Ik zou persoonlijk ook voor Emmen kiezen. Zuidlaren is inderdaad ook mooi. Maar best prijzig. Je geeft aan dat je weinig te besteden hebt.
Ik zou niet willen wonen in het veen, maar kiezen voor een dorp op het zand. Er zit toch een verschil in de mensen van het zand en die van het veen. Maar goed, ieder zo zijn voorkeur. Gieten vind ik een mooi dorp, met een aantal voorzieningen.
Ts ben je zelf wel eens in de dorpen geweest? Zo niet; ga er zelf eens heen en wandel door de dorpen. Wat zijn je eisen van een dorp/stad? Kijk wat aansluit op je wensen. Wij zijn vanuit de randstad naar drenthe verhuisd. Het verschil tussen dorpje daar en dorpje hier is heel groot. Wij zijn uiteindelijk in een wijk gaan wonen wat buiten de stad valt, maar wel bij de stad hoort. (Yummy omschreef het mooier, maar volgens mij dezelfde wijk)
Voor iemand "van buitenaf" zou ik ook kiezen voor het zand.. Voor mezelf juist weer niet. Een collega zei ooit eens "je hebt zand-Drenten en je hebt echte Drenten" Grapje natuurlijk.. Emmen is inderdaad een betere optie, Gieten is ook prachtig
Emmen zou ik ook niet voor kiezen zelf, maar zuidlaren, rolde, glimmen zijn leuke plaatsen naar mijn idee.
Beilen, Westerbork, Sleen, Noord-Sleen, Gieten!, Emmen (Rietlanden), Dan zou ik eerder voor deze kiezen. Maar inderdaad wat meerdere al zeiden, dit is wel duurder wonen dan 2e Exloërmond. Aalden is ook mooi wonen! Of Dalen/Coevorden.
Ik vind Dalen prachtig. Echt zo'n gezellig dorpje. Ook de 'winkelstraat'. Zo knus! Mooie boerderijtjes. Coevorden ook, echt een stad-gevoel heb je daar.
Ja wij hebben ook serieus naar huizen gekeken daar, maar dan wonen wij zo ver van onze families af. Het is wel wat duurder daar.
Als je net buiten Dalen/Coevorden zoekt, scheelt dat ook best al veel Hier wonen we er ook 5-10 minuten vandaan.