kan me voorstellen hoor smokey, het is toch niet niks om voor het eerst op controle te komen voor een echo. Ik was zelfs de 2e en 3e keer nog enorm bang voor teleurstelling.Zelfs laatst nog toen ik op controle moest komen met 16 weken en 5 dagen, terwijl ik zelf de kleine al wel voelde. Maar kwam omdat ze niet goed zat om naar het hartje te luisteren, de kleine uk was gewoon eigenwijs, maar ik maakte me alweer druk dat het mis was!!! Voor de 20 weken echo ben ik nu nog niet zenuwachtig, ik kan het niet afwachten tot we heen mogen. ga er niet vanuit dat er wat mis is en geniet lekker van de echo. (Misschien wel een beetje dom he?)
Bunchy: welkom hier! Ik hoop dat je je snel thuis zal voelen hier. We zijn allemaal meiden die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt dus we kennen je verdriet. Wel balen dat er nog een stolsel zit hopenlijk laat die nu snel los en kun je langzaam aan verder. Ik heb mijn miskraam gehad met 6,3 dagen maar kwamen er pas na 8 weken achter omdat we toen een echo hadden. Op de echo van 6 weken was alles nog perfect. Ik wilde de miskraam spontaan laten gebeuren zodat het me makkelijker leek om het een plaatsje te geven. Maar na ruim 3 weken was er nog geen teken van miskraam en omdat ik het geestelijk niet meer trok heb ik uiteindelijk op 10 maart een curretage gehad en moet zeggen die is me 100% meegevallen. Na 2 weken had ik een negatieve test in handen dit had ik expres gedaan zodat ik wist dat mijn hcg uit mijn lichaam was. En kreeg precies 28 dagen erna mijn eerste ongi weer. En warempel op 10 mei dus precies 2 maanden erna had ik alweer een positieve test in handen en nu alweer bijna 19 weken. Ik hoop voor je dat ook snel weer zwanger mag zijn! Nijn: balen zeg toch ongi maar het is denk ik voor jezelf ook wel geruststellend dat je ene eierstok dus nog prima werkt. Maar dat neemt niet weg dat bje ontzettend baalt nu. Sterkte meis! Butterfly: mijn voet is weer geslonken gelukkig. En vanmorgen gewerkt gelukkig is het wat koeler en dus wat beter te doen. Lijkt me toch echt super als je kleine zo goed voelt. Ik twijfel nog steeds of het nou de kleine is of mijn darmen maar hoop dat daar snel verandering in komt en dat het echt de kleine is die ik voel lijkt me fantastisch! Ik heb trouwens al de gehele zwangerschap een harde bovenbuik (maagstreek) zal er wel bij horen. Smokey: ik ben ook nog steeds zenuwachtig bij elk verloskundig bezoek dan denk ik het zal toch allemaal wel goed zijn. Ook ben ik al helemaal zenuwachtig voor de 20 weken echo. Dit omdat ik bang ben dat de 3 keer bloedverlies toch schade aan de kleine hebben aangbracht op de een of andere manier of dat ik juist daarom bloedverlies heb gehad omdat er iets niet goed is. Dus zal blij zijn als het 31 augustus is en we weten hoe het is. ZO nog een heel verhaal geworden haha
@butterfly, is toch alleen maar goed, lekker genieten hoor! @marleentje,31 augustus dat schiet al op is het al bijna, maar bloed verlies heeft daar denk ik helemaal niks mee te maken, maar kan me goed voorstellen dat je zo denkt. Hier net terug van paard rijden maar moet toegeven dat dat steeds wat moeilijker gaat pff ben kapot haha
marleen, ik heb het ook al de hele zwangerschap, maar vroeg het me gewoon af, want het is echt bikkelhard..........hahaha
smokey: ja weet eigenlijk ook wel dat het er niets mee te maken heeft maar toch heb ik eerst die bevestiging nodig dat alles goed is.
