Hier ook tweedehands. 10 jaar oude Batavus. Met accu in t frame dus niet te vervangen. Volle accu fiets ik nog zeker 35 km mee op de hoogste stand,middelstand ongeveer 50, dus das prima te doen. Heb hem gratis gekregen dus dikke prima. Ik zou nu wel een nieuwe kopen met een accu onder de bagagedrager zodat je hem easy kan vervangen. Die van Sparta hebben dat. Die zijn ook niet zo loeizwaar. Mijn fiets weegt bijna 30 kilo...
Oh wat lief! Ik heb zelf net een gekocht en ben er zo blij mee! Nu stap ik weer met plezier op de fiets en de auto staat al heel lang stil. Ik heb een cortina met middenmotor, vind het heel fijn. Ik keek ook naar een tweedehands, maar vond mijn man ook geen goed idee. En je merkt het echt heel goed hoor. Zelfs fietsen met super zware tegenwind is dan leuk haha. Zelf zet ik hem nooit in de hoogste stand, want dan hoef ik niks meer te doen (Nou ja, ronddraaien).
Ik heb sinds kort de tweedehands fiets van mijn moeder gekregen, nu derdehands dus en ik ga als een trein. Ben er zo blij mee. Het is een Sparta. Nu we eigenlijk alleen maar thuis zitten vind ik het heerlijk om mijn kinderen voor en achterop te zetten en op zoek naar een speeltuin te gaan. Hiervoor fietste ik letterlijk nóóit en nu doe ik vrijwillig boodschappen op de fiets . Ik ben zaterdagavond zelfs voor de lol in mijn eentje een rondje gegaan nadat de jongens op bed lagen!
Ik heb nu al 6 jaar een electrische fiets ivm lichamelijke klachten Ik pak sindsdien veel minder de auto, zweet minder en het voelt inderdaad als wind mee . Ik zou een nieuwe kopen, gezien je chronische klachten blijf je voorlopig zo toch in beweging.
Ja de knoop voor nieuw is nu doorgehakt. Ik twijfel alleen een beetje hoe ik dit ga doen. Ik ben al 4 weken geen winkel in geweest en vind het eng een fietsenwinkel te bezoeken. Maar dit is wel de ideale tijd om er 1 aan te schaffen om in beweging te blijven. Mijn man zegt net dat ik echt moet opletten geen straatvrees te ontwikkelen omdat ik vanaf maandag eigenlijk niet meer uit huis en tuin ben geweest en er ook geen behoefte aan heb / het eng vind. Dat na het zien van een filmpje hoeveel meter hardlopende of fietsende mensen het virus verspreiden.
In de fietsenwinkel kom je toch geen hardlopende of fietsende mensen tegen. Daarnaast zullen de meeste mensen die besmettelijk zijn, klachten hebben en dus binnen blijven. Zeker nu met de weer is het zo heerlijk om lekker een rondje te fietsen. In Duitsland wordt juist de fiets gepromoot. https://www.ad.nl/auto/waarom-fietsen-extra-bescherming-tegen-corona-biedt~a6c20bbc/
Dit staat echt haaks op iets wat ik een paar dagen geleden las. Een filmpje met hoe het verspreid als iemand "snelheid" maakt. Dan komt het meters verder dan die 1,5 meter.
Dat ging toch om een meter of 10, zo dicht fiets je toch niet achter elkaar? Alleen met inhalen passeer je iemand. Edit: het is 20 meter, maar ook afstand is prima aan te houden. https://www.knwu.nl/magazine/kan-ik-gezien-het-coronavirus-nog-buiten-fietsen