2e echo geen kloppend hartje meer

Discussion in 'Miskraam' started by marleentje26, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smokey

Smokey Fanatiek lid

Jan 6, 2009
    1,846
    0
    0
    Goedemorgen meiden,,

Ook ik merk dat het niet mee valt om hier mee te reageren, jullie ziten toch allemaal in een andere " fase" Ik zit bij dit topic niet helemaal op mijn plek voor mijn gevoel.
    Ga dan ook proberen om net als Tulpje minder vaak aanwezig te zijn op zp.
    Wil jullie heel veel plezier en gezondheid wensen in de verdere zwangerschap, en hoop dat jullie binnenkort lekker kunnen gaan genieten van de kleine beepjes.

Nijntje gecondoleerd meid.

Liefs

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

smokey, kan met heel goed voorstellen dat je het zo moeilijk vind om te reageren hier, maar ik vind het wel heel erg jammer dat je hier minder bent.
    je weet toch dat wel dat we hier voor je klaarstaan en dat je hier je hart kan luchten?!

Hoop dat je hier snel weer terug bent en het zou mooi zijn als je dan een positest in je handen hebt gehad!
    Ik zal voor je duimen en geef je een hele dikke knuffel

Nou vanochtend heeft mannetje maar eens naar de assistente van de dokter gebeld, maar ze wou niets klaarzetten voor Esther.Mijn man best wel boos en uiteindelijk zou ze overleggen met de dokter, maar we moesten er vanuit gaan dat we niets mee zouden krijgen.Om 11uur moest mannetje weer bellen en toen kreeg hij de dokter zelf aan de lijn en die zei dat we maar langs moesten komen.........alweer!
    Dus mannetje esther uit bed gehaald en ermee heen gegaan en nu heeft hij dus wel netjes geluisterd en gekeken (gister was ie met 10sec al klaar) en bleek nu dat ze wel oorontsteking had en ontsteking aan de luchtwegen, dus nu een kuurtje meegekregen voor haar voor 8 dagen ongeveer.
    Ze ligt nu weer lekker op bed.Vanochtend had ze alweer 38.6, dus zal wel weer lekker oplopen vandaag.

Vanmiddag moet ik zelf naar de vk toe, dus ga nu alleen, omdat mannetje en esther nu niet meekunnen.
    Maar dat is niet erg, je bent er toch zo weer weg!

Nijn: Hoe gaat het nu met je oma?
    Hoe reageerde ze op het goede nieuws van jullie?

Ele: Nog lekker even genoten van de hartslag van de kleine?
    Super he?!

Marleen: Hoe gaat het met jou?

Anouk: We missen je hier op het forum!

Liefs marianne

3. butterfly1984

hoi dames, lekker rustig hier!

Dan schrijf ik maar weet wat................hahahahaha.

Ben net weer van de vk en alles was super in orde!
    Had gelukkig weer mijn eigen vk en die is echt super aardig.
    Bloeddruk was netjes 130/70.
    En baby was lekker actief, weer lekker even naar hartje mogen luisteren.............heerlijk.
    Hij trappelde er lekker op los, ook de vk zag mijn buik op en neer jumpen, ze moest er erg om lachen.
    Wel vond ze dat de grootte van bm best wel groot was en vroeg of mijn dochter met geboorte een groot kindje was.(dit was niet zo, ze was iets meer dan 7 pond en 53 cm, dus wel lang).
    Dus wie weet moet ik wel een groei echo.
    Ze keek ook al of ik suikerziekte had en of in familie voor kwam.
    De kleine heeft het dus super goed naar zijn/haar zin.

Liefs marianne

4. 3tulpje

3tulpje Actief lid

Apr 29, 2009
    126
    0
    0
    Hallo meiden,

Smokey, ik snap je heel goed. Het voelt gewoon zó anders als anderen in een fase zijn waar jij heel graag in zou willen zitten. Maar je gunt het anderen ook enorm.

Aankomende mama's heel veel succes en plezier met jullie wondertjes!

Ele, heel veel plezier met de angelzound!

5. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    4,698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

Smokey en Tulpje, ik begrijp jullie zo goed. Ik ben ten slotte ook pas 2 weken in de andere 'fase'....
    Hopelijk zien we jullie hier snel terug met heel goed nieuws!!! En even langswippen, kan altijd!!