nog even een vraag aan smokey, marleen, anouk en elegance: Willen jullie weten wat het word?zo ja of nee, waarom? Wij willen het NIET weten omdat we niet willen dat alles al zo definitief is, we willen nog lekker even verder fantaseren en dromen over namen en over wat het word. Met onze dochter wisten we ook niet wat het werd en ik kan echt niet omschrijven hoe het voelde toen zij ter wereld kwam en dat mijn man de eer had om te zeggen of het een meisje of een jongen was..............het was zo iets emotioneels en fantastisch,dat kun je gewoon niet bevatten. Dat wil niet zeggen dat het alleen komt doordat we niet wisten wat het werd, maar het heeft zeker bijgedragen
Hallo meiden, jajaja, ik lees nog iedere dag gezellig mee.. maar reageren dat valt me op de een of andere manier gewoon te zwaar.. Dan moet ik zo over mezelf nadenken, hoe ik me voel en in de zwangerschap sta dat ik iedere keer maar niet reageer en zp weer afsluit.. Vandaag had ik voor het eerst een zwanger gevoel.. ik werd wakker met pijnlijke borsten (joepie) en na het eten bleef ik een beetje weeig.. (ook joepie) Natuurlijk vergelijk ik deze zwangerschap met mijn andere 2.. En ben ik dus best een paniekvogel als ik even "niks" voel... wel voel ik me relaxter.. ondanks de schommelingen is er iets wat me geruststemt wat ik vorige 2 zwangerschappen niet heb gehad.. Ik durf niet te denken van dan is het dat wat ik miste en dan gaat het nu goed.. zo positief ben ik helaas (nog) niet.. Ook ik heb dinsdag net als Smokey de echo, stiekem wel wat vroeg, 6.2 maar om eerlijk te zijn.. ik heb 0.0 geduld over.. voor mij is het dinsdag erop of eronder.. Ik heb de 2de zwangerschap dan wel een kloppend hartje gezien maar dat was ook niet tijdens de 1e echo.. ( waar dat wel al had moeten zijn).. Ik begrijp dus volkomen hoe je je voelt smokey.. Nijntje ik baalde echt super toen ik je nieuws las, maar was stiekem dolblij dat zoals gezegd een kant goed functioneert en dat je iig weer zwanger kunt worden.. hopelijk is dat voor jou een klein lichtpuntje.. Ik hoop echt zo dat je stiekem toch gewoon de volgende ronde een knal posi test in handen hebt... Butterfly, ik zou wel graag willen weten wat het wordt.. zo ver durf ik nu niet te denken, maar ik heb altijd gezegd dat het mij juist leuk lijkt om gericht te kunnen shoppen.. Mij lijkt, maar ik spreek niet uit ervaring dat als je beeb geboren wordt je al druk genoeg bent met alles en dat het je dan zoals gezegd niet meer uitmaakt wat het is.. en ik vind juis shoppen zo leuk!! en we willen het dan ook gelijk bekend maken, zodat ook anderen daar rekening mee kunnen houden maar ja, eerst eens de echo afwachten en dan de volgende 6 weken... Marleentje je bent ook al bijne op de helft!!! ik lees niet meer dat je nog zo misselijk bent, is dat zo goed als weg? en tot wanneer is die misselijkheid gebleven? Voor de andere meiden, ik ben jullie niet vergeten, ik ben gewoon heel erg ego op het moment.. ik zal dinsdag meteen laten weten hoe het gegaan is.. tot die tijd probeer ik me nog zo rustig mogelijk te houden en me te concentreren op andere dingen.. Ik mis jullie wel.. ik hoop zo dat ik ook over een paar weken mag meepraten over harde buiken en dikke voeten Dikke knuffel meiden, hou jullie goed, en tot snel!
hey meiden lees hier af en toe mee en zie dat sommige al 2x een mk hebben gehad, nou ik ben er daar ook 1 van. ik snap jullie gevoelens dus heel goed, dat je niet blij durft te zijn niet over de toekomst durft na te denken, heb ik ook. en ik ben er nog lang niet maar ben al wel bijna 12 weken, langzaam begin ik nu toch positief te worden, hoop dat het terecht is!! ga heel hard duimen dat het bij jullie nu ook goed gaat!!! xxx
