2e echo geen kloppend hartje meer

Discussie in 'Miskraam' gestart door marleentje26, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Hoi meiden,

En lekker weekend gehad allemaal?
    Het was in ieder geval super mooi weer, helemaal vergeleken met vandaag.

Nou vanmorgen op het werk als eerste beschuit met muisjes collega heeft kindje gekregen. Toen belde een vriendin en die vertelde dat een vriendin van ons zwanger is precies net zover als ik net zou zijn :cry:
    Alleen zij rookt gewoon en kijkt niet zo nou, dan heb ik het weer even heel moeilijk als ik dat hoor. Ik hou me super aan de regels en dan gaat het mis en zei... nou ja toe maar niks aan te doen.

We gaan maar gewoon weer verder en hopen dat het snel lukt, maar ben bang dat ik te graag wil waardoor het juist niet lukt.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Liefs

2. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Hai meiden,

Hoe is het met jullie allemaal? Jammer genoeg is het mooie weer alweer voorbij en zitten we met een paar behoorlijke buien op ons dak! Wat kan het omslaan hè.

Nog een paar dagen Smokey en dan weet je of jouw cyclus weer helemaal zichzelf is. Spannend! Ik hoop het zo voor je....dan weet je dat je lichaam het weer gewoon doet.
    Maar......wie weet wordt je helemaal niet ongesteld en zit er een klein wondertje in je buik.

Oooohhh.....ik hoop het zo dat dat is bij ons allemaal. Want wij klussen hier ook gewoon door.

\Ik gebruik ook ovu.testen, maar ze worden alleen maar lichter. Sinds vorige week een negatieve zwangerschapstest, maar nog steeds wel soort-van-lichte positieve ovulatietesten.
    Al weet ik bijna zeker dat dat komt door het HCGhormoon.
    Maar goed, we zien het wel.
    Als ik ongesteld ga worden (ergens begin april) weet ik tenminste dat mijn lichaam het doet en tja......gaan we weer gewoon ons best doen.

ok, genoeg gezeurd.....meiden heel veel succes en wie weet!
    Vind het wel erg leuk om hier te blijven kletsen zoals Marleen al schreef. Je kent elkaar toch wel een beetje.

Nijn, hoe is het met voetballen gegaan? Wie weet wat ze zien tijdens jouw echo!
    De week erna (22-4) heb ik mijn echo.

Meiden, tot snel!

3. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

Super balen van het weer. IK WIL LENTE!

Ik hoop ook dat ik begin april weer ongi word of dat er een wondertje in me zit. Ik heb de laatste dagen regelmatig gedacht aan eind december toen ik in mijn innestel-fase zat. Ik voel me nu weer regelmatig zo, of ben ik mezelf aan het gek maken....

Het voetballen is goed gegaan. We hebben met 2-0 verloren, maar eerder dit seizoen verloren we met 8-0 van hun. Ikzelf heb 60 minuten meegedaan, dus dat valt helemaal niet tegen...

Ik ken dat gevoel Smokey... Mensen die nog lang niet alles op orde hebben (nog niet samenwonen, geen relatie meer hebben) raken zwanger en bij ons, die volgens mij alles goed op orde hebben, gaat het mis... Iedereen geeft nu ook aan dat ze kindjes echt al bij ons vinden passen....

We gaan gewoon met z'n allen met goede moed verder en horen allemaal bij de dec/jan mama's....

Liefs, Nijn

4. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    @tink hoe werkt dat precies zon ovulatie test, is voor mij helemaal nieuw :(
    Ik vind het super spannend en stik van de zenuwen nu al haha daardoor blijft de ongi ook weer weg dus moet dat niet doen haha

@nijntje ik ken dat gevoel hoor ik denk dat ook vaak, en dan denk ik ook kom op jezelf niet gek maken, nog even geduld haha
    Als we weer op tijd ongi zijn is al helemaal mooi natuurlijk, alhoewel we liever hebben dat er een klein mensje in ons groeit, maar als we op tijd ongi zijn dan kunnen we ook weer positief verder toch.

5. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    @marleen hoe gaat het met jou eigenlijk?

6. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Het belangrijkste is inderdaad dat we weer gewoon normaal ongi worden. Als we dan al meteen weer zwanger zijn, hebben we gewoon erg veel mazzel gehad...

Inderdaad, Marleentje hoe is het met jou?

Fijne (werk)dag!

7. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Ja daar heb je gelijk in. De vorige keer was het bij mij in de 1e ronde meteen raak, dus zou wel heel erg mazzel zijn als dit nu weer gebeurt.

Jullie ook allemaal een fijne werkdag of een lekkere vrije dag.

8. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Heb jij het al eerder meegemaakt? Poeh... dan ben je toch eigenlijk heel onzeker of niet, bij een volgende zwangerschap? Ik zou, als ik weer zwanger zou zijn, denk ik super onzeker zijn...

9. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    nee hoor nijntje ik denk dat je me niet begrijpt haha
    Ik heb 1x een miskraam gehad, ik bedoelde dat ik de vorige x meteen na het stoppen van de pil zwanger ben geraakt.

