onzeker, wachten is moeilijk

Discussie in 'Miskraam' gestart door Muis25, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik ben 4w5d zwanger. Ik dacht eerst dat ik ongesteld was geworden. Weet mijn cyclus niet zo goed aangezien ik vorige maand met de pil ben gestopt. In het verleden was deze rond de 35 dagen.
    Ik verloor heel weinig bloed (bij normale menstruatie heel heftig), alleen helder geen slijm of iets dergelijks. Heel licht menstruatiepijn, normaal heel heftig. Dus toch maar op advies van vriendin een test gedaan afgelopen zondag. Die gaf binnen de minuut aan dat ik zwanger ben. Maar nog steeds verloor ik bloed. Afgelopen maandag huisarts gebeld en die zegt het kan 2 kanten op, het is afwachten. Zolang je niet heel veel kramp hebt en weinig bloed is het goed. Het bloeden heeft 3 dagen aangehouden (zaterdagmiddag, zondag en maandag) en nu sinds gister alleen bruin, dus oud bloed.
    Heb inmiddels de verloskundige gesproken mag volgende week dinsdag voor een echo komen. Ze hopen me dan duidelijkheid te kunnen geven. Ieder pijntje voel ik nu en wordt er gek van kan heel slecht tegen wachten en onzekerheid.
    Heeft iemand deze klachten ook?
    (sorry voor de lap tekst maar moet even mijn verhaal kwijt)
    Groetjes

2. Lisa75

Lisa75 Lid

8 mrt 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte ik hoop voor jou dat alles goed gaat. De onzekerheid is slopend hè maar je moet er doorheen.

3. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    Hoi Muis25,

Ik heb precies hetzelfde (al slik ik de pil niet)
    Ik heb afgelopen vrijdag een test gedaan, deze kwam gelijk positief naar voren... Waren we net een beetje "gewend" aan het feit dat we papa en mama zouden gaan worden, kreeg ik zaterdag bloedverlies net zoals jij beschrijft. Ik had de huisartsenport gebeld en die zeiden dat ik maar rekening moest houden met een miskraam.
    Gisteren echo laten maken, was niets op te zien, maar ze kon toch niets met zekerheid zeggen. Ik moet volgende week woensdag opnieuw een zwangerschapstest doen om te kijken of deze nog positief uitpakt en dan een nieuwe afspraak maken om een echo te laten maken.
    Vooral de onzekerheid is killing!!

Ik leef met je mee en hoop voor je dat je dinsdag een goeie positieve echo te zien krijgt.

4. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lisa75: dank je. Jij sterkte! Uit andere topics zag ik hoe en wat met jou. Echt heel naar, ik hoop dat je steun kan vinden bij je partner, familie en vrienden.

@1983Loontje:dit is echt killing! Dat je er niet blij mee kan zijn vanwege de onzekerheid. Mijn lichaam laat me ook in de steek heb het gevoel dat het me voor de gek aan het houden is. Het ene moment ben ik er heilig van overtuigd dat het een miskraam is en het andere moment heb ik weer hoop. Ik weet het is de eerste keer en meteen raak maar op mijn 17e ben ik per ongeluk zwanger geweest en dat eindigde ook in een miskraam. Dan ga je aan je lichaam twijfelen.
    Hoever ben jij?
    Ik heb net een clearblue met indicator gedaan en die komt overeen 2-3 weken staat voor 4-5 weken. Dat geeft me dan hoop.
    Jij ook sterkte met wachten, afleiding helpt! Hoop dat je test en echo goed uitpakt, blijven duimen!!

5. Lisa75

Lisa75 Lid

8 mrt 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je muis@ helaas steun van anderen is er Niet. Wel can partner maar ik meek vooral hoe eenzaam het is en dat je er alleen voor staat. Ik had nog niet verteld aan familie. Ik hoop echt voor jou dat alles goed mag gaan.

6. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Lisa75! dan is het maar goed dat je hier je verhaal een beetje kwijt kan. zeker als het voor de eerste keer is. kan me heel goed voorstellen dat je je alleen voelt. wanneer heb je de afspraak voor de curretage? kan me zo voorstellen dat als je weet dat het niet goed is je zo snel mogelijk het wil afronden zodat je het een plekje kan geven en verder kan. heel veel sterkte!

7. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    @Muis25: het is net of ik m'n eigen verhaal aan het lezen ben ;)
    Het liefst zou ik nu elke dag een test doen om te kijken of ik nog zwanger ben, maar dat hormoon is niet gelijk uit je lichaam. Ik heb die ClearBlue ook gedaan, hetzelfde resultaat als jij. Net als jij heb ik ook per moment een andere gedachte. Ben wel foliumtabletten in gaan nemen voor de zekerheid, kan bij jou vast ook geen kwaad.
    Gelukkig is m'n vriend heel lief voor me en probeert me elke keer op te vrolijken. Vandaag heb ik echt een off-dag...

8. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1983Loontje: ik when benieuwd hoe het met jou gaat?
    Bij mij heeft het bruinvloeien tot woensdag aangehouden en nu helemaal niks meer. Heb vlagen van misselijkheid maar soms denk ik dan dat is goed en soms mijn lichaam houdt me voor de gek. De test vrijdag was nog positief. Ga vanavond denk ik weer testen.
    Ik slik van die totaal vitamine voor zwangere dan weet je zeker dat je alles binnen krijgt.
    Maar hoe is het nu met jou? Ook nog steeds zwaar in twijfel en onzekerheid?

9. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Ik had in week 4 ook bruin bloedverlies toen is het een paar dagen gestopt en toen kwam het weer. Het is alleen met afvegen een paar druppels. Ik zit nu in week 6 en heb het af en toe nog steeds. vaak alleen in de ochtend of avond. vandaag bij het plassen en afvegen niks meer. maar wel een druppel gelekt in een inlegkruisje...
    Ik ben constant onzeker en bij gynaecologie zeiden ze vorige week dat het normaal kan zijn en dat ik moet afwachten.

Maar ik ben zo bang.... morgen een echo in het ziekenhuis. dus nog even afwachten. Wel nog kwaaltjes, maar ja toch bang dat er niks meer is. en ik durf ook niet meer te testen....

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Bloedverlies, hoe weinig dan ook, blijft altijd eng. Het hoeft inderdaad niets te zijn, maar ja, je hebt niet echt zekerheid.
    Vervelend hoor, dat jullie in zo'n onzekere situatie zitten. Sterkte met het afwachten, ik duim voor jullie dat het gewoon goed afloopt!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die onzekerheid is inderdaad het ergste, vind ik. Mijn eerste zwangerschap liep uit op eem mk, al heel vroeg. Ik heb er veel verdriet van gehad. Maar ik weet nog wel dat die onzekerheid het ergste had. Toen ik het eenmaal zeker wist, kon ik tenminste gaan toegeven aan het verdriet. En weer verder kijken.
    Gelukkig heb ik sindsdien een prachtige zoon gekregen. Maa die zwangersap vond ik heel eng en onzeker. Ik kon er pas an genieten toen ik hem dagelijks voelde.

Nu ben ik weer zwanger (8 weken) maar het voelt nog heel onecht. Ik heb een paar keer roze verlies gehad. Ik voel me ook steeds niet lekker. Kwaaltjes horen erbij. Maar het voelt anders dan bij mijn zoontje. Ik kan dus nog niet echt blij zijn. Ik sta echt een beetje in de 'wachtstand'. Gelukkig heb ik donderdag een echo. Als ik dan een kloppend hartje zie, denk ik dat ik wel meer vertrouwen krijg. Maar tot die tijd...

Jullie ook veel sterkte allemaal met afwachten! Ik hoop voor iedereen op goed nieuws bij de eerste echo. En hopenlijk daarna een roze wolk!

12. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    @Muis25: de test was weer positief, alleen na 1,5 week staat ie (nog steeds) op 2-3 weken... Ik moet vanmiddag naar het ziekenhuis voor een echo en bloedprikken. Ik ben zo bang dat er niets te zien is op de echo... M'n lijf laat me echt heel erg in de steek, echte zwangerschapskwalen heb ik niet: ben alleen wel heel erg moe en moet vaker plassen dan normaal. Als ik reken van de dag van gemeenschap ben ik nu 5 weken en 4 dagen. Is er dan uberhaupt al wat te zien?
    Zolang er geen duidelijk antwoord is kan je ook niets beginnen of afsluiten...

Ben jij al geweest voor 'n echo en heb je goed nieuws ??

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zou in ieder geval een zwangerschapsring te zien kunnen zijn. Maar waarschijnlijk nog geen hartje.

Heel veel succes vanmiddag!

14. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Straks om 18.00 uur heb ik echo bij de verloskundige. Ik hoop ook dat ze iets kunnen zien wat me gerust kan stellen. Ik ben volgens mij nu 5w4d. Dus een hartje zal er zeker nog niet te zien zijn :(
    Gisteravond was de test nog steeds positief. Maar je leest zoveel verschillende verhalen dat je daar niet vanuit kan gaan dat het dan ook nog goed is.
    Ik hoop dat ik mocht het niet duidelijk zijn volgende week nog eens mag komen voor een nieuwe echo. Konden we de tijd maar vooruit spoelen naar 12weken dan kan je er tenminste van gaan genieten. Nu zit je er zo tussenin het kan nog alle kanten op.
    Ik ben bij het opstaan licht misselijk en gedurende de dag af en toe wat vlagen (misschien door spanning). 'savonds enorm opgezette onderbuik, geen gespannen borsten of groter ofzo. Ontzettend last van mijn darmen.

Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen en ga voor iedereen duimen. Ik hoop voor iedereen op goed nieuws. Meer duidelijkheid lijkt me zo fijn dan kunnen we het of afsluiten of er van gaan genieten.
    Ben heel benieuwd naar jullie echo's en bloeduitslagen e.d. Willen jullie me op de hoogte houden? Heel fijn om hier je verhaal een beetje kwijt te kunnen en herkenning te vinden.

@tubb: bij mijn beste vriendinnetje voelde de zwangerschap van haar tweede totaal anders dan de eerste.
    @minimee: nog 1 nachtje slapen hou vol! heel vervelend dat ze dan zeggen je moet het afwachten maar helaas kunnen zij ook niet heel veel meer doen
    @mckenzie: dankje heel lief!
    @1983loontje: die indicator test heb ik nog niet gedurfd opnieuw te doen die heb ik vorige week woensdag gedaan dus wil nog even wachten tot eind deze week / wat de verloskundig zegt. zou me daar niet teveel op vastpinnen want als je 5 weken bent klopt de uitslag. dat vaker plassen heb ik ook, normaal kan ik zeker een uur zonder te moeten, nu bijna ieder half uur. Heel veel succes straks ben benieuwd!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Muis: Ik zal voor je duimen om 18.00! En wees assertief hoor! Als ze nu een zwangerschapsring zien maar geen hartje (wat logisch zou zijn hoor!) vraag dan gelijk of je met 7w en 3 of 4 dagen mag terugkomen.
    Het hartje zou uiterlijk bij 7+2 moeten kloppen. Dus als je iets daarna gaat, heb je gelijk zekerheid. Als het hartje eenmaal klopt, is de kans dat het nog misgaat al een stuk kleiner geworden. Het is wel weer lang wachten, maar het voorkomt extra onzekerheid. Je zou volgende week wel kunnen gaan. Maar als het hartje dan nog niet klopt, levert het ook weer een hoop stress op. Terwijl het met die termijn nog niet hoeft te kloppen.

16. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! ga ik zeker doen. Zie nu alweer op tegen het wachten maar je hebt gelijk. is donderdag je eerste echo? of heb je er voor de zekerheid ook al 1 eerder gehad?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, donderdag is de eerste. Blijbaar nieuw beleid, ze doen er nu gelijk bij de intake al één in plaats van tot de 12 weken te wachten.
    Bij mijn vorige zwangerschap was dat nog niet standaard. Maar toen had ik er zelf om gevraagd, vanwege de miskraam ervoor. Toen deden ze er ook absoluut niet moeilijk over hoor. Dus misschien hebben ze het daardoor wel aangepast; het komt natuurlijk heel vaak voor dat vrouwen al eerder een echo willen vanwege eerder mk of bloedverlies. En die apparatuur staat er toch.

Ik heb dus ook nog geen contact gehad met de vk. Ik sta er nu anders in. De andere mk was de eerste zwangerschap. We hadden er al meer dan een jaar over gedaan en toen ging het bijna gelijk misl ik wist niet wat me overkwam. En ik heb toen ook erg getwijfeld aan mijn lichaam. Nu heb ik al een keer een voorspoedige zwangerschap meegemaakt en ik heb een heerlijke zoon. Ik vind het nog steeds spannend. Maar het is toch anders. Ik heb het nu allemaal al een keer meegemaakt. Ik weet dat er niks aan te doen is als het mis gaat. De vk bellen, extra echo's... Het verandert er niks aan. Dus ik wacht maar braaf af, omdat er niks ander te doen is.
    Neemt niet weg dat ik toch wel weer zenuwachtig ben en verdrietig zou zijn als het mis zou gaan.

18. 1983Loontje

22 aug 2012
    28
    0
    0
    @Muis25: Ik ben nu heel erg hard voor je aan het duimen ;)
    Ik kom net van het ziekenhuis vandaan, ik sta officieel onder controle en moet elke 48 tot 72 uur terugkomen. Ze hebben via m'n bloed gelezen dat m'n HCG nu op 700+ staat maar ze kunnen niets vinden op de echo. Donderdag mag ik dus weer. I keep my fingers crossed...

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.783
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Loontje: Oei, spannend. Waar denken ze aan, of hebben ze daar niks over gezegd?

@Muis: Hoe is het gegaan?

20. Muis25

Muis25 Lid

22 aug 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas. M'n baarmoeder is leeg en er lijkt iets in de hals te zitten. Morgen gynaecoloog bellen om afspraak te maken om te kijken of ze curettage gaan doen of ik moet afwachten tot het vanzelf opgang komt.
    Ben ontzettend verdrietig en probeer er maar aan te denken dat er iets niet goed is met dit vruchtje en dat het daarom niet goed is gegaan.

@1983Loontje: ik blijf voor je duimen!!

Deel Deze Pagina