Hoi dames! Even een vraagje. Heeft er iemand hier ervaring met zwanger raken na gebruik van de pil Ethinylestradiol/Levonorgestrel ? Ik heb die pil sinds mijn 14de tot mijn 19de geslikt, daarna Mirena spiraal tot mijn 22ste gehad en daarna 1 maand de pil geslikt zodat ik de onttrekkingsbloeding zou krijgen en dus beter kan tellen hoelang mijn cyclus zou zijn als ik ermee stop. Ben er nu dus 1 maand mee gestopt en zou 6 mei ongeseld moeten worden (als ik uit ga van 28 dagen) Is het zo dat ik ook al heb ik de pil 1 maand geslikt, ik dan alsnog moet ontpillen? En zijn er dames bij die meteen zwanger zijn geraakt?
Ik heb het jaren lang gebruikt en ben van de eerste na 8 maanden zwanger geraakt. Mijn eerste cyclussen duurden toen ongeveer 35-40 dagen. Mag ik vragen waarom je na de mirena 1 maand de pil geslikt hebt? Lijkt me niet erg goed voor je hormoonhuishouding eerlijk gezegd.
Ik heb het gedaan om een onttrekkingsbloeding te krijgen en dat het dan makkelijker is voor mij om de dagen dan te tellen als ik ongesteld zou worden. De dokter heeft er niks over gezegd toen ik vertelde dat ik het 1 maand geslikt heb. Ze zegt alleen dat ik 6 mei moet afwachten of ik dan ongesteld wordt. Heb voor de pil en ook tijdens de Mirena een regelmatige cyclus gehad van rond 28 of ietsje langer.
Ontpillen hoeft niet persé. Je mag gewoon meteen na het stoppen zwanger raken. Het is maar net wat je zelf prettig vindt. Heb deze pil een tijdje geslikt, zowel de 30 als de 20 variant. In januari gestopt, mijn cyclus heeft zich snel herpakt, alleen nog niet zwanger helaas. Dus je kan meteen zwanger zijn maar het kan ook nog een poosje duren
Ik ben 4 keer na het stoppen van deze pil meteen zwanger geraakt. Nu ben ik niet aan de pil en duurt het wat langer.
Voor de eerste zwangerschap ruim 1 jaar deze pil geslikt, was in de 3e ronde zwanger. Na de zwangerschap weer deze pil gaan slikken en stop nu na deze strip, benieuwd hoe lang het nu gaat duren. Had vorige keer overigens ook gelijk een regelmatige cyclus van 28-29 dagen.
Ik slikte deze pil nog steeds toen ik zwanger raakte.. Nooit vergeten gewoon zo dwars er door heen haha. Dus heb geen verstand van ontpillen, inmiddels 34 weken zwanger