Hey meiden, Bedankt voor alle lieve woorden en knuffels! Hier gaar het op zich wel ok eigenlijk, kan niet meer doen dan afwachten en de hoop heb ik al opgegeven. Misschien negatief gedacht maar in mijn ogen kan het niet goed komen met vruchtje als het nu al 3 weken achterstand heeft. Ook vind ik nog steeds raar dat de vk niet inwendig gekeken heeft, maar ja niks aan te doen we wachten af. @anouk meid je bent nu misschien al wel klaar, maar toch nog heel veel suc6, en geniet er van ben reuze benieuwd hoe het was. Ik ga zo even lekker naar de Ikea moet nieuwe nachtkastjes hebben. Kom vanavond nog weer even kijken. Nogmaals dank voor de lieve woorden meidendie doen me echt wel goed Liefs
Smokey: gelukkig gaat het redelijk met je! Knap hoor en fijn dat je je hier op je gemak voelt! Hier gaat het helaas ook minder. Heb zo'n pijnen dat ik me nog amper kan voortbewegen in huis! En heb al 2 nachten niet geslapen van de pijn. Ik heb zojuist de voicemail van de arboverpleegkundige ingesproken dat ik het niet meer trek en zo snel mogelijk terug wil naar de arboarts. Ben benieuwd of ik dan eindelijk serieus genomen word. Anouk: hoe was de echo? Ben zo benieuwd!
Hoi iedereen, Nou alles was gelukkig goed, voor zover ze het konden zien, niet alles was even goed zichtbaar (echo was ook veel minder duidelijk dan in het ziekenhuis, blijkbaar toch mindere apparatuur). Maar alles zat erop en eraan beentjes, voetjes, armpjes, hartje vierkamers en in orde, niertjes, ruggegraatje, dus geen zichtbare afwijkingen. en en en en en Ik krijg een dochter (heb ik al die meisjes kleren niet voor niks gekocht) Helaas geen goede fotos, ze was zich de hele tijd aan het verstoppen dus geen fotos van het gezichtje, wel van de voetjes, die zal ik later uploaden.
Gefeliciteerd met de goede echo! En je voor gevoel was dus goed. Ben benieuwd of ons voorgevoel ook klopt dat weten we maandag!
super anouk, echt geweldig, nu kun je ECHT gaan genieten. Wat goed zeg dat je gevoel gelijk had, ik heb er eigenlijk niet echt een gevoel over, maar ik neig wel meer na een meisje. Marleen, ik denk zelf dat je een jongen krijgt, ik zag laatst je buik.(die foto met dat rode shirtje) en daar was je buik iets puntig. En ze zeggen dat als je een mooie ronde buik hebt, dat het een meisje word en als het puntig is dat het een jongen word. Bij mijn dochter had ik een prachtige ronde buik, dus dat klopte wel.(zal eens kijken of ik er een foto van op kan zetten hierzo)
Hoi dames, Butterfly: haha wij denken zelf een meisje! Maar we zullen maandag zien. Vanmiddag eerst een belafspraak gehad met een mnedewerker van het UWV en die gaf meteen aan dat ze het heel vreemd vond dat ik moest gaan werken. Ze vond het zelfs belachelijk. Want ze zei er zijn veel meer vrouwen thuis met de zwangerschap die veel en veel midner klachten hebben dan dat je aangeeft. Zojuist de arboverpleegkundige (van mijn werk) aan de tel gehad. Ze zei dat ik als ik thuis blijf de regels van de arboarts niet nakom en dat dat niet mag! Ik heb duidelijk uitgelegd dat ik amper kan lopen dus laat staan werken. Maar ze zei dat BI met bijna 20 weken nooit zo erg kan zijn als ik dat ik aangeef. (dus met andere woorden ik lieg) Ik ehb dus aangegeven dat het UWV het vreemd vond dat ik met deze klachten moet gaat werken zei ze meteen die kunnen daar niet over oordelen want die hebben je nooit gezien alleen aan de tel