lol ik zou nu zin hebben om alles bij elkaar te schelden ... loooool en het rare is ik scheld nooit.. mijn man zegt wel eens dat hij dat hoopt omdat ie mijn ogen dan wel eens zou willen zien! en nu.. pff... loop me bloos niet voor de voeten ik scheld je verrot! ga dus ook maar niet naar de winkel!
ele: haha ik begrijp je gevoel volkomen hoor meis. Ik had dat de eerste weken ook dat het nog zo onwerkelijk is. En als je dan dingen regeld je toch voor mijn gevoel heel definitief bezig bent met je zwangerschap terwijl je zelf nog niet echt blij durft te zijn tenminste dat had ik. En ja die hormonen. Ik heb er op zich weinig last van dat ik echt anders ben alleen soms wat emotioneler verder geen echte hormoonuitbarstingen volgens mijn man dan he haha. Ik ben alleen zo ontzettend moe ongelofelijk. ik begreep van alle verhalen dat je je het 2e trimester het beste voelt nou ik ben vermoeider dan ooit tevoren. Ik ben zelfs vaak te moe om hier een bericht te plaatsen lees dan wel mee maar heb geen puf om te typen erg he. Dus ga eerst maar weer eens een uurtje pitten misschien dat het helpt. Ik ben gewoon vervelend van mezelf omdat ik niet vooruit te branden ben terwijl hier toch echt genoeg te doen is haha
hoi hoi meiden, Smokey, hier ook witverlies VOOR de ei. Zou zeggen klus erop los. Hopen dat morgen het streepje nog donkerder is dan vandaag. marleen, hoe gaat het met je behalve je vermoeidheid? Gaat het nog wel met je BI of merk je dat het langzaamaan toch erger word? Ele, erg he die hormoontjes? Natuurlijk zit alles nog goed daarbinnen!Maak je niet druk. Nijntje, hoe is het met jou en de misselijkheid? Hier gaat het goed, voel me niet zo moe meer de laatste tijd, alleen savonds wel eerder moe, dus ga iedere avond op tijd naar bed tegenwoordig. De kleine is vandaag weer lekker druk, gister had ie een rustdag....hahahaha toen was ie niet zo druk als nu. had een potje fruit op mijn buik staan van mijn dochter en daar trapte de kleine tegen aan.....hele potje kwam een eind omhoog, echt super!!hahaha A.s woensdag, dus nog 6 daagjes, dan weer naar de VK toe, hoop wel dat ik niet dezelfde heb als de vorige keer. Hebben jullie zin om mee te denken over een jongensnaam? Ik ben er nog niet helemaal uit (dacht eerst van wel, maar twijfel nu toch weer een beetje, die naam die wie nu in gedachten hebben, hadden we toen ook al vast staan als ons dochtertje een zoontje bleek te zijn). Het moet wel leuk staan bij de naam Esther. Liefs marianne
butterfly: het blijft gelukkig stabiel! Daar ben ik al heel blij mee. ik wil wel meedenken over een jongsnaam. Hij moet dus bij esther passen mmmm jasper koen Wat voor soort naam zoek je? een lange, korte, met een speciale letter beginnen enz enz Ik heb trouwens net gebeld voor een pretecho! We hebben hem zaterdag middag al om 13.30 snel he! Heb er zo'n zin in om ons mannetje te zien springen. We krijgen een heleboel foto's en een dvd.
