Hoi allemaal, Ik ben benieuwd vanaf hoelaat jouw kindje slaapt van ongeveer 7 weken. Ons dochtertje heeft altijd haar huiluren s avonds en slaapt nooit meer vanaf een uur of 19:00 uur. Sinds vanavond slaapt ze vanaf 19:00 uur we weten niet wat ons overkomt. Ik ben benieuwd hoelaat de meeste kindjes gaan slapen rond deze leeftijd. groetjes vruchtje
Mijn zoontje is vandaag precies 8 wk hij krijgt om 21.00 de laatste fles en gaat 22.00 zijn bedje in. Hij slaapt dan tot 4/5 uur. Hij heeft ook een huiluurtje meestal begint het rond half 8 kwart voor 8
D. heeft geen huiluurtje(s), ze sliep toen ze zo oud was meestal vanaf een uur of 20.00u tot 23.00u oid en dan weer tot een uur of 2.00u/3.00u en dan tot 6.00u.
Hier ook geen huiluurtjes, rond 7 weken wilde ze 's avonds meestal eerst clusteren en ging dan ergens rond 22.00 uur naar bed. Nu gaat ze meestal rond 21.00 uur de nacht in. Ik leg haar wel al rond 19.00 uur in bed maar dan is ze toch weer na een half uur of uur wakker dus dat ritme zit er nog niet helemaal in.
Ik was ook steeds heel erg zoekende. Met 7 weken wilde mijn meisje nog lekker bij ons zijn de hele avond. Dit deden we dus en na de fles van 23:00 uur ging ze dan in de wieg en wij ook naar bed. En twee weken geleden was het duidelijk dat ze gewoon naar bed moest 's avonds. Ze werd heel onrustig beneden terwijl als ik haar in bedje legde ze heerlijk sliep. Nu krijgt ze tussen 19:00 uur en 20:00 uur de laatste fles en om 23:00 uur maken we haar nog even wakker. Dan slaapt ze weer lekker door daarna tot 7:00 uur of 8:00 uur. Ze heeft het dus helemaal zelfs gestuurd.
ben benieuwd hoe die van ons het straks gaat doen. eergisteren sliep hij eigenlijk de hele nacht door, alleen 2 x wakker om te eten/verschonen. heeeeerlijk. vannacht, en eigenlijk elke avond/nacht wil hij niet slapen. hij eet, is wakker, speelt op zijn manier, wordt verschoont etc. pas na 3 of 4 uur als hij nog een keer eten heeft gehad is hij zo moe dat hij tot 8 uur 'uitslaapt'. Krijgt hij eten en is hij nog een beetje wakker. Hierna valt hij in slaap, en overdag slaapt die echt meer dan in de nacht. Denk dat hij nog moet wennen
Hier clusterde ze toen nog s avonds en ging ze rond 22u met ons op bed. Met 3 maanden werd dat ongeveer 21u en met 4 maanden 19u.
Ons dochtertje van bijna 7 weken oud slaapt sinds dat ze ongeveer 3 weken oud was lekker door 's nachts...eerst tot een uur of 5/6, nu tot 's ochtends 07:30!! Ze is 's avonds wel vaak wakker tussen 18:30 en 22:00uur maar slaapt vervolgens dus de hele nacht..dan van 08:00 tot ongeveer 11:30uur, vervolgens van 12:00 tot 15:00uur/15:30uur en dan tot een uurtje of half 7...daarna is ze dus vaak klaarwakker, we laten haar dan gewoon opblijven, in de box of bij ons op schoot, ze huilt dan niet maar "wil er gewoon bij zijn"..en dat laten we ook gewoon toe, dat kan geen kwaad zolang het maar 1 moment op de dag is, aldus het CB (anders loop je het risico dat het kindje oververmoeid raakt) Rond 22uur krijgt ze de laatste fles en gaat ze zonder problemen direct slapen. Op advies van het CB gaan we de avondfles steeds een klein beetje eerder geven, zodat wij ook gewoon lekker om 22uur naar bed kunnen als we dat zouden willen...ze kreeg hem eerst om 23uur, nu om 22:00/22:30uur, maar gister kreeg ze de fles al om 21:30uur en dat was blijkbaar geen probleem, ze sliep meteen en ik moest haar vanochtend om 7:30 wekken voor de fles! Uiteraard hangt het ook af van het aantal voedingen en het gewicht van je kindje, althans, dat vertelde het CB mij. Ons meisje was bij geboorte al ruim 8 pond en 54 cm, nu 5200 gram en 58 cm! Wij zitten nu dus op 5 voedingen, maar dat is ook pas sinds een week, eerst waren het er 6!
..overigens kreeg ik van iemand de tip om meteen vanaf dag 1 het gordijn op de babykamer open te laten...zo ziet het kindje dat het dag of nacht is en vinden ze vaak sneller hun dag & nachtritme en kom je sneller in een fase waarin je kindje 's nachts doorslaapt en overdag iets minder slaapt (want, zo zei diegene "overdag eten we, 's nachts slapen we"..en zo is het
Mijn dochtertje sliep met 4 weekjes door van 23.00-08.00u. Nu is ze 10 weken en slaapt ze van 22.00-10.00u. Het liefst zou ik haar 2 of 3 uurtjes eerder op bed leggen en er wat eerder uithalen 's morgens maar dat lukt niet. Tussen 19.00-22.00u slaapt ze eigenlijk niet en is dan veel aan het mopperen en huilen en niets is goed. Om 21.30u krijgt ze dus nog een badje, flesje en dan naar bed, en slaapt ze goed door! Maaaar, en ik hoop dat ik nu niet te vroeg juich, ze ligt nu al vanaf 19.00u naar bed en ik heb haar nog niet gehoord!