gehad. Ze gaat wel een afspraak regelen met de arboarts voor volgende week donderdag of de donderdag erna! En tot die tijd word ik verzocht om gewoon te gaan werken. Ik heb aangegeven dat als ik morgen nog zoveel pijn heb dat ik amper kan lopen dat ik dan niet kan gaan werken kan er iet eens komen maar dat was mijn probleem werd er gezegd!!! Fijn dus. Ze zei ook dat als ik niet ging werken ik dan een keuring bij het UWV moet aanvragen. Ik dus meteen het UWV gebeld voor een second opinion maar dat duurt ongeveer 3 weken voor ik daar terecht kan. Met een kans dat ik tijdelijk geschorst word van een uitkering tot hun het samen uitgevochten hebben wat ze met me moeten. Ik ben dus echt niet blij. Ik krijg het gevoel dat ze me gewoon niet geloven alsof ik voor de lol thuis wil blijven terwijl ik omga van de pijn en al 2 nachten amper geslapen heb. Maar als ik me morgen nog zo voel dan blijf ik toch echt thuis dan maar geen uitkering maar ik kan simpelweg niet werken zo. Sorry dat ik zo klaag maar moest het even kwijt en baal er erg van. Liefs Marleen
Oh nee Smokey, wat vreselijk. Zit hier echt even te kijken. Man, dit had niemand natuurlijk verwacht. Lieve Smokey hele dikke knuffel voor jou. Ik zet even je strandbedje lekker in de zon en haal een grote cocktail, masseur en een voetenbadje voor je, die heb je wel verdiend! We hadden het allemaal super voor je gevonden als het wel zo mocht zijn. Maar ja, je bent nu lekker bij de Ikea nachtkastjes kopen. Sterkte! Nijn, hoe is het met jou en meneer Nijn? Wanneer zijn jullie klusdagen? En lekker aan het tennissen? Ik ben niet zo van het tennissen, maar doe het af en toe. Elegance, wat geweldig dat je jouw wondertje hebt kunnen zien op de echo. Helemaal super. Marleen, wat een drama allemaal! Echt wat een lui daar! En je hebt gelijk, dan maar even niets, maar om zo te werken is ook geen doen. Jij ook heel veel succes. En denk even lekker aan jezelf. Anouk, dus jullie krijgen een meisje! Helemaal geweldig! En het moet volgens mij een lekker gevoel zijn als je dan hoort dat alles er op en aan zit. Butterfly, wat leuk dat je door ronde- en puntbuikjes (of buiken) kunt "zien" of er een jongetje of meisje komt. Nu ga je toch even anders naar zwangeren kijken. Met mij gaat alles wel prima, we wachten de klusdagen weer af. Die zijn aankomende dagen, maar ik denk dat er niet veel geklust gaat worden. Mijn vriend is ziek en heeft nu echt geen zin in de klustijden. Ach, we zien wel wat er van gaat komen deze maand.
Hey Marleen, Dat klinkt meer als dreigen dan dat ze dat echt waar kunnen maken, ik zou naar je huisarts gaan en vragen wat zijn advies is, dan sta je sterker. Als het niet gaat moet je je gewoon weer ziek melden, ze kunnen je echt niet zomaar ontslaan, dat gaat niet zo makkelijk in het arbeidsrecht kan ik je vertellen. Het komt steeds vaker voor dat de arboarts helaas aan de kant van de werkgever staat, die worden tenslotte door hen betaald, maar ontslag of stoppen van uitkering tijdens ziekte loopt zo'n vaart niet, dan zijn ze in overtreding. Ik zou dus gewoon naar je eigen arts gaan en situatie voorleggen, als hij je dan het advies geeft om thuis te blijven (vraag of ie het schriftelijk wil doen) ben je behoorlijk ingedekt!
Anouk: ja dat is ook mijn plan. Maar vind het zonde dat het zo moet. Is helemaal niet nodig naar mijn idee. Maar baal dus enorm. Krijg zo alleen meer stress.