Marianne, toch maar goed dat jullie weer gebeld hebben!! Er was dus duidelijk iets aan de hand.
    Fijn dat het bij de vk allemaal goed was.

All, vandaag hier trouwens weer een onzekere dag... Geen idee waarom, borsten zijn minder pijnlijk, maar verder alles nog hetzelfde....
    Was het al maar dinsdag....

Op het werk viel het allemaal wel mee. Hebben veel overleg tussen de collega's en zijn nu druk bezig dingen te regelen voor de kids en voor ons....

6. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Hallo dames,

Heel begrijpelijk smokey dat je nu even geen zin hebt in verhalen en vragen van zwangeren, het verdriet is ook nog heel erg vers en het heeft ook echt tijd nodig om het een plekje te geven.. ook al voel je je toch vaak heel erg goed.. De wens blijft toch en de onzekerheid is gewoon heel erg groot..
    Het is ook heel herkenbaar, een van de redenen dat ik hier meer ben gaan meeschrijven was dat in het topic "na miskraam gaan we er weer voor" ook bijna iedereen zwanger werd en ik het gevoel had te zeuren en minder aansluitding te vinden.. Ik hoop echt heel hard en mijn duimen blijven overuren draaien dat jij en tulpje heel snel een posi test in handen hebben en dat jullie hier met veel plezier weer kunnen meeschrijven.. en sowieso als jullie willen kletsen zijn we er he! :)

bah vind het echt jammer.. dikke knuffel voor tulpje en smokey!
    tulpje, nu je er was, hoe is het met je? lig je nog vaak in je strandstoel of bereid je je nu voor op een bank in de skihut? :)

Butterfly, fijn dat alles goed was bij de vk! en natuurlijk dat je dochtjertje nu de juiste medicatie krijgt zodat ze snel beter wordt.. goed dat jullie erop aangedrongen hebben..

bah voor de rest even niks te zeggen, komt misschien door de hormonen maar vind het gewoon rot dat iemand minder kan meekletsen omdat we allemaal nu in een adere fase zitten.. het lijkt op de dag van gisteren dat ik me nog zo voelde.. misschien ben ik ook gewoon heel erg moe.. voor nu ga ik ook even een dutje doen.. tot laters!

7. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    smokey: ik begrijp je gevoel maar zou het wel jammer vinden als we je hier niet meer zien.

Butterfly: gelukkig heeft je kleine meisje nu iets gekregen hopen dat ze nu snel opknapt. En fijn dat alles nu weer goed was bij de vk. Vaak zie je dat een 2e groter en zwaarder is als een 1e dus kan best niets aan de hand zijn.

Ele: ik begrijp je gevoel helemaal. Ik heb dat ook omdat dit topic juist gestart is om je gevoel kwijt te kunnen hier omtrent de miskraam. En nu ik zwanger ben ben ik nog steeds veel bezig met de mk maar het is wel anders omdat je zwanger bent. Maar voel me ook vervelend als andere zich dan niet meer thuis voelen.
    Misschien is er iets wat we eraan kunnen doen met zijn allen dat de rest het hier ook naar zin kunnen hebben en hun gevoel goed kunnen plaatsen.

Nijn: moeilijke situatie zo he als je van alles moet regelen voor je collega en je oma nog. Hoe gaat het daar nu mee? Op welke afdeling ligt ze in bernhoven? Heb daar gewerkt als verpleegkundige op de afdeling neurologie voordat ik de kraam in ging.

8. Smokey

Smokey Fanatiek lid

Jan 6, 2009
    1,846
    0
    0
    Hey lieve meiden!

Ik kom echt nog wel eens langs hoor want kan dat toch niet laten maar niet dagelijks meer, moet er even minder mee bezig zijn. Anders denk ik echt de hele dag nergens anders aan en dat werkt momenteel niet goed bij mij. Word er depri van..

Ik hoop me snel bij jullie aan te sluiten, maar helaas mijn ei is nog steeds zoek:( Jullie zijn de 1e die ik op de hoogte hou!