Maar als ik nu weer zwanger zou zijn zou ik zeker super onzeker zijn denk niet dat je een fijn gevoel hebt dan de 1e maanden, dat het heel lang duurt wanneer je er echt van kan genieten.

10. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Inderdaad een misverstandje...

Ik denk dat ik heel veel bevestiging nodig zou willen hebben... Maar ja, een echo krijg je niet heel snel, dus dat wordt echt afzien tot de 12/13/14 misschien wel 20 weken... We zullen zien...

11. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi hoi,

Hier ben ik dan weer. Sorry ben erg druk geweest vandaar dat ik hier niet te vinden was.

Ik heb af en toe nog steeds wat bruin/rood verlies. En de curretage is vandaag precies 2 weken geleden. Weet neit of het dan al wel verstandig is om te klussen of moet ik echt wachten totdat het helemaal over is? Ik hoop het neit want zit nu toch in mijn vruchtbare dagen (denk ik tenminste).

Hebben jullie nog klachten van de miskraam?

Ik weet wel zeker dat ik heel onzeker zou zijn bij een volgende zwangerschp dit omdat ik dus helemaal geen voortekeken ofzo heb gehad bij mijn miskraam en me mega zwanger voelde. En dan vertrouw je je eigen lichaam dus niet meer. Dus ben bang dat ik heel onzeker zou zijn de eerste maanden misschien wel de hele zwangerschap.

Liefs Marleen

12. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Hai Meiden,

Smokey, ik ken dat inderdaad ook maar al te goed. Collega die zwanger is en er dan zo van: Ach ja...het gebreurt hè. Alsof je het over een pak melkk hebt! Aaaahhh....kan d'r wel wat aandoen dan. Maar ja, ze zal wel niet beter weten....houd ik me dan maar voor.
    Een ovulatietest werkt als volgt. Ik bestel ze bij sensitest gewoon via internet. Dan neem ik meestal (ik heb al wat vaker ovulatietesten gekocht) de dipstick. Daarvoor moet je je urine opgevangen hebben. Midstream ovulatietesten kan je ook kopen.....deze testen kan je in je urinestraal houden.
    Maar goed, als je de test dan in je urine gehouden hebt, zie je vanzelf 1 of 2 lijntjes komen. Op de beschrijving staat precies welk lijntje een controlelijn is en welke je test (die wil je hebben) lijn is.
    Het verschil met een zwangerschapstest is hierbij wel dat je echt voor 2 dikke streepjes moet gaan. Bij een zwangerschapstest betekent een licht streepje ook dat je zwanger bent, maar bij een ovutest gaat het om de hoeveelheid van het LH hormoon(daardoor krijg je een eisprong).
    Als je dan een goede positieve ovutest hebt, zal je ei rond 24 tot 48 uur later springen. Dus dan goed aan de klus en dan hopen dat je je ei gehaald hebt.

Omdat ik door de curretage niet goed weet wat mijn cyclus is, heb ik al een week achtereen de testen gedaan. Maar vorige week bleven ze nog redelijk positief door het zwangerschapshormoon. Nu weet ik door een negatieve zw.test dat ik geen zwangerschapshormoon meer heb, maar mijn ovu.testen blijven wel wat lichtjes positief. Dus, wie weet...gewoon doorklussen en we zien wel.

Bij de beschrijving staat ook wanneer je moet gaan testen. Je mag ook niet met ochtendurine testen, omdat in de ochtend je urine geconcentreerder is en je altijd wel LH-hormoon in je lijf hebt.

(Wauw wat een verhaal!)

Ik hoop ook dat we over een paar weekjes een mooie test in handen hebben of anders een op-tijd-ongi. Snappen jullie het nog?

Hoe gaat het verder met jullie? Met de dipjes en het erover praten? Ik heb het er met vlagen moeilijk mee. Zo kan ik in de auto ineens verdrietig worden en voel ik me zo kl*te. Zo van dat alles zo oneerlijk is.....zij wel en wij niet. Wij hebben het inderdaad goed voor elkaar. Huisje boompje, beestje....maar dat ene is afgenomen. Ok, je moet ook de realiteit onder ogen zien en bedenken dat de natuur zelf heeft ingegrepen, maar toch....blijft **t.

Daarom vind ik het fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen....en lekker met jullie te kunnen kletsen.
    Hoe vonden jullie de eerste keer vrijen? Ik vond het best eng....als er maar niets gebeurt dacht ik de hele tijd.

Nou ladies, ik ga koken en daarna bij een vriendin lekker op de koffie!

13. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Meiden....voordat ik wegga...moet ik nog even mijn hart luchten.

Voel me nu echt weer even waardeloos. Wil ook zó graag weer zwanger zijn. Kan wel janken!

Ok, zakdoek gepakt en mijn tas ook, dus ga er nu echt vandoor.

Sorry voor mijn depri bericht.

