Halo iedereen, Vandaag met persies 18 weken de echo gehad om het geslacht te bepalen. Het lijkt op dit moment een meisje, maar we gaan op aanraden binnen 2 - 3 weken terug om het met zekerheid te laten bevestigen. De echoscopist had de baby graag nog een beetje groter gehad om het echt met de volle 100% zeker te kunnen zeggen. Nu is mijn vraag, denken jullie dat het geslacht op deze termijn echt nog kan gaan veranderen naar een jongetje? Ik heb helaas geen foto, maar het leek volgens mij en de echoscopist echt op een meisje... er was geen bobbel te zien tussen de beentjes zoals bij een jongetje. Ik weet dat ik nog even moet wachten tot ik de 100% bevestiging krijg, maar ik zou toch graag willen weten of jullie op deze termijn hetzelfde te horen kregen en of het geslacht hetzelfde bleef ? De baby is overigens 10 centimeter groot, wat was de lengte van jullie baby bij 18 weken?
Goed dat de echoscopiste eerlijk antwoord geeft en jullie later laat terug komen. Bij twijfel zou ik proberen gewoon nog even geduld op te brengen zodat over 2 weken wel het geslacht duidelijk is. Wat betreft de lengte, met 18 weken meten ze nog van kruin tot stuit, vanaf 20 weken komen daar de beentjes dan ineens ook bij. Jullie kindje is nu dus eigenlijk al langer dan 10 cm maar dat zul je later wel horen.
Ik heb bij 18.2 een echo gehad en overduidelijk een meisje, was bij 14.2 al duidelijk. Bij 18 weken is er in principe altijd wel te zien of het een hongen of een meid is. Kindje was bij mij 13 cm van kop tot kont. Hoe heeft ze bij jou gemeten? Want 10 cm lijkt me wat aan de kleine kant eigenlijk.
Ja 10 cm klopt niet hoor! Dan heeft ze anders gemeten. Bij mij was bij 15w2d al heeeel duidelijk dat het een jongetje was. Dus ik denk dat je er wel echt vanuit kunt gaan dat het een meisje is.. Maar goed dat ze geen zekerheid geeft als ze het niet zeker weet.
I had a scan at 14+4 and it was very obviously a boy. 10 cm does sound on a smaller side for 18 weeks (should be 12 cm)
Over 2 weken heb je ook de 20wkn echo, daar kunnen ze ook het geslacht bekijken als je dat wil. Als je de fotos van de termijn echo hebt, met een duidelijke nub, dan kan er ook al een vermoeden over het geslacht verteld worden
10 cm is wel heel klein , is dit inclusief beentjes of zonder beentjes gemeten ? bij mijn was de kleine rond 17 weken namelijk al 18cm lang dit was van hoofd tot tenen .bij 17 weken kon ze ons duidelijk zegen dat het een meisje was en met 18 weken is dit nogmaals bevestigd overigs zou het van kruin tot stuit ongeveer 13 cm moeten zijn , dus vind die 10 cm echt heel klein en niet passen bij 18 weken. daarbij zou dat in houden dat de kleine in 7 weken tijd maar iets meer dan 5 cm zijn gegroeit. hoe zeker ben je van de afmeting want dit kan niet kloppen
Of kindje heeft groeiachterstand of je termijn klopt niet. 10 cm echt TE klein en met 18wk kan je zeker zien meisje/jongen. Kan zijn dat het niet goed zien door ligging maar echo geeft aan dat het komt dat kindje niet groot genoeg is dan schat ik dat je echt nu 15wk bent niet meer. Na 15wk bij goede groei en goede termijn is door ervaren echoscopiste geslacht wel te zien want bij 15wk is al gevormd!
Ik denk dat de lengte inderdaad van kop tot stuit gemeten was. Toen de echoscopist zei dat de lengte 10 centimeter was, vroeg ik hem of dit normaal was zo klein. Maar het was normaal zei hij... wel aan de kleinere kant maar het word niet als problematisch beschouwt. Omdat ze iets kleiner is dan de meeste op die termijn moeten we binnen 2 weken terug voor de bevestiging. Het is overigens de 20 weken echo die ik gehad heb (op 18 weken). Misschien lijkt dit raar, maar ik woon in het buitenland en hier is het bij mij dus gebeurt op 18 weken. Mijn termijn klopt, ben maar 1 dag achteruit gezet. Alles zag er goed en normaal uit, niks afwijkend gezien. Hoe groot zou mijn baby dan ongeveer in totaal zijn met beentjes erbij, als ze van kop tot stuit 10 centimeter meet?
