Mijn auto was 8 jaar toen ik hem kocht, Er stond toen al 240.000 km op de teller. Maar het merk staat bekend als zeer betrouwbaar. Inmiddels is het onze gezinsauto en staat er bijna 290.000 op de teller.
Hoor hier wat mensen vertellen over dat ze het onderhoud belangrijker vinden? Vraag me af hoe je dat controleert? Ik maak proefrit en rij langs vriend met garage en die kijkt na. Over de brug, APK punten enz worden nagekeken. Vind dan kilometers minder belangrijk dan algehele staat van auto.. Minder kilometers maakt een auto niet perse beter. Ook ik kan bonnen laten zien met dingen die niet gebeurd zijn. Heeft ons in het verleden ook veel geld gekost bij Bovag garages en ik weet dat je niet in een motorblok kan kijken, maar ga ook niet meer uit van zogenaamd onderhoud wat niet is uitgevoerd.
Wij hebben onze auto net aan een garagebedrijf verkocht via ikwilvanmijnautoaf.nl 135.000 gereden nieuw gekocht in 2012 en dealer onderhouden. Als we geen lease auto mochten gebruiken dan hadden we deze auto nooit verkocht! Maar er werden zakelijk teveel kilometers mee gemaakt vandaar dat we in aanmerking kwamen voor lease. Een jonge auto die dus wel wat km's heeft gemaakt maar waar nog nooit wat mee is geweest!
Ik kijk niet echt naar km. Maar vind het wel fijn als 'ie minder dan 200.000 heeft gelopen. Toen we mijn auto kochten had 'ie 178.000 gelopen en was 9 jaar oud. Heb 'm nu 3j en dit jaar was de APK het duurst, 500 euro. Overigens een benzine en bij de dealer gekocht. Als je de kans hebt, zou ik je aanraden zeker bij een dealer te kopen. We kopen volgende week een auto en die heeft 113.000 gelopen in 3 jaar tijd, dat is een diesel. Auto is net voor het eerst APK gecheckt en is perfect onderhouden. Maar we hebben ook naar auto's gekeken die ruim 2 ton hadden gelopen. We vertrouwen dit merk en deze dealer. Een auto die in 3j tijd 150.000 heeft gereden, of juist maar 15.000 vertrouw ik persoonlijk niet.
Ben laatst geweest, maar autos waren schoon. Ja er stond iemand achter het barretje. Ons maakten niks uit. We gingen 'alleen' kijken. Er waren genoeg mensen die op dat moment geholpen werd. Ik heb ze niet gesproken.
Wij hebben onze auto particulier gekocht en was tot 125.000 euro onderhouden bij dezelfde garage. Wij hebben contact gezocht met de garage en de onderhoudshistorie opgevraagd. Daaruit kwam naar voren dat dedistributieriem kort daarvoor was vervangen en ook de koppelingskabel. Ook had hij alle beurten gehad. Airco had de toen eigenaar opnieuw laten vullen en nakijken en had daar een bon van ervwax toen een nieuwe aircipomp ingezet. Als je wil kan je achter veel komen. Alleen het onderhoud van deauto sinds wij hem hebben idcwat lastiger, omdat we ook een reparatie in Duitsland gehad hebben 😉 Ook kan je de auto laten keuren bij een dealer/onafhankelijje garage. Dit kost 40/50 euro, maar dan weet je wel wat er eventueel aan kosten aan zitten te komen. Aan de hand van zo'n keuring hebben wij echt weleens een auto niet gekocht. Het is en blijft heel moeilijk in de autowereld, want er wordt veel gesjoemeld, maar als eventuele koper kun je zelf ook echt wel.wat onderzoek doen.jamner dat het zo moet, maar dan weet je wel wat.
onder de 2 ton... en dan ligt het ook aan het soort auto.. ze moeten niet al te duur zijn qua vervanging van dingen.. mijn man kan bijna alles zelf vervangen aan een auto dus dat scheelt veel... wij hebben zelf een "oudje" van 1997 met 233.500 op de teller maar die is motorisch zo goed dat hij nog heel wat kilometers zou kunnen rijden.. helaas zijn wij nu op zoek naar een grotere gezinsauto maar doen deze met pijn in ons hart weg hoor hihi
Als Volvo fan maakt de km stand me niet uit. Deze tuffen wel door tot boven de 5ton. No problemo. Dealer onderhouden zegt ook niet alles is onze ervaring. Ik vind het belangrijker dat de kmstand logisch is en mooi oploopt. Een auto die lang stil heeft gestaan hoef ik niet. Verder kijkt m'n man d'r naar. Hij heeft er verstand van (eigen autobedrijf)
Km stand zegt niets over t onderhoud. Ik heb liever een auto van 5 jaar oud met 125.000 dan een auto van 5 jaar met 25.000. Te weinig km is ook niet altijd goed he. Dan is het vaak een boodschappenwagentje geweest waar korte stukjes mee gereden zijn en de motor waarschijnlijk mooit echt goed warm is geweest, wat funest is voor je zuigers en aandrijving. Geef mij dan maar een auto die veel snelweg km heeft gemaakt.