Hoi meiden, Wat is er veel gekletst vandaag!!! Ele, ik snap het helemaal, maar je bent lekker al bijna 11 weken zwanger!!! Ik vond het gister ook al zo definitief om de operatie af te zeggen... Smokey, ik sluit me aan bij de andere meiden, AAN DE KLUS!!!! Marleen, super a.s. zaterdag al een pretecho... Super snel zeg, maar ook super leuk!!! Marianne, meedenken over een jongensnaam vind ik lastig, omdat wij nog geen jongensnamen bedacht hebben (meidennamen hebben we nog van de vorige keer). All, overgegeven heb ik vandaag niet, maar wel (vooral nu na het avondeten) een misselijk gevoel. En mijn (.)(.) doen af en toe flink zeer... Ik heb zo'n nep M. Dekkers bh en normaal komt het bandje niet (of af en toe een beetje) boven mijn shirtje uit. Vandaag zat ik af en toe in de klas en kwam er behoorlijk wat boven mijn shirtje uit. Oeps.... Dus weer een goed teken!! Meiden, ik ben er weer vandoor, even tennissen, en dan spreek ik jullie morgenavond!! Ik ben dan al weer 5 weken!!! Ele 11 en Marianne 24... Liefs
Gatver ik had een heel bericht getypt, kwam ik aan een of andere knop waardoor ik een pagina terugging.. Ik lig ook wel heerlijk relaxed nog in bed Marleen gefeliciteerd met je 24 weken! Nijntje gelfeliciteerd met je 5 weken! En hiero alweer 11 weken nog 1 week te gaan! Kan het nog steeds niet helemaal geloven en vandaag is er nog steeds die stomme onzekerheid.. weet ook niet waarom.. misschien omdat het nu alweer een week geleden was dat ik bevestiging kreeg dat alles goed zit daarbinnen ofzo? Ik zou willen dat ik mezelf kon overtuigen dat het allemaal goed zit.. maar dan voel ik weer een steekje hier en daar en denk ik ohjeee... Maar even iets anders, ik twijfel nog heel erg over de nekplooimeting wel of niet doen.. momenteel staat de afspraak nog en ik weet niet of ik hem moet afzeggen.. Van de ene kant denk ik, ik wil het niet weten, dit kindje is hoe dan ook welkom, zolang het zelf maar gelukkig kan worden.. Ik heb al stress genoeg gehad tijdens deze zw en ik moet nu leren genieten.. en dan denk ik weer.. ik heb 2 mk's gehad waar waarschijnlijk in de aanleg iets niet goed zat.. misschien is het dan wel goed dat dit kindje goed wordt nagekeken.. dat ik het gevoel van "zekerheid willen krijgen" heel sterk voel.. misschien ook herkenbaar? Zouden jullie mij jullie visie willen vertellen hoe jullie het zien en wat jullie hebben gedaan en waarom? Gisteren bij de prenatal noppies en nijntje kleding gekocht we konden het niet laten en 20% is leuk meegenomen manlief wilde de maxi cosi al meenemen, maar toen kreeg ik het opeens spaans benauwd en stond ik bijna te huilen in de winkel... dus we hebben het maar niet gedaan.. we gaan zaterdag toch terug mocht ik geen goedkopere versie tegenkomen op internet van de kinderwagen.. ze geven dit weekend nml 25% Maar stom he.. alsof ik er nog niet klaar voor ben.. het wordt zo.. definitief.. Gisteren de kraamzorg en zwyoga geregeld en een afspraak bij het kinderdagverblijf.. zo raar allemaal.. Als ik mijn werk houd, wil ik 3 dagen gaan werken waarvan 1 dag schoonouders, 1 dag ouders en 1 dag kinderdagopvang.. omdat we willen dat het kind al vroeg tussen andere kinderen komt.. juist omdat het bij schoonouders het 1e kleinkind is en bij mijn ouders het 3de maar ik zie hoe ze verwend worden.. verder hebben we weinig kinderen in onze vriendenkring of verdere nichtjes of neefjes.. dat we het op die manier een beetje willen compenseren.. zo wat een verhaal.. vandaag mijn vrije dag.. zal vandaag dus wat vaker hier te vinden zijn! Zo genoeg over zwanger zijn nu terug naar de klustijd van smokey! ga je vandaag weer een ovu test proberen of heb je al geprobeerd?
