Ik zweet peentjes...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Kanellie, Dec 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    7 jan. heb ik mijn eerste echo, kan echt niet w88 maar ben ook HARTSTIKKE bang dat ik wederom slecht nieuws krijg... Tot nu toe lijkt alles goed te gaan... geen nare steken of ongi pijn meer (die er volgens iedereen bij horen) en voel me harstikke zwanger (ben namelijk zo beroerd als een hond elke dag)! Nu loop ik al een week te stressen omdat ik zoooo bang ben :( dat er iets niet goed is met ons kindje... die kans bestaat natuurlijk altijd en weet dat ik het niet in de hand heb maar kan er op deze manier de laatste week maar moeilijk van genieten... Toen ik de eerste keer zwanger was zat ik vanaf het begin op een giga roze wolk! Ooh wat was ik blij, toen ik de vorige keer met 11 wk 6 dgn te horen kreeg dat het goed mis was donderde ik daar dan ook flink vanaf... Al die maanden wilde ik zooo graag weer zwanger zijn en nu ik het ben kan ik er niet van genieten... heb mezelf in bescherming genomen omdat ik niet weer teleurgesteld wil worden. Vind mezelf echt vreselijk irritant en hoop dan ook dat ik na 7 jan. weer lekker kan gaan genieten, voel me namelijk wel erg bevoorrecht dat ik weer zwanger heb mogen worden! Dames sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt... duimen jullie voor mij...?

Liefs Kanellie

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

neem je jezelf in bescherming als je je zo rot voelt? nee toch? meid, 7 jan is volgende week al :) en of je nu geniet of niet, wat er dan komt veranderd echt niet, positief of negatief. ik weet dat het makkelijk gezegd is hoor, en je onzekerheid is goed te begrijpen, maar je bent weer zwanger! gefeliciteerd en geniet ervan volgende week :):)

3. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Harstikke bedankt voor je bemoedigende woorden... ik ga er gewoon vanuit dat 2009 ons jaar is en dat alles goed komt! Kan er inderdaad niets aan veranderen...

Liefs Nelleke

4. Shel

Shel Actief lid

Oct 27, 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    hoi, ik snap je stress. 5 jan mag ik voor m'n eerste echo. De vorige keer heb ik op de dag van m'n echo een mk gehad. Sinds ik weet dat ik zwanger ben nu heerst er toch een soort angst. Wat zal ik maandag zien op de echo. Aan de symptonen te merken ben ik hartstikke zwanger, dat is toch wel erger dan de eerste keer, maar toch krijg je het 'knopje' in je hoofd moeilijk om om te genieten.

Heel veel succes de 7e! We kunnen er idd niets aan veranderen dat afwachten tot onze eerste afspraak.
    Laat je wat horen?

Liefs

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Woehoe hier nog een stress bom hoor.
    Nou ja stress niet echt maar spanning.
    De vorige keer ging het 2 dagen voor de 9+1 echo mis dus ook nu is het spannend.
    Stomme is dat ik nu ook geen krampjes heb en die had ik toen wel heel erg.
    Verder voel ik eigenlijk niets bijzonders maar echt genieten doe ik ook pas na een goede echo.

Vandaag naar de VK geweest en die snapte het helemaal.
    Ik heb al lab formulieren meegekregen maar daar ga ik pas iets mee doen na de echo.
    Voor mij nog een week wachten en dan is het hopelijk allemaal prima.

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Kanellie,

Zullen wij dan samen peentjes zweten? Ik heb ook een miskraam gehad en hoe toevallig; we lopen exact gelijk 8 weken zwanger en 1e echo op 7 januari haha.

Maar hier ook zenuwen hoor. Het ging wel goed (voel me positief en heb veel kwalen) maar de laatste paar dagen zakken de kwalen wat weg en ipv daarvan genieten maak ik me weer gelijk zorgen. Maarja, proberen positief te blijven dan maar! 1 op de 10 gaat fout en daar hebben we nu bijgehoord. Nu horen we dus bij die andere 9 op de 10! Dat moet gewoon!

