg lekker. We hebben even lekker niks gedaan. Het weer was op zich goed, al had het een aantal graadjes warmer mogen zijn (het was nu ongeveer 28 graden). Mijn ovu-testen zijn nu weer wit, dus mijn ei is geweest. Gisteravond nog een zekerheids-klusje gedaan en dan morgen ook nog maar even.... Ele, waar ben je? Je wachtweken zijn nu wel voorbij, toch???
heey nijntje, 28 graden is idd wel een lekkere temperatuur. Dus nu is het afwachten geblazen tot je mag testen. Spannend zeg!!! Wel wil ik je nog even een tip meegeven, mocht het zo zijn dat je in 1 keer toch witverlies hebt dan kan duiden dat je ei er aan komt (in jouw geval zal dit wel niet meer gebeuren aangezien je testen hebt gebruikt). Dit hadden smokey en ik ook. Marleen, waar ben je? Hoe gaat het met je? Anouk, hoe vaak voel jij de kleine? Smokey, is je bloedverlies nog steeds weg?Morgen mag je bellen, zal mij benieuwen wanneer je heen mag. Ele, al lang niet gezien hier, hoe is het met je? Hoe was je vakantie? Heb je al mogen testen?En? Vandaag is het hier was somber weer, zonnetje is nergens te bekennen en toch is het nog wel wat benauwd buiten. Liefs marianne