Hey meiden, Jeetje wat een k#*te dag op werk zeg, pff gelukkig weekend nu. Ele wat leuk nieuwe kleertjes gaaf hoor je mag jezelf best verwennen nu hoor! Over de nekplooimeting ja wij wouden het wel doen en mocht ik nog eens zwanger worden dan zou ik het weer doen, Ik zou het wel willen weten als het niet goed mocht zijn, maar dat is ieder voor zich. Maar wat ik me wel eens afvraag nu 2 mk gehad zou de kans op een ongezond kindje dan bij vrouwen met meerdere mk hoger liggen of is dat onzin? Gisteravond goed aan de klus geweest kom ik net thuis weer een test gedaan streepje nergen te zien hmm en nu ? Ei gemist Heb alleen maandag en gister geklust. Liefs
smokey als je het zo zegt, klinkt het jammer, maar mijn 2de zw kwam ook omdat ik na het ei geklust had en al een paar dagen niet ervoor.. Dus! niet balen.. vanavond gewoon nog een keer, voor je weet maar nooit he! en als het niet raak is deze maand, moet je maar denken, was je lichaam er ook nog niet klaar voor.. maar ik zou daar nog helemaaaal niet aan proberen te denken.. Eerst eens ff lekker van het weekend en je mannetje genieten.. *knuf*
Ele ik baal ook niet hoor ik zie het wel, misschien was maandag dan juist wel een hele goeie dag om te klussen geduld is een schone zaak nu haha Weet je heel stom ik rij paard weten jullie, bij allebei de zw-en die ik gehad heb was ik met paardrijden altijd heel moe pff buitenadem en dan moest ik nog beginnen!!! had ik net met paardrijden ook weerEn dan nog iets beide keren zag ik ook aan mijn ogen dat er een bepaalde glans over mijn ogen zat. Heb ik nu ook weer volgens mijn... Beide keren zag ik ook tijdens de zw dat de glans in mijn ogen weer weg ging (mk) Heel raar verhaal dit maar het was echt zo, misschien nu niet maar heb wel hetzelfde. Maar dat kan dan vast niet zo snel al komen denk ik. Nou ja ik zat dat in mijn gedachten te denken en dacht moet het hier toch eens vertellen haha Misschien wil ik het wel te veel, of ben ik er momenteel iets te veel mee bezig aan t doordraaien haha Liefs
Goedemorgen meiden, Ele, ik snap je onzekerheid zooo goed!! Maar je bent al weer 11 weken en dingen zullen geregeld moeten worden... Smokey, niet geklust is altijd mis. Maar gelukkig lijkt het er op of er in ieder geval een eitje gesprongen is. Dat werkt dus! Nu begint het ego-bericht... *sorry* Ik ben nu ook heel onzeker. Probeer echt positief te blijven, maar vind het zo moeilijk. Heb het er met mannetje gelukkig al vaak over gehad. Als ik er over nadenk heb ik wel wat kwaaltjes; veel plassen, ontzettend moe, puisten op de vreemdste plaatsen, moeilijk naar de wc. Maar aan mijn (.)(.) voel ik af en toe wat spierpijn, ook tijdens het knuffelen doen ze pijn, maar niet genoeg voor mijn gevoel... Misselijk ook niet meer echt, wel weinig honger... Ik wete het gewoon niet.... En gister een rotdag gehad op het werk. Kregen we eerst te horen dat een collega van ons haar laatste dagen thuis gaat doorbrengen (kanker met overal uitzaaiingen), kregen we tussen de middag van een ouder te horen dat haar dochter gister tijdens het buitenspelen na schooltijd is verkracht... Meisje is 4-5 jaar oud en het broertje zit in mijn klas. Dit geloof je toch niet? Ik was gister dus een beetje van slag en daarom ook niet op ZP... Nogmaals sorry, voor mijn ego-bericht... Liefs
Nijn: bah wat een vervelend bericht van je school. En ik kan me je onzekerheid helemaal voorstellen. Misschien ter geruststelling ik had de eerste tijd helemaal geen last van mijn (.) (.) pas vanaf een week of 12 eerder helemaal niets aan gevoeld. En de missleijkheid kwam bij mij pas vanaf 6 weken tot aan 17 weken overgegeven sindsdien soms wat misselijk verder geen last. En het is nu eenmaal zo dat als je een mk hebt gehad je heel heel anders in je zwangerschap staat. Je bent veel onzekerder en let op alle kleine dingen die in je lichaam gebeuren of juist niet gebeuren. Ik hoop dat je toch snel weer echt kan genieten. Dikke knuffel
Ik probeer ook echt te genieten en mn mannetje is wel positief. Zegt ook elke keer "ik hou van mijn schatjes". En het komt ook gewoon goed!! Maar wat ben ik blij als ik in ieder geval de eerste echo gehad had... En hoevaak, sorry Ele en Smokey, komt het voor dat het twee keer achter elkaar misgaat? Bedankt voor je berichtje Marleen. Toch wel fijn om te horen dat bij jou de klachten ook wat later kwamen....
