Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Duveldraakje22, 24 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Vandaag heb ik in het ziekenhuis bloed laten prikken voor zwangerschapssuiker. Je moet dan eerst zo'n ontzettend zoet drankje drinken en een uur later prikken ze.
    Nu vraag ik me af of het normaal is dat ze dit zo laat in de zwangerschap doen. Ik bedoel, als ik inderdaad suiker blijk te hebben zouden ze dit dan niet veel eerder moeten doen.
    Ik denk dat het gewoon controle is omdat mijn vader ouderdomssuiker heeft, maar dat heb ik bij het eerste bezoek aan de VK al gemeld.
    Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Liefs,
    Duveldraakje

2. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Niemand? :cry: :cry: :cry:

Liefs,
    Duveldraakje

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ze prikken je bij de vk bij 28 en 34 weken op suiker , tenzij ze een vermoeden hebben dat je suiker hebt, dan prikken ze eerder (9 van de 10 keer ) wordt zwangerschapssuiker pas in het laatste trimester gevonden.
    Maar je hebt altijd uitzonderingen.
    In mijn werk kwam ik een aanstaande moeder tegen die had al met 16 weken suiker.

4. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dank je wel. Nu snap ik dat het pas "zo laat" getest wordt.
    Ik denk dat ik geen suiker heb, tenminste hoop ik.
    Mn meisje is volgens de VK aan de kleine kant en vorige week bij de GYN hebben ze mn vruchtwater gecontroleerd en dat was goed.
    Maar we wachten af, krijg a.s. dinsdag de uitslag vias de VK.

Liefs,
    Duveldraakje

5. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb zwangerschapssuiker gehad bij mijn zoontje. Bij mij werd het vastgesteld via een testje bij de vk met urine. Bij 32 weken werd definitief vastgesteld dat ik zwdiabetes had en moest ik op dieet.
    Als je dit gehad hebt is de kans erg groot dat je het bij een volgende zwangerschap ook weer krijgt.

Ik ben twee weken geleden ook weer getest middels zo'n suikerdrankje en jawel ik heb het weer.... Helaas.

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Jeetje, dat is echt vervelend. Volgens de Vk was mijn suiker goed. Ze waren alleen het formulier met de uitslag kwijt vandaag. Ik neem aan dat als er wel iets blijkt te zijn, ze wel bellen.

Liefs,
    Duveldraakje

Deel Deze Pagina