Dikke knuffel, Cindy

7. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

Nov 20, 2008
    308
    0
    0
    Hoi Kanellie,

Ik herken je angst. Ik heb zelf met 7,5 week een miskraam gehad (wel vroeg dus) in februari en was ook door het dolle. Toch ook wel een slag om de arm houdend, je weet maar nooit. En... het ging inderdaad fout, het leek wel of ik het wist.

Nu ben ik inmiddels ruim 12 weken zwanger en heb ik ook al twee goede echo's gehad waaronder gisteren (zie album). Onze uk zwaaide zelfs naar ons! Ik was door het dolle heen, gisteren pas. Sinds de echo van gisteren kan ik de angst pas loslaten blijkt en weer écht blij zijn. Sinds gisteren voel ik me echt zwanger en mag de hele wereld het weten. Ik heb mezelf door déze echo pas overtuigd...het komt goed.

Ik hoop dat jij dat ook hebt na een goede echo, er valt een last/zorg van je schouders! Nog even volhouden ... ik duim voor een goede echo :D

8. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Dames bedankt voor jullie berichtjes hoop natuurlijk ook voor jullie dat de eerste echo's allemaal goed zijn...

Cjpt: Das ook toevallig dat wij op dezelfde dag moeten... misschien kunnen we elkaar in gedachten een beetje steunen.. :D Ik hoop van harte dat wij bij die 9 van de 10 horen deze keer.. Gelukkig duurt het nog maar een paar dagen :confused: en moet ik nog werken tussendoor, word ik tenminste een beetje afgeleid!

Dwezelin26: Super dat je nu eindelijk kunt genieten, ik kan niet w88!

Kimmeding & Shel: Bah dat is toch ook wat op de dag van of een dag voor je echo een MK krijgen... Ik hoop dat jullei nu ook een goede echo krijgen...!

Ik zal vanavond vast wat extra kaarsjes aansteken... misschien helpt het! :)

Liefs Nelleke

9. Shel

Shel Actief lid

Oct 27, 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoihoi, dank je wel! Spanning begint al op te lopen merk ik voor a.s. maandag.

Ik laat wel wat weten daarna.

Jij en jullie ook veel succes!

Liefs Shel

10. Shel

Shel Actief lid

Oct 27, 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    hoi, ben ik weer. ben vanochtend geweest, wat een spannend moment en gelukkig een kloppend hartje te zien en klein inimimensje, 9 augustus uitgerekend.

Ik hoop dat jullie ook zulk goed nieuws krijgen. Veel succes!

11. samkids

samkids Niet meer actief

Nog twee dagen, en dan heb je de echo, spannend! Ik kon vorige week ook een aantal nachten van te voren niet slapen. Door de laatste echo overigens niet echt gerust gesteld door termijn die afweek van mijn verwachting. Sterkte woensdag.

Cindy, bij mij nemen de paar kwaaltjes die ik had ook af. Ik ga me nu ook meteen zorgen maken dat het weer niet goed zit. :( Gelukkig voor jou ook nog twee daagjes. Laat je ook wat weten?

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    DrewB, tis ook zo verraderlijk allemaal. Want terwijl mijn borsten geen pijn meer doen, ik geen krampen meer heb en de misselijkheid ook zo goe als weg is zijn er toch sommige andere dingen nog wel heel erg. Ik merk nu alleen dat ik me uit angst dat het weer mis is echt op de negatieve dingen focus. Waarom kan ik mezelf niet even dwingen om positief te denken? Bah, zit mezelf in de weg. Nouja, zo maar vroeg slapen en morgen werken. Dan weer vroeg naar bed en is het al woensdag. Dan weten we iig waar we aan toe zijn, goed of slecht...

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik tel deze week echt af tot vrijdagn zeg.
    Hoop dat het kaarsje ons mag helpen.