Onderhoudsboekjes zeggen ook geen reet btw. Hier wezen kijken voor een station paar maanden terug. Was 7 maanden daarvoor een grote beurt uitgevoerd bij de dealer. Olie ververst etc. Dus ik doe de kap open. Olie gitzwart en half leeg. Dus OF de dealer zet een nep stempel (zou niet weten waarom, auto stond immers niet te koop bij hun) of er is iets mis met de verbranding en het olieverbruik, wat veel aannemelijker was in dit geval. Ik check altijd alles. Ik schrijf tijdens een proefrit de nummer op van de garages waar hij in onderhoud is geweesr en die bel ik na afloop allemaal na om te vragen wat er is vervangen of ververst en of er ooit gezeik is geweest met de auto. Zo wilden we een keer een auto kopen waar we weg van waren maar bij het nabellen bleek dat de auto het ene probleem na het andere had. Dus niet gekocht. Bij onze Volvo hebben we de dealer gebeld die ons alles kon vertellen, ook mbt intervallen, onderhoud, kosten etc. Merk maakt me niet uit. We hebben nu een Volvo. Erg leuk en staat bekend als betrouwbaar maar het is gewoon een PSA Ford motor die erin zit zoals bij alle Volvos tussen bepaalde bouwjaren in. Verder hebben we nog een 206. Wij hebben altijd Peugeot gereden en nog nooit gezeur mee gehad. Mijn 206je is 12 jaar oud. 9 jaar geleden gekocht met rond de 40.000 op de teller. Inmiddels ruim over de 200.000 heen maar gezeik ho maar. Nooit. Hij heeft me werkelijk nog nooit laten staan, start echt altijd en het onderhoud is echt op twee handen te tellen. Mijn Franse beest gaat echt niet weg. Ben gek op die auto.
Wij kopen Alleen auto waarvan alle facturen er zijn. En de onderhoudshistorie op te vragen Is bij de dealer. Als wij onderhoud geven aan een auto dan gaat de factuur bij de auto papieren zodat alles transparant Is. Voor wij een auto kopen bellen we eerste naar degene die het onderhoud gedaan heeft voor de onderhoudshistorie
Dankjulliewel voor de antwoorden Aangezien ik dus indd opzoek ben naar een leuk auto'tje Wat overigens mn eerst auto'tje zal worden wil ik dus dat ik er voorlopig wel even mee voort kan en niet al "op" is Sowieso als er een auto in het zicht is gaan we alles laten checken En zoveel mogelijk informatie over de auto te weten proberen te komen en ik vroeg me af..ik zag een paar merken zoals bijv. Mini voorbij komen die maar weinig km's aan zouden kunnen.. weten jullie ook de merken die wel veel km's aankunnen ?
Van BMW, Mercedes en Volvo weet ik dat ze erom bekend staan veel km 'aan te kunnen'. Aangezien Mini onderdeel is van BMW zou dat toch wel meevallen zou je zeggen? Maar al met al blijft het denk ik een kwestie van geluk hebben. Er staan bijvoorbeeld genoeg Peugeots te koop met ruim 2 ton op de teller, bij de mijne draaide jaren geleden bij 90.000 km de hele motor in elkaar Zelf rijden wij altijd een BMW die we kopen rond de 50.000km en die net voor de ton weer de deur uit gaat.
Ik rijd Volvo. Nu voor de tweede keer is hij op. Maar er staat dan ook wel bijna 500000 op de teller en de vorige zat daar nog overheen. Vrijdag ga ik een voor mij nieuwe volvo ophalen met 200.000 op de teller
Totaal afhankelijk van het soort en merk auto. Peugeot (en andere franse auto's volgens mij ook), staat er om bekend dat bij hogere km-standen toch echt gebreken gaan komen. Toyota juist weer niet: daarmee kun je heel lang doorrijden zonder allerlei gebreken te krijgen. Bij peugeot zou ik niet boven de 150.000 gaan, bij Toyota zou ik rustig met 300.000 op de teller nog kopen.
Een oude auto met weinig KM is geen aanrader, zijn koude kilometers. Een jonge auto met erg veel KM is het ook niet. Wij hebben net een auto van 2008 met net geen 135.000 op de teller, max 150.000 vind ik okee voor deze leeftijd. We kijken ook wanneer de distributieriem nog vervangen is (indien ketting hoef niet). En hij mag niet meer dan 1 op 13 verbruiken. Verder netjes eruit zien en goed onderhouden.
Het maakt niks uit bij peugeot. We hebben sinds 2014 een nieuwe peugeot 308 geleased. Rond de 20.0000-30.000 km hadden we al problemen. Ad blue tank kapot (2x) achteras kapot, motor fluit als een ketel, richtingaanwijzer die je pas na 10 minuten hoort. Nee dank je. Inmiddels 140.000 km staat erop. Bij 120.000 km stonden we langs de snelweg met mijn 6 weken oude zoontje op de A2! Nee. Voor mij geen peugeot! Koop een volvo, bmw, audi, opel, volkswagen. Duitse en Zweedse autos top! Toyota is ook een goede!
Snap helemaal wat je bedoelt, maar toch geeft dat ook geen garantie. Bedrijven sjoemelen er nou eenmaal mee
Dan heb je wel echt pech gehad. Wij hebben eerder een peugeot gehad en die tot 13 jaar gereden. De laatste 2 jaar wel regelmatig problemen. Kilometerstand bij aankoop was al 147.000 en daar hebben we dus nog jaren goed mee gereden. Nu een toyota, en die gaat wel beduidend beter.