Constant los laten.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Sterre82, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi hoi,

Hier loopt de BV best goed alleen sinds een week laat mijn zoon constant los, ik word er écht helemaal gek van. Hij drinkt ontzettend gulzig en hij lijkt geen rust te vinden. Ik heb al van alles geprobeerd, zoutoplossing voor het voeden in z'n neusje (op advies van het cb), liggend voeden, andere houding, veel wisselen van borst etc etc.
    Doordat hij zo vaak los laat en ik hem weer opnieuw moet aanleggen word hij boos en zet het op een brullen. Ik snap gewoon niet waarom hij steeds los laat. De melk komt in het begin ook redelijk snel, wat hij vaak niet kan bijhouden maar als de grootste druk eraf is en hij 'normaal' zou kunnen drinken laat hij nog stees los.
    Ook knoeit hij heel veel. Hij laat veel uit zijn mondje lopen.
    Ik baal hier enorm van en hoop op goed advies want ik vind BV geven heerlijk om te doen maar op deze manier moet ik telkens met hem vechten en hebben we er allebei geen plezier aan :(

Groetjes,
    Sterre.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Sterre,

Excuses voor de late reactie. Door een griepje en het Sint gedoe is de boel hier behoorlijk achtergebleven.

Hoe is de situatie nu bij jullie?
    Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat de melk hard toeschiet. dat heeft een paar nadelen. Bij het drinken komt dan meer lucht mee wat een vol of ongemakkelijk gevoel kan geven. Daardoor kunnen kindjes gaan loslaten. Soms helpt het om tussentijds een boertje te laten doen. Naast de gulzige start wordt ook alles nat. Als je dan net die stroom hebt weggewerkt, je laat los,en je wilt weer happen dan is het een natte gladde bedoening. Dat maakt het niet makkelijk om aan te happen.

Misschien is het iets om de eerste melkstroom zelf te laten komen (met de hand de borst stimuleren) en de melk weg te laten lopen (of op te vangen in een flesje) en pas daarna aan te leggen. Over het algemeen verloopt de voeding dan rustiger. Een doekje bij de hand om zonodig de hele borst en zijn mondje/kinnetje even droog
    te maken helpt ook.

Soms doet zich ook het volgende voor. Als kindjes effectief kunnen drinken en er snel veel melk komt dan kunnen ze met 5 minuten echt klaar zijn. daarna hebben ze nog wel zuigbehoefte dus willen we weer happen. Maar eigenlijk geen melk meer. Dus dan laat je weer los.....afijn, dan begint het gejoker van aanhappen, loslaten, huilen, etc.

Soms helpt het om hem dan helemaal terug te "duwen" in de gebogen foetus houding. dat ontspant en helpt om wel weer aan te willen happen.

Hopelijk kan je hier toch nog wat mee.

Als je nog vragen hebt dan lees ik ze wel weer

Succes

Ilse

Share This Page