En tulpje samen maar in de berghut op de bank met een gluhweintje??;)

Liefs

9. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    smokey: ik snap dat je er soms erg depri van word. Als er mensen zijn die het gene hebben waar je zelf zo naar verlangt. Hopenlijk ben je snel weer zwanger en kun je weer genieten van het meekletsen hier.
    En misschien heb je je ei al lang gehad en ben je misschien gewoon weer zwanger. Doe rustig aan en denk aan jezelf! Dikke knuffel

10. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    mogguh :)

ik sluit me helemaal bij marleen aan! en fijn om te weten smokey dat je niet echt weg weg bent! :)

alleen vandaag nog werken en dan weekend!!! was het maar al avond! :)

ik zat vanmorgen weer met ongeloof naar mijn banner te kijken.. ik geloof het echt niet.. morgen 12 weken.. ik 12 weken zwanger..

butterfly, hoe is het met je meisje?

11. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    ele: snel gaat dat he! Ik vond de eerste 12 weken kruipen maar nu het gaat zo snel zo weer een week verder. Maandag ben ik alweer 25 weken! Niet te geloven.

12. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ja gek he.. het lijkt pas geleden dat jullie de 20w echo hebben gehad.. en dat is nu alweer 5w geleden! toen zat ik dus op 7 en nijn in haar klustijd :p

vandaag ben ik voor het eerst niet om 4 uur wakker geworden.. heb wel 3 keer moeten plassen.. hadden jullie dat ook? ik moet dan zoveel plassen dat ik het niet meer kan ophouden.. het is dan ook echt veel (soorry voor de details) ik hou er al rekening mee dat ik in de avonduren niet veel drink..

valt het jullie trouwens ook op hoeveel haviksogen op je buik zijn gericht? als ik op mijn werk kom, bij familie.. pff... alsof ze vergeten om mij aan te kijken.. het is zelfs zo dat er sommige mensen NU al aan mijn buik voelen.. ik zeg er dan ook wat van, lekker brutaal, maar ben geen voelobject.. helemaal niet nu er nauwelijks nog een buikje is, vetrandje en darmen.. ja joh en dat vet wordt ook steeds meer:$... ze voelen geeneens een baby!

ik zit nog een beetje met iets het zullen mijn hornomen wel zijn, maar vraag me af hoe jullie dit ervaren..
    voor mijn schoonouders is dit het eerste kleinkind.. ze zijn echt super lief leven helemaal mee en we hebben een goede band met ze..
    maar nu komt de maar.. ze hebben nu al bv de kinderstoel in huis, er deed zich een super aanbieding voor.. ze willen een box in de kamer en op de logeerkamer komt een kinderbedje en ze willen ook babyschilderijtjes ophangen.. vraag me gewoon af of dat normaal is?
    ze kopen voor ons super veel en leuke kleding, maar gisteren bv liet ze ons kleren zien die ze bij hun houden in het geval dat.. ze gaan nml een dag in de week oppassen, zo ook mijn moeder en he kind gaat een dag naar het kdv.. dus ik reageer nog met, maar er zitten toch ook kleren in de luiertas.. nou ja voor als het toch echt nodig is, je weet maar nooit.. dat alles is me een beetje te veel... ik zag dat de maat 62 was en kreeg er gewoon een brok van in mijn keel het zag er zo klein uit en ik dacht maar als ie zo klein is wil ik hem echt nog niet uitlenen! ik las later dat maat 62 ook makkelijk bi jeen beeb kan horen van 5 maanden en dan ben ik allang weer aan het werk.. maar dan nog... is dat stom dat ik zo denk?
    mijn ouders die al 2 keer opa en oma zijn van mijn broer reageren juist heel gelaten, ja voor ons is het ons 3de.. niet voor mijn man zijn ouders dat is toch anders :$.. dus ze verheugen zich minder op mijn kind omdat mijn broer al 2 kinderen heeft... dat is toch de letterlijke vertaling?
    ik weet ook niet waarom ik me nu hier druk om maak.. meestal interesseert me zoiets niet, ik doe toch waar ik zin in heb.. maar ik weet mijn kind wil ik delen... maar om nu al het gevoel te hebben alles te moeten delen... heel raar...

sorry voor mijn ego bericht.. nu vraag ik me weer af overdrijf ik niet gewoon door die stomme hornomen...

13. butterfly1984

Ele, ik wou ook wel dat ik zulke schoonouders had!
    Denk dat ze het echt wel goed bedoelen, zoals jij ze omschrijft zijn het echt lieve schatten.
    Het is toch leuk dat de kleine nu al zo verwend word?
    Tuurlijk is het moeilijk om tegen die tijd je kindje af te staan voor een dagje, maar daar kom je vast ook wel weer overheen, je went er vast wel aan en de kleine zal het vast fantastisch vinden bij opa en oma.

