Bij de 20 weken wcho was de baby al wat aan de kleine kant (liep 3 dagen achter qua groei). Moest vandaag terug en bij 25+6 weegt het nu 734 gram en loop ik 6 dagen achter. Moet volgende week dinsdag naar het ziekenhuis voor een echo. Daar toch wel van geschrokken en kan de evt conequenties niet overzien. Wie heeft hier ook ervaring mee? Maag was itt 20 weken niet goed gevuld. Kan een moment opname zijn maar dat wordt dan ook uitgebreid bekeken. Maak mij nu toch wel zorgen
Wow zo snel al door gestuurd worden? Mijn dochter liep qua benen en hoofd 1.5/2 weken achter. Buik een paar daagjes. Bij de geboorte 40w2d was zij 3245 gram maar gewoon kort (47 cm). Ik zou me om de groei dus niet zoveel zorgen maken. En maagje heb ik geen verstand van
it is good they are keeping an eye on you. It could be problems with placenta (how is your blood pressure), so baby is growing slower than expected or it could be just a small baby. Either way, i think it is better they are doing extra checks than saying it is nothing (although it most probably is nothing). Sorry for english, I find it much easier to write in English than Dutch. Good luck! xx
Geen probleem dat het engels is, Verloskundige zegt dat ook beter 1x teveel dan 1x te weinig. Ze gaan idd naar de navelstreng kijken
Ja hier ervaring. Met 20 weken al onderin de curve maar er nog wel binnen. Met 27 weken reguliere controle en was mijn buik vrij klein voor het termijn. Vervolgens groeiecho. Onze zoon bleek een groeiachterstand te hebben van 2 weken. Uiteindelijk pre- en dysmatuur geboren met een zwangerschap van 32+6 weken omdat ik pre eclampsie had en HELLP ontwikkelde. Dat ik dit heb gekregen bewijst dat het een placentaprobleem was, al konden ze bij onderzoek van de placenta geen echte problemen vinden. De flowmetingen van de navelstreng en de placenta waren allemaal binnen de marges en bleven dat ook gedurende de weken tussen de geconstateerde groeiachterstand en de geboorte.. Mocht je meer vragen hebben dan stel je ze maar gerust!