Hoi meiden, Bunchy, 2 weken na curretage teste ik negatief, vier weken na curretage ongi en daarna zwanger en nu dus (zo goed als)op de helft. Nijn wat ontzettend klote zeg, enige kleine lichtje puntje is dat je reguliere cycles weer op poten lijkt, dat geeft ook meer ruimte voor een volgende zwangerschap toch? Of was het deze ene kans en nu niet meer voor dit jaar ivm Haarlem? Ele, het is logisch dat je nu eerst aan jezelf denkt dit is de meest spannende en onzekere periode voor ons na wat we hebben meegemaakt, lekker aan jezelf blijven denken en succes dinsdag bij de echo! Smokey, heel dapper dat je het hebt volgehouden en nu dinsdag is het alweer! Ik was ook super zenuwachtig voor de eerste echo, en toen alles goed was sprongen de tranen in mn ogen en durf je er in te geloven alhoewel dat in de eerste 12 weken bij mij gewoon op en af bleef gaan, je bent zo alert op verdwijnen van kwaaltjes ed dat er van genieten weinig overblijft, maar daarna heb je nog tijd genoeg om er van te genieten, heel veel succes dinsdag! Marleen, fijn dat de misselijkheid eindelijk weg lijkt. Ik voel de beeb ook wel, maar ook ik twijfel vaak aan wat ik voel, komt waarschijnlijk omdat wij geen vergelijkingsmateriaal hebben Marianne, lijkt me wel cool hoor, maar wij moeten gewoon nog ff geduld hebben voordat wij het zo kunnen voelen denk ik. Vandaag is er tapijt gelegd in mn nieuwe huis en volgend weekend verhuizen, zo'n zin in, maar het is ook wel vermoeiend allemaal hihi. Begin wel behoorlijk last van mn rug/bekken te krijgen, dus moet maar snel ff gaan zwemmen, want het is er eigenlijk nog een beetje te vroeg voor! Oja en harde bovenbuik heb ik ook, lijkt net of ik bovenbuikspieren heb gekregen hahahah Ook dit is een lang verhaal geworden, maar dat krijg je als je ff afwezig bent
Ele wat geweldig om wat van je te horen, en spannend ook dinsdag!! Ik snap wel hoe je je voelt momenteel hoor. We gaan samen gewoon voor een super mooie echo dinsdag En wij willen het ook graag weten net als ele vind ik het geweldig om gericht te gaan shoppen, helemaal de kamer die word echt voor een jongen of voor een meisje Verder voel ik me moe, soms een emotioneel wrak, chagerijnig word soms niet goed van mezelf laat staan manetje (echt wel zielig soms) kan echt klere wijf zijn dan Maar daardoor voel ik me wel stiekem beetje zwanger. Ik zit nu lekker aan de aarappelen en bloemkool, gaat moeilijk naar binnen moet ik zeggen Vanavond verder lekker bank hangen heerlijk
Ele en Smokey, aankomende dinsdag dus alle2 een echo.......... Super spannend!!!!het komt allemaal goed meiden. Ik herken het Smokey met dat het eten moeilijk gaat, moet zeggen dat ik dat nu nog heb, ik ben dan niet misselijk meer, maar kan nog steeds niet veel op. Anoniempjuh, nog een aantal dagen dan ben je ook alweer 12 weken.Spannend he? Hoeveel echo's heb jij tot nu toe gehad? Wat naar dat je ook meerdere miskramen hebt gehad, wat een onzekerheid steeds weer he? Zelf heb ik 4 miskramen gehad en kan sinds kort echt genieten van de zwangerschap,omdat ik de kleine nu echt goed voel. Blijf positief meid, het komt allemaal goed. Ik snap jullie meiden wel dat je gericht wilt shoppen voor de kleine, maar ik zal blijkbaar wel de enige zijn die het dan zo super speciaal vind om het tot het einde geheim te houden. Tuurlijk ben je met de geboorte ook met andere dingen bezig, maar zoals ik zal zei, ik kan het echt niet omschrijven hoe ik me voelde toen ik eindelijk na 9maanden wist wat het was. Anouk, dus het schiet mooi op met jullie huisje? Kun je daarna lekker de babykamer inrichten..............super!!!! Ik herken het hoor, wat betreft pijnlijke bekken en rug. Ook ik krijg er steeds meer last van. Als ik smorgens op sta, dan heb ik vreselijke last van mijn onderrug!!! Ik voel de beeb weer lekker bewegen, zal wel komen omdat ik nu lekker tot rust kom. Liefs marianne
anoniempje: welkom hier! Ik kan me voorstellen dat het spannend is voor je maar de 12 weken heb je ook al bijna gehaald! Ele en smokey: spannend aanstaande dinsdag allebei een echo! Is ook weer heel leuk om jullie kleine uk te zien geniet ervan! Ele: ik ben inderdaad wat minder misselijk! eindelijk! Het si nu goed te hebben. Overgeven is nog heel af en toe. En misselijkheid met vlagen. En dat is nu een week zo dus vanaf 17,5 week gaat het beter. Nu hoop ik maar dat het zo blijft want hier trek ik het wel mee tto het eind. Butterfly: wij willen ook het geslacht weten dit omdat je veel gerichter kunt kopen en ik vind dat er heel weinig neutraals te koop is vaak alleen wit en daar hangt de halve kast al mee vol haha Anouk: super zeg dat je huisje al opschiet heb je eindelijk weer een thuis! en kun je langzaam aan de babykamer beginnen!