Mijn MK begon dinsdags al met licht bloed verlies af en toe, wat ik gooide op iets te harde klus actie van vriend lief.
    Morgen en woensdag zijn echt duim draai dagen en vrijdag hopen op een mooie echo.

Trouwens ook raar, 13 augustus 2008 een MK en nu zijn we 13 augustus 2009 uitgerekend.
    Hoe bedoel je timing

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    heeel herkenbaar hoor meiden.... echt waar....

vooral als je eerst een miskraam hebt gehad... de anders zo geruststellende gedachte dat het vaker goed dan fout gaat helpt dan niet meer... want je zat immers bij die groep waarmee het fout is gegaan.

ik hoop dat jullie jezelf een beetje rustig kunnen houden tot aan de echo... ik was zelf na 2 jaar eindelijk zwanger.... en ik ben zooooo bang geweest die 1e 3 maanden.... het is achteraf zo zonde... ik heb ook in die 1e 3 maanden helemaal niets gekocht.... niets geregeld.... ik kon m,n broeken niet meer dicht krijgen maar weigerde positiekleding te kopen....

echt waar de tijd gaat zo snel.... ik hoop dat jullie er ook een beetje van kunnen genieten......

en ik hoop natuurlijk op prachtige echo,s

gr Jose

15. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Oh shel wat een super goed nieuws, ben echt blij voor je... Hoop dat ik morgen ook goed nieuws krijg... Ben al een paar dagen met vlagen ontzettend misselijk... spanning of door de zwangerschap ik weet het niet meer :(: ik hoop eigenlijk het 2e hoe raar het ook klinkt... Gelukkig (zeg ik normaal ook nooit) moet ik vandaag nog werken van 15.15 tot 23.15 uur dus veel tijd om te piekeren heb ik niet, alleen balen dat ik morgen pas om 14.45 uur de echo heb... heb dan namelijk weer genoeg tijd om mezelf helemaal gek te maken :confused:

Gisteren ben ik voor de intake naar de VK geweest... ze heeft niet geprobeerd naar het hartje te luisteren omdat ik aangegeven had dat ik zo bang ben dat ik weer niks hoor... dat kan natuurlijk (wil niet zeggen dat het mis is) dat ze me geen extra spanning wilde bezorgen... was/ben ik eigenlijk wel blij om!

Liefs Nelleke

16. Shel

Shel Actief lid

Oct 27, 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoi Nelleke, thanx!
    Ik hoop voor je, en zal zeker aan je denken morgenmiddag, dat je ook een prachtige echo te zien krijgt.
    Wellicht kan je morgen een goede afleiding vinden totdat je naar de echo gaat. Er is vast iets wat je van de TIJD kan afleiden. Heel veel succes.
    Wat er ook gebeurd, je kan me mailen!
    Liefs!

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Pfff daar gaan we dan vandaag meiden... ik voel me persoonlijk super onzeker, mijn klachten lijken met de minuut minder te worden en het vertrouwen is een beetje weg. Maar ik duim heel hard dat het gewoon de zenuwen zijn... wish me luck!

Meisjes, ik duim voor jullie!

18. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ook voor mij om 14.45 uur derop of deronder pfff wat ben ik zenuwachtig zeg... probeer mezelf steeds in te prenten dat ik me nog SUPER zwanger voel (is ook zo) en dit had ik de vorige keer niet dus moet het wel goed zitten... Cjpt ik weet precies hoe je je voelt, helaas kunnen we niets anders doen dan afwachten en duimen duimen duimen...

Dames vanmiddag horen jullie van mij... hopelijk super goed nieuws!

Liefs Nelleke

19. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Heel veel succes vandaag dames! Ik duim voor jullie!

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

owwben super benieuwd naar jullie echos!

ik was ook heel bang hoor, bij de intake probeerden ze het hartje naar het hartje te luisteren maar konden niks vinden dus ik kon al bijna huilen..de dag erna pas mocht ik voor een echo gaan en toen zagen we en hoorden we het hartje heel duidelijk kloppen en zagen ook nog eens een klein speels kindje.

Share This Page