Liefs Tink

14. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi hoi,

Ik heb gister ook echt een dip-dag gehad... Ik heb vanaf de eerste positieve test een dagboekje bijgehouden en dat heb ik gister teruggelezen...

@ Marleentje, ik zou echt wachten tot je helemaal geen verlies meer hebt, want anders maak je je misschien daar zorgen over. Ik heb ook gewacht tot het bruinverlies helemaal over was, al dacht ik net als jij "mn vruchtbare dagen komen er weer aan...".

Ik ben weer aan het temperaturen geslagen, maar m.b.v. mn temperatuur heb ik nog geen eisprong kunnen ontdekken en we zitten al op dag 25... Ik denk zelf wel dat mn eisprong geweest is. Verder heb ik weer wat zelfde 'dingetjes(klachtjes)' als eind december toen ik dus zwanger bleek. Maar ik denk dat ik mezelf gewoon gek aan het maken ben. Al zijn mijn puisten echt minder geworden (terwijl er vorige week nog elke dag een paar bij kwamen...). We zullen zien...

Meiden heel veel sterkte in de moeilijke tijden en heel veel succes tijdens het klussen ;) Mijn eerste keer na de curettage vond ik ook spannend, maar ik ben er al weer aan gewend....

Fijne (werk) dag!

15. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Ook ik heb zo last van mijn dip dagen van de week ook s'avonds kon alleen maar janken.

Maar nu gaat het weer een stuk beter gelukkig. Temperaturen en alles doe ik nog niet, ik zie het allemaal we klussen gewoon door.

Tink ik denk niet dat dat wat is voor mij die ovulate test, mocht ik over een paar maanden nog niet zwanger zijn zal ik dat eens proberen.

Nijntje ik heb ook dezelfde klachtjes als in december maar ik denk ook dat ik me gek maak, van die kleine dingen voel ik en denk ik he, dat had ik toen ook. Ik had vorige week ook veel puistjes nu weer minder als goed is moet ik van de week ongi worden, normaal krijg ik puistjes als ik ongi ben de vorige keer was dat ook eerder.

Marleentje ik weet niet of je dan weer mag klussen, anders bel je toch gewoon even en vraag je het dan weet je het zeker.

Nou we hebben allemaal zo onze dip tijden merk ik al maar we komen hier wel door heen. Gelukkig kunnen we hier met elkaar erover kletsen.
    Met mijn vriend praat ik er ook wel over maar dat is toch anders, denk dat wij het toch anders beleven.
    Het zou zo super zijn als we allemaal binnenkort weer een positeve test in handen zouden hebben hmmm maar ja afwachten maar.
    Ik ben er ook zo klaar voor, voor zon klein hummeltje mijn vriend ook.

Ga maar weer eens aan t werk iedereen een fijne dag geniet ervan, en als je een dipje heb kop op!

Liefs

16. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ik vind het ook erg fijn om hier mn verhaal kwijt te kunnen. Mn mannetje begrijpt het wel, maar het is toch anders (en dat zegt hij zelf ook).

@ Smokey, vervelend he, die klachtjes? We proberen geowon met beide benen op de grond te blijven.

Ik ben weer begonnen met tempen, omdat ik zo een beetje inzicht krijg wanneer ik ongi moet worden, dacht ik...

We willen gewoon allemaal snel een kleine frummel en die daat er ook komen voor ons allemaal!

Liefs, Nijn

17. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Gelukkig is het bloeden niet weer begonnen en ben ik er af, we kunnen idd weer klussen, wel spannend weer allemaal.
    Maar ook zo onzeker: hoelang duurt het nu weer om zwanger te worden, en als je dat dan bent ben je al helemaal onzeker en bang dat het weer mis gaat.

Sorry voor mijn late reactie.

Hoe gaat het nu met jullie meiden?

18. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi butterfly,

Fijn dat het vloeien is gestopt. Nu begint de onzekere periode weer. Ik merk aan mezelf dat ik meteen weer vanalles ga denken... Ik spreek mezelf dan ook regelmatig toe...

Liefs

19. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Butterfly, mooi zo, dan kan je weer met een nieuwe start beginnen :D

Spannend allemaal weer, we zullen nog even geduld moeten hebben voordat we onze cyclus op een rijtje hebben denk ik.
    Gaat nu wel aardig goed de laatste dagen, af en toe een instorting maar dat hebben meer meiden geloof ik.

20. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ik moet zeggen het gaat met mij best heel goed. Heb er eigenlijk geen moeite meer mee. Komt misschien weer wel.
    Ik ben zelfs afgelopen dinsdag weer begonnen in de kraamzorg. Draai nu weer een gezin. Zag er best tegenop omdat ik dacht dat het heel confronterend zou zijn. Maar ik kan er juist van genieten wat ik totaal niet verwacht had.

We hebben gisteren toch gewoon weer voor de eerste keer na curretage geklust en had nergens last van gelukkig. Had vanmorgen klein beetje bruinige afscheiding maar nu is het weer helemaal weg.

Liefs Marleen

Deel Deze Pagina