Tulpje, dat is wel minder dat je man wat ziek is, maar goed je doet er niets aan.Maar misschien zit er toch nog een klusdag in. hihihihihi. Grappig he van dat je zou moeten zien aan vorm van de buik of het een jongen of een meisje word, hier bij mij en familieleden is het altijd nog uitgekomen. Marleen, dat meen je toch niet?! Wat een lui zeg!!!Laat je niet op je kop zitten meid! Je weet zelf het beste wat je voelt, dat weten hun niet. Dat van anouk was een zeer goed idee, dat is wel net zo slim om dat te doen. Anouk, je bent vast nog helemaal aan het nazweven van je 20weken echo!!!Echt super zeg! Ben je al direct aan het winkelen geweest voor meisjeskleding? Kan me heel goed voorstellen. Smokey, Weet je wat ik raar vind, dat als het 3 weken achter moet lopen dat er dan nog wel een hartactie is te zien. Volgens mij kan zij echt niet zo oordelen over de grootte van je baby met een uitwendige echo.Hoop zo dat als ze inwendig kijken, dat er een super mooi hartje klopt en er een kindje te zien is. Nijntje, hoe is het met jou?Al weer helemaal klaar voor de klusdagen? Gister zijn ze geweest voor de wespennest, weet niet of ik dat gezegd had, maar er is nu geen wesp meer te bekennen iig. Hij had eerst spul erin gespoten en toen zat de hele muur vol met wespen en daarna spoot ie van dat witte poeder op de muur en als ze daarmee in aanraking kwamen gingen ze dood. Je zag ze zo dood neer vallen op de grond, ze waren helemaal verkleurd, ze waren heel witjes...............hahaha,leek niet meer op een wesp. Zwangere meiden, hebben jullie al eens gekeken wat het geslacht zou zijn volgens de chineese kalender? Bij mijn dochter kloptte het wel en nu zegt ie dat het een jongen word, zal mij benieuwen. Liefs marianne
butterfly: ja heb ik gedaan daar komt een meisje uit. En heb nog zo'n test gedaan met allemaal bakerpraatjes en ook daar kwam een meisje uit. dus word steeds nieuwsgieriger
chinese kalender gaf meisje bij mij ook en heb twee testen gedaan, een gaf jongen en ander gaf meisje
Goedemorgen meiden, Anouk, super gefeliciteerd met de goede 20 weken echo!! En fijn dat je voorgevoel klopte, anders had je die jurkjes voor niks gekocht Marleen, belachelijk hoe ze je behandelen!! Ik vond het idee om naar de HA te gaan, wel een hele goede. Jij kiest toch ook niet voor die pijn?? Tulpje, mijn klusdagen zijn volgende week denk ik. Moet ik nog even uitrekenen. Daarnaast krijg ik a.s. maandag een echo en dan moeten ze maar meteen even kijken of ze eitjes kunnen vinden.... Balen dat je mannetje ziek is, maar misschien is hij snel beter en er hoeft tenslotte maar één zaadje goed genoeg te zijn... Smokey, leuke kastjes bij de IKEA gekocht? Ik vnd dat je er goed mee om gaat... Heel reeël, al blijft een uitwensige echo natuurlijk veel onnauwkeuriger... Marianne, hoe gaat het bij jou? Nog een paar nachtjes en ook jij hebt je 20-weken echo.... Liefs, Nijn
Goeiemorgen, Nou ik heb heel de nacht niet geslapen van de pijn. Ben helemaal op. Ik kan gewoon niet meer. Ik heb zojuist de assistente van de huisarts gesproken. Er was vandaag geen plek. Ze gaat met de huisarts overleggen en kan na 11.00 terug bellen. Maar ze zei wel meteen dat ze weinig voor me kunnen doen want ze kunnen alleen advies geven en de arboarts bepaald wat die hier mee doet. Dus schiet niet op. Maar ik denk aan mezelf en blijf gewoon thuis. Net mijn werk aan de tel gehad. Ze vind en het raar dat ik eerst zo ziek ben en nu weer BI heb. En dta ik dus weer niet kom werken. Net of ik er omvraag. Ze geloven het dus gewoon niet. Ze nemen vandaag meteen contact op met de arbo en ik moet maandag terug bellen. Baal dus enorm word gewoon niet serieus genomen.
Balen Marleen. Heel goed dat je voor jezelf gekozen hebt!!! Jij weet wat je voelt en jij hebt er last van. Zij niet.... Net gebruikte ik de calculator op deze site om mijn vruchtbare dagen te berekenen en als testdag komt er 19 september uit. Op zich niks bijzonders, zij het niet dat ik eingelijk 19 september uitgerekend zou zijn van onze kleintjes... Bizar of niet?