nijn: maar dat neemt niet weg dat je er heel onzeker van word. Je moet in ieder geval wel op je lcihaam vertrouwen en de een heeft ook meer klachten in het begin dan een ander. Ik ben zelfs nu nog vaak erg onzeker terwijl ik de kleine voel trappelen en de 20 weken echo goed was. Maar ben toch wel zenuwachtig voor elk verloskundig bezoek en voor de pretceho vanmiddag voor hetzelfde geld zien ze toch nog iets wat niet geod is.
O ja, jij hebt je pretecho vanmiddag!! Heel veel plezier!! Ik ga 'gewoon' uit van goed nieuws de 6e... Ik moet nu echt gaan poetsen.... tot straks!
hoi hoi meiden, Nijn, erg he die onzekerheid?! Het hoort er helaas helemaal bij. De 1e keer dat je zwanger bent hou je je er misschien helemaal niet zo mee bezig en ga je er eigenlijk gewoon vanuit dat het goed gaat. Maar door een miskraam ga je er wel heel anders over denken en ben je echt enorm onzeker, elk kwaaltje die je juist wel of juist niet hebt neem je helemaal onder de loep om een bevestiging te vinden of het goed zit of niet. Maar ook is het heel erg belangrijk om zelf heel erg positief te zijn (en zo te horen zijn jullie dat ook), ook al is dat nog zo moelijk. Tuurlijk is het mooi meegenomen dat je kwaaltjes hebt, dat is toch ook een stukje bevesting, maar ook als je de kwaaltjes hebt (wil niet bot klinken) kan het fout gaan. En ja, na een miskraam heb je een grote kans dat het daarna wel goed gaat, maar ook dan kan het fout gaan, kijk naar mij, eerst 3 miskramen gehad, terwijl ik al zo moeilijk zwanger werd, Na 4,5 jaar eindelijk een goede zwangerschap. Daarna weer een miskraam, maar gelukkig toen wel erg snel weer zwanger. Wil je absoluut niet meer onzekerheid geven of je ermee pijn doen hoor, bij jou komt het gewoon helemaal goed!! Marleen, heel veel plezier met je echo vanmiddag!!! Ele, hoe gaat het met je?Nog heel even en dan zitten de eerste 12 weken er eindelijk op. Smokey, het lijkt er idd op dat je je ei hebt gehad, maar wil natuurlijk niet zeggen dat je misgeklust hebt. En niet te vergeten, spermacellen blijven een aantal dagen aanwezig.Blijf positief!!! Ik duim voor je! Hier een beetje misselijk en de verkoudheid is nog steeds niet weg! Aankomende woensdag weer naar de vk toe. Voel de kleine erg vaak op een dag trappelen, soms op 2 plekken tegelijk, neem aan dat ie dan lekker aan het uitrekken is....hahaha. Gisteravond deed ie me toch wel pijn met trappen hoor, maar dat neem ik allemaal voor lief. Vandaag een heerlijke stralende dag!!! Liefs marianne
iets vergeten: nijn, wat erg zeg van je collega!!Dat gaat je zeker niet in de koude kleren zitten.Hou oud is hij/zij? Het is ook zo'n oneerlijke ziekte. En dan nog dat meisje dat verkracht is, geen woorden voor!!! Het leven zal nooit voor haar meer hetzelfde zijn. Soms denk ik weleens dat de wereld niet meer spoort, dat mensen zoveel slechte dingen doen, begrijp je toch niet?!