Met Esther gaat het weer ietsie beter, vanochtend voor eerst geen koorts.(maar kan nog wel komen in loop van de dag)
    Maar ze is nog wel erg sloom en moe, dus ze ligt nu ook lekker te slapen.Eten gaat ook niet zo super, maar drinken wel en dat is belangrijkste.Gister heeft ze zelfs 3uurtjes achter elkaar geslapen overdag.

Ik weet niet of ik het al heb gezegd, maar ik moet nu om de 3 weken naar de vk.Weet dat het zo hoort, maar toch weer een mijlpaal.
    Morgen 26 weken dus ook weer een mijlpaal.Ze hebben nu iig een overlevingskans, mocht het heel onverwacht toch komen, niet dat we er vanuit gaan,maar toch!

Gisteravond leek mijn buik wel op trilstand te staan, een aantal keer achter elkaar trilde mijn buik helemaal, weet niet wat hij/zij aan doen was, maar was erg leuk om te zien, wel apart om te voelen.

Liefs marianne

14. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    4,698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

@ Smokey, hopelijk tot snel met heel goed nieuws. En ik houd je aan de afspraak dat je ons als eerste op de hoogte stelt ;)

@ Ele, morgen 12 weken!! Ik denk dat je schoonouders het allemaal heel goed bedoelen. Vind je het te ver gaan, moet je er iets van zeggen, maar blijf wel realistisch, met 5 maanden ben je idd weer aan het werk en zijn ze nog zo klein...
    Zie ik toruwens goed dat je een geslachtsbepaling gepland hebt? Cool! Met hoeveel weken?

@ Marleen, mijn oma ligt nu interne geneeskunde. Leuk dat je in Bernhoven hebt gewerkt!

@ Marianne, gelukkig gaat het weer iets beter met Esther. Heeft ze vandaag nog koorts gehad?

@ All, gisteravond een speldenknop donkerbruin slijm... O nee, dacht ik gelijk. Was helemaal verdrieting. Verder de hele avond, nacht en overdag geen last gehad. Straks wat spullen in de gymzaal klaargezet, nu heb ik weer heel licht bruin slijm (je ziet het bijna niet, maar omdat ik er heel goed op let, zie je het dus wel). Wat moet ik nu?? Mijn collega (die het weet) vond trouwens dat het opviel dat mijn (.)(.) gegroeid waren... positief dus....
    Meiden, ik wil wel positief zijn, maar vind het zo moeilijk.... Ik weet nu dus ook niet of ik vanavond ga tennissen....

Sorry voor mijn gezeur....

Liefs, Nijn

15. marleentje26

Aug 25, 2007
    4,754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Nijn: Probeer in je lichaam te vertrouwen. Dat beetje bruin slijm is normaal hebben heel veel vrouwen in het begin van de zwangerschap. probeer je niet gek te maken hoe moeilijk het ook is. Ik weet het na 3 x veel bloedverlies maak jezelf ook gek maar het is nog steeds goed. dikke knuffel

16. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

Aug 27, 2008
    4,698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Thnx, Marleen.
    Ik heb ook nog steeds wel een positief gevoel (ergens...). Dinsdag zien we gewoon onze frummel met een kloppend hartje!! Heb me ook voorgehouden, zolang ik geen krampen o.i.d. krijg (al had ik die de vorige keer ook niet...).
    Nog 5 nachtjes.... Ik ga nu iig lekker op de bank liggen. Mannetje gaat afwassen, want ik ben echt doodop!! Je kunt me zo bij elkaar vegen.... Gelukkig heb ik nu weekend. Tot morgen!!

17. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    goede avond ladies :)

jullie hebben ook gelijk, ze zijn ook echt lief en bedoelen het lief, ik heb er net met mannetje over gehad en ik ben er gewoon nog niet klaar voor om zo met de baby bezig te zijn.. ik koop wel een luiertas bijwijze van spreken.. maar ik ben echt nog niet met de inhoud bezig.. en dat zijn schoonouders weer wel.. en dat benauwd me gewoon, ze gaan sneller als ik kan verwerken.. en mijn hormonen brengen me gewoon in onbalans ofzo zodat ik dit niet meteen helemaal helder heb... daarentegen zegt mijn man dat mijn ouders ook heel lief zijn en dat ze het helemaal niet zo bedoelen dat ze "minder" blij zijn met een 3de kleinkind.. nou ja, ik zal toch meer met mijn hormonen moeten leren dealen de aankomende tijd :)

