eerste maatje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Carmen11, Nov 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

Hoi, wat is het gemiddelde maatje van n kindje als ie geboren wordt?
    want ik hoorde dat maat 50 bijna altijd al te klein is...

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik geloof dat het ook nogal aan het merk ligt, maar ik ga toch uit van maatje 50.

3. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bij Elyesa was maatje 50 te groot maar 2 weken later alweer te klein hihi zou dus met 50 beginnen want kleiner is duurder en ze zijn er zo uit

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb 50/56 genomen, want het is misschien eventjes te groot, maar kleiner is eigenlijk zonde om te kopen..of je moet bulken van het geld ;) Je kan als je kindje superklein is altijd wat bij laten halen door man of moeder ofzo :)

5. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Bij ons is de hele zwangerschap door gezegd dat we een groot kind zouden krijgen. Ik durfde dus niet kleiner te kopen dan maat 56. Nou hij verzoop erin, dus we hebben een paar pakjes maat 50 gekregen. Hij zit nu nog in maat 50, ben benieuwd voor hoelang.
    Het ligt er maar net aan hoe groot hij/zij bij de geboorte is. Ik zou zeggen koop niet teveel kleine maatjes, misschien 1 pakje maat 50. Je kunt altijd nog bijkopen.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou ik had als kleinste idd ook maat 50, maar Iman had maat 44 toen ze geboren werd... Heb toen gelukkig een paar passende pakjes cadeau gekregen, maar gemiddeld is 50 goed hoor!
    Bij de hema vallen de maten trouwens altijd iets groter!

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik had alleen pakjes maat 56 en groter.... In mijn geval was dat maar goed ook :) ...onze Rick was +/- 56 cm :confused: lang bij de geboorte en heeft daardoor maar kort van maatje 56 kunnen genieten (maar hij is dan ook geboren na een zwangerschap van 41 wkn en 6 dgn).
    Nu draagt hij al een week of 2 maatje 68 (en hij is net pas 12 weken) :confused: ;)

Je moet maar zo denken: je kunt altijd snel genoeg iets bij (laten) halen!

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik had een paar pakjes maat 50. Onze dochter was niet heel groot, ongeveer 49 cm en gewicht 3065 gram. De pakjes maat 50 waren ietsjes te groot toen ze net geboren was. Maar moet wel zeggen dat het er ook weer vanaf hangt waar de pakjes gekocht zijn.
    Ze is nu al wat gegroeid lengte weet ik niet maar in gewicht is ze nu 3450 gram en ik zie duidelijk dat de pakjes haar nu beter passen. Sommige rompers worden zelfs ietsjes te klein (kan ook liggen aan mijn was kunsten..haha).
    Mijn man heeft trouwens toen mijn dochter en ik net uit het ziekenhuis waren nog extra pakjes maat 50 gekocht omdat we er niet genoeg hadden (en wij hadden verwacht dat opa's en oma's etc met veel pakjes zouden aankomen...).

Groetjes Sensee

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hmm dat duurder valt we lmee hoor ik heb twee kleindere pakjes gekocht voor de eerste keer aan te doen bij de c&a en die waren rond de 8 tot 12 euro dus dat vond ik wel mee vallen anders had ik het ook niet gedaan!

maar verder heb ik ook maatje 50 die twee pakjes zijn echt voor als de kleine net geboren is vindhet zo lelijk dan als je opgekrulde mouwtjes hebt haha

10. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey kon een maatje 50 niet aan toen hij net geboren was, 56 was een klein tikje te groot maar dat was heel snel al niet meer. Hij is nu pas 3,5 maand en hij moet nu 68 aan ;). Ik vind het wel jammer dat hij zoveel dingetjes niet of heel kort aangehad heeft, heb me voorgenomen om bij een eventuele volgende iig niet meer van die piepkleine dingetjes te kopen. Als het een heel klein kindje word kan dan alsnog wel wat gehaald worden.

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb 1 romper in maat 50 gekocht en ik het er 1tje gekregen van een vriendin. Voor de rest heb ik kleertjes in maat 56 gekocht.

Misschien koop ik nog 1 pakje in maat 50 maar ik denk dat ik als het echt nodig is ik wel een vriendin op pad stuur voor maatje 50 ;)

12. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    hihi, ik koop voor Nikki nog steeds af en toe 56 als ik wil dat ze het meteen kan dragen ;) Gisteren nog een superschattig spijkerrokje gekocht!

13. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb altijd kleine ukjes gehad, en heb de eerste maand dan ook maat 44 gehad, die heb ik nu ook weer gekocht, de rest maat 50/56 en ook al van alles maat 62/68 gekregen.

14. Gul

Gul Actief lid

Sep 27, 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik weet niet of het in de familie zit, maar de kinderen zijn bijna altijd klein bij de geboorte (halen ze lekker later weer in).
    Je kunt de kleertjes nog omkrullen of zo, maar als je een klein kindje verwacht zou ik op zijn minst 1 a 2 van die kleine rompertjes nemen. Vooral als het een winterkindje wordt, lekker warm.
    Ik ben toch iemand die van te voren alles geregeld wil hebben. Anders zit de man constant op en neer te rijden naar de winkels. Ik had zelf kleine rompertjes van mijn zus gekregen.

15. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb ook maatjes 50 gekocht, want je krijgt het niet want niemand durft dat maatje te kopen bang dat het te klein is. en als de mouwen zoveel keer omgeslagen moet worden is ook niks en niet mooi op de eerste foto's, en je moet zo'n kleintje nog wel eens extra verschonen in het begin.

16. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin verdronk in maatje 50 heb prematuur kleertjes moeten halen maatje 46 voor haar

ze was ook zo'n klein popke

17. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

Jan 2, 2006
    554
    1
    18
    Ik had ook een groter kind verwacht dan Isabelle met haar 2840 gram.. Had dus bijna niets in 50 (2 rompertjes, 2 pakjes).. Na haar geboorte dus oma even één en ander laten halen, omdat ze in 50 nog verzoop..

Vond het prima geregeld zo.. als ze groter was geweest en ik had een flinke uitzet binnengehaald, had ik het allemaal ongebruikt kunnen wegdoen.. Nu had ik het broodnodige, en de rest kwam vanzelf aanwaaien :)

Isabelle is nu bijna 7 weken, en eindelijk groeit ze uit haar maatjes 50.. Ik heb eindelijk wat truitjes en pakjes weg kunnen doen omdat ze echt té strak zaten.. Jippie!

Share This Page