Ik was jouw Mk helemaal vergeten, Marianne. Sorry, sorry, sorry... Het was echt een rotdag gister. Heb mijn duo-partner net even op de hoogte gebracht, zij was er ook helemaal stil van... Die collega is 56 of 58, veel te jong dus.... Meiden, hier komt het gewoon helemaal goed!! Nu ga ik echt weer verder met poetsen...
Hoi meiden @nijntje jee wat een kl#te dag ja gister, ongeloofelijk he erg hoor zoiets. En niet onzeker zijn gewoon lekker positief blijven, komt helemaal goed met jou deze ronde @marleentje heel veel plezier bij de echo vanmiddag lekker genieten @butterfly zeker mooie dag vandaag, dat je verkoudheid nog niet weg is zeg duurt lang of niet? En je hebt echte actiefe beeb in je buik haha @ele hoe gaat vandaag met je? Liefs
Hallo meiden, jeetje nijntje wat een rotdag.. en gatver wat een slecht nieuws op een dag.. Ik hoop dat het kind er niet gigantische trauma's aan over heeft gehouden.. gelukkig zijn ze er wel vroeg bij, weten ze ook wie de dader was, zodat die iig aangepakt kan worden? Butterfly wat gaaf dat je de kleine zo goed voelt! Als ik dat lees kan ik echt niet wachten!!! Smokey, ik herken wel wat je zegt in dat je je soms anders voelt.. Wie weet zijn het inderdaad voor tekenen.. mijn duimen zijn iig de jouwe tot aan je NOD! ik ga me echt suf duimen voor je Nijn, je onzekerheid, wat moet ik ervan zeggen.. ik denk dat het gewoon in ons zit.. we willen het te graag en het doet teveel pijn als het misgaat.. Ik kan je ook geen tips geven of ik kan je moeilijk opbeuren omdat ik me zelf nog steeds heel rot voel.. maar een ding mijn echo's waren heel goed terwijl ik nog nooit boven de wc heb gehangen of gedacht heb dat ik moest overgeven.. Het enige wat ik merk is dat ik heel snel en vaak moe ben.. en een beetje gevoelige borsten waarvan ik me kan herinneren dat ik ook vaak gedacht heb dat ik ze niet meer voelde.. Vooral in de tijd dat ik hier nauwelijks reageerde.. Ik kon me niet voorstellen dat het goed zou gaan, dan zou ik me toch beroerder moeten voelen? Kom ik gelijk op hoe ik me nu voel.. ik voel me zo rot.. Ik ben al 3 dagen helemaal niet weeig geweest.. ook al ben ik bijna uit de gevarenzone.. ik vraag me af vanaf wanneer je misselijkheid minder zou worden.. mijn borsten zijn nog steeds gevoelig.. de gevoeligheid van mijn tepels is nooit heel erg geweest, maar de laatste dagen ook iets minder.. Is dat normaal als je rond de 11 weken bent? Ik weet dat er hier een paar meiden heel erg en tot heel lang misselijk zijn geweest, maar vraag me af of dit wel kan.. zo lekker ego ben ik weer.. Ik zit te denken om morgen het zh te bellen als ik zo onzeker blijf..