Even een ego berichtje Hier gisteravond weer lichtroze verlies:x echt kl#te gewoon had een goed gevoel de afgelopen dagen wat nu weer helemaal weg is!! Was wel een heel klein beetje maar toch waarom nou word er zo onzeker van, gewoon balen had ik de echo al maar gehad pff
smokey: ik herken je gevoel als geen ander. Je word zo onzeker als wat ervan. Maar als het lichtroze verlies was kan het geen kwaad is mij verteld. Ik heb 3 keer echt heel veel bloed verloren was net een ongi en nog is alles goed. Probeer positief te blijven en mocht je je echt onzeker voelen bel dan de vk of je eerder een echo kan krijgen! Die mij van is daar heel handig in heb al vaker gebeld zelfs op zondagmiddag en kreeg direct een echo. Dus houd je taai! Knuffel
Goedemorgen meiden, Ik lees al die leuke verhalen, baby voelen, baby shoppen en dan ineens zo'n berichtje van Smokey. Dikke knuffel meid en zoals Marleen zegt, het hoeft zeker niks te betekenen!!! Wij zijn dan nog niet zwanger, maar we hebben het er natuurlijk wel over gehad. Willen we wel/niet weten wat het wordt. Nou Marianne, wij willen ook niet weten wat het wordt. Ik misschien wel uit nieuwsgierigheid, maar mannetje absoluut niet. Ik wete niet meer wie het vroeg, maar 31 augustus moet ik naar Haarlem. Ik krijg dan een echo. En idd mijn cyclus lijkt nu weer een beetje op orde, dus misschien hebben we nog een kansje (als ik binnen nu en 30/31 dagen niet geopereerd word). En even een misverstand uit de wereld helpen. Mijn eierstokken zijn niet verkleefd, maar mijn baarmoeder. Ik ben er weer vandoor, want ik moet tennissen en mannetje wegbrengen. Hij gaat meedoen aan een 24-uurs solexrace. Ben benieuwd. Fijne dag en Smokey, maak je niet te druk!!!
@Marleentje je leest ook overal dat het niets hoeft te betekenen maar toch. En ik kan zo terecght als ik de vk bel hoor zijn heel lief daar was de vorige keer ook. Maar heb zoiets die laatste dagen overleef ik ook nog wel. @nijntje dank je! Veel suc6 met tenissen weer een wedstrijd?
nijntje, nou dan ben ik iig niet de enige die het niet wil weten. Tuurlijk zijn we heeeeeeel erg nieuwschierig, maar om het daar om te doen, vinden wij niet nodig, net zoals het gericht kopen. Kun je naderhand ook nog genoeg doen. bah smokey, wat naar zeg!!! Als je niet vertrouwd gewoon de vk of gyn bellen hoor. Ze zijn er niet voor niets. Mijn vk zegt ook: bij ongerustheid ALTIJD bellen. Wij hebben hier trouwens een wespennest, maar moeten we er nou mee wachten met bellen van de woningbouw tot maandag of direct bellen? nest zit onder de dakgoot denk ik, ze kruipen allemaal daar naar binnen. EN precies op die plek hebben wij op de slaapkamer een kleine lekkage plek zitten, zou dat daarvan kunnen zijn? Liefs marianne
Het is vandaag al weer minder tot bijna niets gelukkig, raar hoor, raar lijf heb ik. Nog steeds geen brief gehad hoe laat ik er dinsdag moet zijn dus maandag maar meteen bellen, gelukkig heb ik woensdag bij de vk een afspraak anders had ik nog een week moeten wachten. @butterfly wespennest jakkes ik zou meteen bellen ben als de dood voor die beesten haha Vanavond weer lekker bank hangen lekker lui
Marianne: bah een wespennest! Is het al opgelost? Ik heb een vraagje weten jullie misschien waar ik van die kleine glazen flesje kan kopen met schroefdop of met een kurk dit omdat ik daar zelf geboortebedankjes van wil maken?
heey meiden, Waar zijn jullie allemaal? Allemaal genoten van het lekkere weer? Vanochtend werd ik wakker van pijn in mijn buik en was ontzettend misselijk.Naar beneden gegaan met ons 3en, daarna even wat proberen te eten, maar het werd alleen maar erger met de misselijkheid.Dus weer naar bed gegaan en even wat proberen te slapen. Dat heeft wel wat geholpen, maar ben hele dag niet echt lekker geweest.Was echt zo misselijk.......zo erg had ik de 1e 3maanden nog geeneens. Vanmiddag ook nog even op bed gelegen. Smokey, hoe is het met je?Heb je nog wat bloedverlies gehad? Nog een aantal dagen en dan heb je je echo............super spannend!!! nijntje, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje? anouk, hoe is het met jou?voel je de uk al vaker en sterker? marleen, nog last gehad van je voet? Hoe gaat het met je BI op het moment en hoeveel dagen werk je deze week?