ik vind 10 cm voor 18 weken echt wel heel erg klein 10 cm past namelijk beter bij een termijn van 15 weken . dan zou de kleine nu al 3 weken achter lopen op groei . met 18 weken moet je kindje van kop tot kont rond de 14 cm zijn . ik vind het gek want een te grote groeiachterstand is natuurlijk niet goed praat je nu over een week dan denk ik nog oke maar op dit termijn al 3 weken vind ik flink. ik zou er dus zeker naar vragen de volgende echo , en als hij het geslacht al niet goed kon beoordelen omdat ze zo klein was hoe heeft hij dan het hartje ect goed beoordeeld ?
Hmmm. Apart. Goed dat je over paar weken weer terug mag dan! Hopen dat de kleine dan meer op schema ligt
Ik zal later een foto plaatsen van de echo. Alvast bedankt allemaal om zo bezorgd te zijn, ik weet nu niet of ik me zorgen moet gaan maken of niet. Ik heb met een vriendin gepraat die ook zwanger is geweest en bij haar was de baby op deze termijn 6,5 centimeter. Bij haar werden er vervolgens 2 wekelijkse controles uitgevoerd, haar baby bleek telkens helemaal inorde... klein geboren maar is perfect gezond. Jullie vinden dat ik me zorgen moet maken, maar zij zegt dat het waarschijnlijk allemaal inorde moet zijn. De echoscopist heeft de harttonen opgemeten, naar de hersentjes gekeken.... kortom het hele pakket en er werden geen abnormale zaken vastgesteld... ze is lekker levendig in de buik... echt niks abnormaals. Ik weet op dit moment niet wat ik moet denken, ik zal pas met de volgende echo weer gerust zijn...
Hier een foto van de echo... Links zijn de hersenen van bovenaf genomen geloof ik, rechts is het profiel van de baby (rechts het hoofd).
my baby was 6,8 cm at 12+4. Not sure it can be normal to be that size at 18 weeks. If your doctor thinks there is nothing to worry about, then don't worry and wait for the next scan. She might have measured it wrongly as well, as if she was not able to tell you the sex because baby was too small, maybe she is not very good at it (at my 12 weeks scan they measured NT wrong > 4 days later I was in the hospital for detailed medical scan as I was high risk from combination test and the measurement was much lower and baby much bigger). There is always an element of human error as well to take into considerations. Hopefully, somebody else will be doing follow up scan and I agree that all the "concerned" ladies are not helping you much at the moment, quite opposite probably upset you even more take care and hopefully all is good xx
weet ze dat echt heel zeker 6,5 cm past bij een termijn van 12/13 weken dan zou het kindje 5/6 achter lopen in groei. ik kan me niet voorstellen dat het hele verhaal helemaal klopt. tot 13 weken groeit elk kindje op dezelfde manier anders zouden ze nooit een termijn kunnen bepalen . dit zou in houden dat het kindje daarna tot 18 weken stil heeft gestaan . ik kan me dat echt niet voorstellen dat het klopt en kan. en ja ik zou mezelf wel zorgen maken als mijn buikbaby op dit termijn al zover achter loopt in groei. ik zou me zorgen maken of mijn placenta goed werkt ect. en zou er toch een consult over willen hebben met een arts, ik weet alleen niet of dat in het land waar jij woont gewoon is ? hier in nederland krijg je bedrust voorgeschreven bij zo,n grote achterstand maar aan jou echo foto te zien is jou kleine wel groter dan 10 cm vind het beeld niet veel verschillen met dat van mijn dit is overig mijn echo op 17,1 dag
Er is naar mijn placenta gekeken, vruchtwater... alles. Het kan toch niet dat de echoscopist me verteld dat alles normaal is als er een groeiachterstand zou zijn van enkele weken? Dat zou hij toch opmerken? Hij zei dat de baby duidelijk een termijn van 18 weken heeft en dat zijn lengte iets naar de kleine kant is maar dat dit normaal is. Het is onder het gemiddelde, maar alles is normaal en hij heeft geen problemen vastgesteld. Weet nu echt niet wat ik moet denken hoor meiden, ik maakte me geen zorgen maar nu ik zo jullie reacties lees... het zal stressen zijn tot de volgende echo binnen 2 weken.