2e, geen visite?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door tweeling, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    pas stond hier een topic over dat je bij de 2e wel eens minder visite kan krijgen, en dat een aantal moeders dit ook is overkomen :cry:

nu heb ik bij de 1e veel kaartjes gehad met de zwangerschap later ook met de bevalling en veel visite...
    iedereen was geintereseerd in de zwangerschap etc en kreeg ik regelmatig smsjes hoe het was enzo.

nu heb ik géén één kaartje gehad en heb ik af en toe het idee dat er dadelijk niemand naar onze kleine komt kijken...
    niemand vraagt ooit hoe het is, op een enkeling na, terwijl het nu zo veel minder gaat ivm bi en harde buiken. geen krabbels smsjes etc...zo raar! terwijl ik me wel altijd inzet voor anderen :(

moet zeggen dat ik me de laatste tijd wel om meer dingen druk maak (hormonen) ;)

wie heeft dit gevoel ook wel eens en hoe ga je ermee om?
    vind dat ongeinteresseerde zo raar!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

van dat ongeinteresserde trek ik me nooit zoveel aan, ik heb de houding je krijgt wat je geeft, dus als er mensen nu helemaal geen interesse tonen in mij hoeven ze dat ook niet terug te verwachten, het gaat erom dat JIJ nu geniet van je zwangerschap en straks van je 2e wondertje, je geluk mag niet afhangen van de goedkeuring van anderen, ook al is het wel fijn, dat begrijp ik ;)

3. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    De tweede lijkt inderdaad voor de omgeving veel vanzelfsprekender. Ik had bij de eerste heeeeeeeeeeeeeeeel veel kaartjes nu 7 (waarvan 4 van mensen van zwangerschap van vorige keer of babyactiviteiten dus die ik toen niet eens kende.) Viel mij in eerste instantie ook tegen! Nu boeit het me niet meer. WIJ vinden het weer speciaal mooi en geweldig, en of we minder kraamvisite krijgen of niet, we zien wel. (Zal niet zo heel erg zijn als dat minder zou zijn ;) )

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik merk het nu al tijdens mijn zwangerschap, vorige keer kreeg ik allemaal 'hoera zwanger' kaartjes en nu heb ik er maar 4 gehad. Zelfs van vriendinnen hoor ik weinig of een stom sms-je.
    Zelfs stuur ik wel altijd een kaartje en ga ik op visite of het nou nr. 1 , 2 of 3 is, wat maakt het uit.
    Ben benieuwd hoe het is als de kleine er is.

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb dat ongeintresseerde gevoel nu al bij de eerste :(
    Ik heb nu 4 kaartjes gehad en ik loop al dik een maand thuis met BI maar niemand die even zal bellen om te vragen hoe het gaat.
    Vrienden en vriendinnen zijn ook allemaal met hun eigen bezig.

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dit lijkt me zo vervelend.. Net of je 2e , 3e kindje minder belangrijk is.. Kan met goed voorstellen dat dat je erg kan teleurstellen!

:(

7. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ik ben zwanger van me tweede en heb ook minder reacties gehad!

maar waar maak je je druk om?
    dat er minder mensen komen?

nou lekker rustig!
    en ja tuurlijk jammer dat er niet zoveel aandacht is voor ons tweede kindje! want ben er net zo fier mee als onze eerste! maar echt mij zal het aan me reet roesten of er wel visite komt na mijn bevalling!

komen ze niet nou dan lekker niet! en dan mogen ze het bekijken van me!

ik beval voor me gezin en niet voor me familie en vrienden en willen ze komen kijken heeel leuk en willen ze het niet nou doei dan lekker niet!

meid maak je er niet druk om!
    er zijn ergere dingen om je druk te maken
    dan wel of geen kraamvisite

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    uhm ;) zo dramatisch vind ik het ook niet hoor :)
    denk er het zelfde over als jij (wel in andere woorden haha) maar zou het gewoon erg jammer vinden!

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik herken het wel een beetje.
    Ik ben deze keer tegelijk zwanger (van mijn tweede) met mijn beste vriendinnen (2e) en mijn zusje (1e). Mijn beste vriendin heeft heel lang over deze zwangerschap gedaan, dus iedereen is helemaal blij voor haar en ze heeft al veel kaarten en cadeautjes gehad. Mijn zusje krijgt de eerste dus ook zij krijgt veel aandacht en cadeautjes. Dan merk ik wel dat dat bij mij allemaal minder is, omdat het de tweede is.

Ach, ik maak me er niet zo druk om. Van mij hoeft al dat kraambezoek niet zo nodig en we zijn aan het verbouwen, dus kaartjes kunnen hier nu toch niet echt hangen, haha. Ik vind het allang leuk om samen met mijn vriendinnen en zusje alles te kunnen delen. Vorige keer was ik in onze hele groep de enige die zwanger was en dat is toch minder leuk, zonder lotgenoten.

10. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Wij sturen kaartje rond!En die gene die wil komen komt, en die niet wil moet dan maar lekker weg blijven...klinkt hard maar je weet zo wel aan wie je wat hebt!?!Bij de 1e ook gedaan, en die niet is geweest bij de eerste hoeft nu ook niet te komen, heb er geen eens kaartjes voor...!

Groetjes

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dan zou ik voor 2 hele families geen kaartjes kopen ;)

haha

12. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ja da kan ook, maar gelukkig heb ik nog wel wat familie die het ze wel intereseerd!En veel vrienden, dus er komen vast wel wat mensen!hahahahaha....zo nie..jammer dan! ;)

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hier ook hoor haha

2 delen wel en 2 niet :)

14. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Heel herkenbaar allemaal!

Ik vind het niet eens zo erg hoor, dat ik nu veel minder aandacht en kaarten/cadeautjes krijg dan bij de eerste. Zeker nu een van mijn zussen voor het eerst zwanger is, is het voor haar juist leuk om veel aandacht te krijgen.
    Stiekem hoop ik ook op weinig kraamvisite; lekker rustig met mijn eigen gezin zijn lijkt me heerlijk!

15. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik ook! :)

Deel Deze Pagina