een muziekdoosje wel of niet?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Annemarie76, Jun 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb nog geen muziekdoosje.. Op die uitzetlijstjes zie ik ze ook niet staan..
    Maar kan me wel voorstellen dat t voor de baby wel een rustgevend iets is, een herkenbaar deuntje bij t "we-gaan-slapen" ritueel..

Zal ik nog een muziekdoosje gaan kopen, of is een cdtje met rustige muziek een leuk/goed alternatief tijdnes het naar bed gaan ritueel?

2. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik zou niet zonder kunnen!
    Mijn dochter ziet het echt als teken van bedtijd.
    Ik had hem al in mn zwangerschap en liet het spelen tegen mn buik aan, denk dat ze daardoor ook een rustig gevoel er van krijgt.

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb twee muziekdoosjes, die heb ik al tien jaar ofzo, ik speel ze nu weleens af, vind het een schattig deuntje, ik ga ze straks ook gebruiken met slapen gaan. Het is niet zo'n ding wat je ergens aan kunt hangen, het is gewoon een staand doosje zeg maar.

4. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Hier hoort het muziekdoosje echt bij het 'naarbedgaan-ritueel' en ik kan het iedereen aanraden!! Zo weet jouw kindje nml dat het tijd is om te gaan slapen en dat geeft rust. Kindjes hebben even de tijd nodig om om te schakelen en door even naar zo'n muziekdoosje te luisteren help je hem/haar daarmee. Echt, voorspelbaarheid is zoo belangrijk!

Het is bij ons het allerlaatste wat we doen voordat ik haar in bedje leg. We luisteren dan samen (in een donkere kamer) naar het melodietje en ik zing/neurie dan een beetje mee . Ik voel dat haar lijfje helemaal ontspant en dan doet ze haar duimpje in haar mondje en zo kroelen we nog even lekker. En wanneer ik haar kamertje verlaat dan doe ik het muziekje nog één keertje aan en eigenlijk slaapt ze altijd meteen. We kunnen echt niet meer zonder ons muziekdoosje (van Woezel&Pip trouwens).

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb een muziekdoosje op mijn cadeautjeslijstje gezet ;)

6. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben op de babyfoon wat deuntjes en dat is ook echt een ritueel bij het naar bed gaan!

7. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey wat handig een babyfoon met deuntjes.. wist helemaal niet dat dat er was,..

hier ook een teken van slapen gaan,.. laatst was hij stuk en kon onze zoon niet in slaap komen.. stad en land afgezocht naar dat zelfde deuntje ..
    schijnbaar had ik niet goed gekeken want bij de prenatal hebben ze hetzelfde deuntje in een ander beestje :no:

maar onze zoon kan heerlijk slapen nu :D

Share This Page