Nijn, ik heb deze zwangerschap heel snel aan de bel getrokken zoals je weet, maar ik zou het zo weer doen.. ik voelde me echt opgelucht toen ik de gyno had gebeld toen ik bloedverlies had.. iedereen mocht mij een zeur of aansteller vinden.. als ik onzekerheid bij mezelf, dus ook stress, zou kunnen wegnemen dat deed ik dat.. als je er behoefte aan hebt gewoon het zh bellen! maar zoals je zelf ook weet bloedverlies hoort er, helaas, heel vaak gewoon bij.. zoveel meiden hebben er last van.. heef tde gyno niks gezegd over jou verklevingen? dat dat bloedverlies zou kunnen geven omdat nu natuurlijk alles loskomt? ik weet zeker dat jij een mooi kloppend hartje gaat zien volgende week van mininijntje!

Butterfly jij morgen 25 of 26 weken? je typte 26 maar je banner staat nu op 24.6? ja wat gek ook morgen is weer de dag dat we een weekje vooruit gaan! Nijn dan zit je al op 6! dat lijkt toch best snel te gaan vanaf hier, je weet het alweer 2 weken! :)

hoe zou het met anouk gaan?

*blijft duimen voor smokey en tulpje*

jaa we hebben de echo gepland voor geslachtsbepaling inderdaad met 15.6w! ze zei dat ze het altijd kunnen zien vanaf 16w, mits herbie een beetje meewerkt natuurlijk.. ze vergoeden pas vanaf 18 weken, dat wil zeggen dat mocht herbie niets willen blootgeven je vanaf 18 weken een nieuwe echo vergoed krijgt.. mochten wij met 16w niks zien hebben we pech gehad :)
    stiekem heb ik er een dagje vanaf gesnoept :) ze zaten zo vol dat ik anders nog een week moest wachten om in de avond of weekend een plekje te krijgen..

ik ben een beetje geemotioneerd omdat als ik morgen wakker word ik 12 weken zwanger ben.. wat een geweldige mijlpaal!

18. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    ik vergeet te zeggen dat de echo van 2 weken geleden, beetje laat, in mijn album staat :)

19. butterfly1984

hoi hoi dames,

Idd een foutje van mij Ele..............het is idd 25 weken.(ik gooi het maar op zw.dementie......hahahaha).
    Jij morgen lekker alweer de 1e 3 maanden achter de rug........heerlijk gevoel is dat he?
    Durf je toch weer meer te gaan genieten en de bezorgdheid neemt wat af.

Nijn, als je je er niet lekker onder voelt, gewoon bellen hoor.
    Wat een ellende is dat toch al die onzekerheid.
    Gelukkig maar dat jij zo positief bent!
    Hoe gaat het nu met je oma?
    Hier misschien zaterdag ook naar een begrafenis toe, een vrouwtje die vaak bij mijn oma kwam, en nu nog komt, alleen is mijn oma er niet meer, maar wel tantes en een oom, die haar dochter is overleden van de week aan kanker.

Marleen, hoe gaat het met je?

Anouk, waar blijft je internet verbinding nou?!Wachten duurt echt lang!

Liefs marianne

20. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    #1620 Elegance, Oct 2, 2009
    Last edited: Oct 2, 2009
    Jaaaa!!!!! 12 weken!!!!!
    jeetje, wat een mijlpaal.. vanaf nu mag echt iedereen het weten:
    IK BEN ZWANGER! :D
    Maandag nog de echo en dan kan het genieten echt echt beginnen.. zit nu gewoon te janken.. bah emo mens ben ik ook :D

Ja butterfly jij gefeliciteerd met je 25 weken! :):)

En nijn gefeliciteerd met je 6 weken! zo grappig dat we alle 3 verspringn op 1 dag :)

Ben stiekem wel benieuwd hoe het met smoley's ei is gegaan of hij nog zoek is..

Tulpje hoe zijn de klusdagen gegaan? heb je er een goed gevoel over? heb je ook nog na je ei geklust? heel veel succes op het bankje in de skihut of in de strandstoel!

*duimt voor smokey en tulpje* ( mis jullie wel zeg, ik blijf daarom maar gewoon tegen jullie praten :) !)

Share This Page