hoi meiden, Heb alleen de chinese kalender gedaan en geen andere testjes. Smokey, hoe gaat het nu met je? Weet je al wanneer je naar het ziekenhuis mag? Nijntje, dan moet het toch gewoon goedkomen?Zo wel super zijn dan als je nu zwanger zou worden deze ronde. Zelf zou ik 11 september zijn uitgerekend.Op de verjaardag van mijn overleden oom.(en op de dag van de aanslagen). Maar goed, het is niet anders en moet dan nog precies 18weken op die datum. Marleen, heel goed van je hoor dat je aan jezelf denkt, hun doen het blijkbaar niet. Of ze je geloven of niet jammer dan, is hun probleem. Kun je geen informatie inwinnen wat je mogelijkheden zijn als hun zo moelijk blijven doen? Anouk, Nog helemaal in de wolken?Hahahaha. Je zal nu wel erg druk zijn met verhuizen, want morgen ging je over toch? Ele, hoe is het met jou? Tulpje, zijn jouw klusdagen alweer aangebroken? Vandaag zit ik precies op de helft van de zwangerschap. Jippie.........alweer 20 weken!!!!! Ook vandaag de kleine weer erg vaak gevoeld, zoals de laatste tijd, maar nu lette ik erop en zag mijn buik toen ook bewegen. Echt weer super om te zien!!! Liefs marianne
Nijn: ik ben ook eigenlijk best trots op mezelf haha dat ik eindelijk eens aan mezelf denk. Niet dat ik kan werkewn ik kan amper tot de voordeur lopen laat staan naar de auto toe en autorijden. Is wel bijzonder om dan je eisprong te hebben je zou bijna zeggen dat het zo moet zijn! Hoop dan ook dat je eindelijk were zwanger mag raken. Butterfly: Ik kan weinig doen. Heb contact met de huisarts gehad en die kan zelfsa weinig want de arboarts staat daar boven en die bepaald wat ik moet doen. Dus dat schiet op. Maar heb voor mezelf besloten dat ik nu aan mezelf en aan de kleine denk en zolang thuis blijf als nodig is wel of geen salaris (want daar dreigen ze mee dat ze dat stopzetten) ik kies voor mijn eigen gezondheid en dat staat voorop. Ik krijg zowiezo 16 weken zwangerschapsverlof betaald en dan zien we wel weer. En die 3 maanden daarvoor die ik nu nog moet kijk ik wel hoe het gaat en of ik salaris krijg. Maar het belangrijkste is de kleine en ik en dan heel veel later mijn werk haha. Ik krijg wel nog een second opinion van het UWV van de bedrijfsarts van hun. Maar daar hoeft de arboarts van mijn werk zich niets van aan te trekken dat is alleen een advies. Terwijl het UWV nu al aangeeft het belachelijk te vinden dat ik moet werken en die betalen notabene mijn salaris en neit mijn werkgever dus waarom ze moeilijk doen mag joost weten. Ik voel nu trouwens de kleine al heel de middag rondzwemmen haha wat een bizar gevoel voor het eerst dat ik het zo goed voel.
hoi meiden, marleen, hoe gaat het nu met je?Heb je vanacht een beetje kunnen slapen? Nog 2 nachtjes slapen en dan heb je je 20weken echo!!! Spannend zeg! Hoe gaat het met de rest van de meiden? het is hier erg slecht weer, hard waaien, regen en af en toe beetje onweer.Hoe is het weer daar? heb net lekker even zelf pizzabroodjes gemaakt..........hmmmmmm heerlijk zeg!!! De kleine is de laatste dagen best wel druk, voel hem/haar erg vaak!!!Helemaal super.Alleen soms minder als er tegen je blaas aan wordt geport. Liefs marianne
Hoi meiden, Marleen, je mag zeker trots zijn op jezelf!! Ik dacht ook nooit aan mezelf, totdat de bedrijfsarts mij 3 jaar geleden ziek meldde i.v.m. CVS. Ik heb toen besloten voortaan voor mezelf te kiezen (al valt dat niet altijd mee...) Anouk, hoe gaat de verhuizing/is de verhuizing gegaan?? Super zeg dat jullie de kleine nu zo goed voelen!! Wij gaan vanmiddag een geboortebord planten, ook wel leuk, maar ook confronterend. Wilde eerst niet mee gaan, maar kan het niet uit blijven stellen.... Gisteravond keken mannetje en ik elkaar aan toen wij op teletekst lazen dat er noodweer was. Wij hebben een beetje regen gehad, meer niet. Nu ook een lekker zonnetje. Wel wolken, maar die waaien steeds over... Fijne middag allemaal!!