2e hand electrische fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zouden jullie een electrische fiets 2e hands durven kopen? Ik wel, mijn man niet. Die zegt dat de accu lui kan zijn en dat dat het duurste van zo een fiets is.
    Hier in de wijk bied iemand een 2e hands Stella Milano aan voor €275.
    Als ik mijn mama fiets verkoop kost het me bijna niets (of maak ik winst).
    En je zou denken waarom een electrische fietst? Door lichamelijke problemen krijg ik na een simpel rondje van 5 km fietsen al ongelovelijk veel pijn en ik heb me laten vertellen dat een electrische fiets altijd het gevoel van wind mee geeft. Dochter vind fietsen heerlijk en ik ga nu alleen maar wandelen om mezelf pijn te besparen.
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wat wil je ermee gaan doen? Als je er geen lange stukken mee wil fietsen, dan zou ik het wel durven. Mijn elektrische moeder fiets heeft ook wel qua accu ingeleverd sinds ik hem heb gekocht drie jaar geleden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ik heb wel een tweedehands elektrische fiets gekocht. Die was 700,- zelfs. Ik heb hem gekocht via een Bike+ en mag er ook mee terug als er iets mee is.

    Tweedehands via een particulier zou ik ook tricky vinden. Maar misschien kun je eens kijken wat een nieuwe accu kost, of wat de kosten zijn voor het reviseren van de oude accu, en die kosten meenemen in je begroting.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Langste stuk dat ik (misschien) zal fietsen is 15 km naar mijn ouders. Red jouw accu dat nog ondanks dat deze minder is geworden met de jaren?
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Goede tip!! Ga eens op google onderzoek uit.
     
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Die van mij redt dat nog makkelijk.
    Mijn fiets is ruim 3.5 jaar oud en ik had destijds wel een grotere accu genomen.

    Nu fiets is zelf wel flink mee en zet hem max in stand 2 (van de 5).
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Waarom geen nieuwe? (Omdat je volgens mij veel andere dingen wel nieuw koopt? ;))

    Ik zou zelf particulier niet snel een nieuwe kopen... Dan eerder via een fietsenzaak.
     
    suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Het word ook een nieuwe. Ik belde net mijn vader (die vertrouw ik nog altijd meer dan mijn man als ik geen beslissing kan nemen) en die riep meteen geen 2e hands troep van een ander kopen. Verkoop je moeder fiets maar en ik leg de rest wel bij voor een goede nieuwe fiets ❤
     
    Bailey07, suus1983, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Ik heb sinds een paar maanden een elektrische fiets en vind het zo fijn. Zeker met kinderen voor en achterop. Maar ook zonder kinderen is het voor een langere rit zoals 15k fijn. Ik zou idd even informeren bij de eigenaar naar de accu/actieradius en nakijken wat een nieuwe eventueel kost. Je wilt dan toch minimaal 30-40km kunnen rijden zonder op te laden en als er de minst grote accu opzit, en een paar jaar oud is, kan dat nog best tricky zijn. Ik kon bij aanschaf kiezen tussen drie sterkten qua accu en de kleinste inhoud (350wh) had een actieradius van 35-60km, als je dan berekent dat de sterkte na gebruik afneemt en bv erge tegenwind kan het best krap zijn denk ik.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Je gaat er hoe dan ook, tweedehands of nieuw, zeker geen spijt van krijgen! Helemaal als het je nu tegenhoudt om te fietsen. Als je klachten hebt zou ik missch ook eens bij een zaak proefrijden. Een middenmotor is dan namelijk voor jou denk ik echt nog wel iets fijner dan een voormotor, maar ook prijziger. Maar ik kan me voorstellen als jij nu zoveel last hebt dat het het geld dan ook wel waard is..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik zou een nieuwe kopen. Je weet maar nooit!
    Ik heb een elektrische en ik ben er toch zo blij mee nu ik zoveel last van mijn lijf heb.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43

    Dat is fijn zeg!!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja dat is een goede tip om te testrijden.
    Voelt het fietsen op de electrische fiets echt als fietsen met wind mee?
    Het is gewoon zonde dat ik door klachten zo weinig fiets terwijl de kinderen het zo leuk vinden. En dat wandelen komt de kinderen juist weer de neus uit.
     
  14. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Fietsen voelt heerlijk op een elektrische fiets!Ik heb vandaag weer even die van mijn moeder geleend, je hebt echt een steuntje in de rug....Ik kan ook niet wachten tot mijn elektrische tandem er is (wmo ondersteuning) omdat mijn zoon nog steeds niet zelfstandig kan fietsen en achterop bij mij word echt veel te zwaar (ook lichamelijke klachten).
    Je vader en je man hebben gelijk,tweedehands is echt een risico,de accu is het duurste deel van de fiets .Mijn zwager ruilt ook liever geen 2e hands meer in op een nieuwe ,alleen als ze max 2 jaar zijn.Hij heeft een eigen fietsenwinkel.Maak wel een goede proefrit hoor en probeer ook de ondersteuning goed uit.Veel plezier met uitzoeken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ja, vroeger fietste ik nooit. Met de e-Bike fiets ik overal heen. Zelfs de auto weggedaan.
     
    suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Zie dat je sowieso al een nieuwe gaat kopen :) maar ik heb een tweedehands gekocht voor 800 euro, en nog geen moment spijt van gehad! Accu redt nog makkelijk 50km in de hoogste stand, en meestal fiets ik in de 'normal mode'. Dus tweedehands hoeft niet per se slecht te zijn, maar je kan natuurlijk net de verkeerde treffen.

    En het fiets heerlijk! Ik fiets regelmatig flinke stukken met beide kids, en dat is prima te doen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Voor dat bedrag zou ik het zeker wel aandurven :)
     
  18. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik heb een 2e hands electrische fiets gekocht, voor 350 euro. Het is best een oudje, aantal jaren weet ik niet precies, de accu red 't zo ongeveer 25 km. Ik gebruik 'm voor naar m'n werk en als ik even alleen wegga. Dus daarvoor ideaal. Hij rijdt heerlijk en ik kom niet bezweet op m'n werk aan. Ik pak veel vaker even de fiets nu voor een boodschap, fysio etc. Ik hou van dat ding Haha. Hoop dat hij nog wat jaartjes meegaat :)
     
  19. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    ja zo voelt het zeker. Zelfs met enorme tegenwind is fietsen leuk en je kunt zelf de weerstand bepalen. Ook daarin is veel mogelijkheden (dus bv 10 ipv 3 standen) fijn, vind ik dan. Beetje het verschil tussen 3 en 7 versnellingen zeg maar. En mijn ervaring is dat een voormotor voelt alsof iemand je meetrekt en een middenmotor alsof je een duwtje in de rug krijgt. Wat ook wel een tip is, is om het via een zaak in de buurt te kopen. Het is vaak wel wat duurder dan bv online maar met servicebeurten en als er wat mee is, is dat wel handig. Oja en vergeet niet een fietsverzekering af te sluiten!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.814
    2.542
    113
    Vrouw
    Inderdaad continu alsof je wind mee hebt, en ik vind mijn gewone moederfiets dan ineens zo langzaam gaan :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina