Hier via marktplaats: kinderstoel, leander hangwieg en een baby bjorn draagzak. Van m'n schoonvader mogen we een kamertje uitzoeken en van m'n schoonmoeder een box.. dus die worden nieuw. Verder gaan we zelf nog de kinderwagen en maxi cosi nieuw kopen. Kleine dingetjes als beddegoed en kleertjes kopen we ook nieuw of vragen we voor onze verjaardagen. Ik vind het heerlijk om op marktplaats te zoeken dus ik zit al hard te bedenken wat ik nog meer nodig ben.. maar kan naast een wipstoeltje niet zo veel bedenken.
Het kamertje en badspullen enzo zijn nieuw (oh nee standaard is 2e hands) We hebben van een nichtje van Hopmanneke de Quinny Speedy plus toebehoren, 2 maxicosi's, box, wipstoeltje, sterilisator over genomen en kregen nog een tas vol kleding. Van een schoonzusje nog veel beddegoed en ook wel kleding, maar voornamelijk meer het stoffering voor bed en kamertje, en ze had nog veel hydrofielen enzo. Wieg heb ik 2e hands op MP op de kop getikt, wiegbekleding zou ik nieuw maken, maar uiteindelijk vonden we de bekleding van mijn zusjes wieg (32 jaar oud) te mooi om niet te gebruiken. Wel een nieuwe matras gekocht. Voor een brusje weet ik nog niet of ik de bekleding ga hergebruiken of dat ik nieuwe ga maken.
ledikantje en commode van mijn moeder gerft is nu 59 jaar oud kinderwagen via mp de rest allemaal nieuw
stoffen dingen, matras, beddegoed enzz. nieuw.. Heel veel kleertjes worden hier doorgegeven in de kleinste maatjes 44-74, nu staan ze bij mijn zusje en daarna komen ze weer naar mij toe.Wel natuurlijk zelf wat pakjes gekocht kinderwagen voor colin van mp, kamertje geddeltelijk eigen/mp. Nu komt er een nieuwe duo wagen, dat wil ik heel graag en aangezien dat zo ongeveer het enige van waarde is , op kamertje van mp na, kan dat ook prima. verder natuurlijk weer wat kleertjes als we weten wat het word en hier en daar wat nieuws. maar veel gebruiken we weer van colin.
Mijn moeder heeft op marktplaats een wiegje aangeschaft en die helemaal opgeknapt. Dat wordt nu een familiewieg. Die was dus tweedehands. Verder hebben wij de maxi-cosi en de wandelwagen ook tweedehands gekocht. Geen geld voor een gloednieuwe. Het kamertje hebben we gekregen van mijn ouders en alle toebehoren hebben we nieuw gekocht. Dus een mixje van oud en nieuw
alles nieuw, maar voor baby 2 hoefden we niet veel meer te kopen. We kopen de dingen ook wel op de toekomst, kijken goed hoelang we er mee kunnen doen en of het kwaliteit is.
Ik heb heel veel 2e hands gekocht; bugaboo, kinderkamer, sterilisator, kleding, Fisher Price cradle swing, wipstoeltje enz. Heb matras, maxi cosi, beddengoed en hydrofiel luiers enzo wel nieuw gekocht
Het enige wat wij nieuw gekocht hebben is de maxicosie het autostoeltje voor daarna en het matras voor in het ledikantje. Verder alles 2e hands. Besteed dat geld dan liever aan kleertjes ed.
ducie er zijn maar een stuk of 2 borstkolven die je verantwoord 2de hands kan kopen. De rest daar kan melk in de motor komen en dus (ondanks nieuwe schelpen) bij jouw melk waardoor je ziektes kan overdragen. Ik zie ze heel vaak op marktplaats, ook degene die niet kunnen en ze worden nog goed verkocht ook. Ik geef liever wat extra geld uit voor zekerheid.
Borstkolven 2e hands kunnen heel gevaarlijk zijn. De meeste kolven hebben namelijk een open systheem waar moedermelk in kan lopen en ook al koop je een nieuw borstschild en een nieuw slangetje kan het nog dat de bacterie/schimmel uit het apparaat bij je kind kan komen. Medela is de enigste die 1 soort borstkolf heeft die een gesloten systheem heeft (die je bij de thuiszorg kunt huren) waar geen bacterien/schimmels in kunnen achter blijven.
2dehands: box badje wipstoel buikdrager nieuw: kinderkamer (ikea) wandel wagen en maxi cosi campingbed
box is de box waar ik zelf ook nog in heb gespeeld. Zelfde geldt voor ledikant... matras is nieuw. Boxkleed heb ik zelf gemaakt. Kinderstoel en campingbedje is 2e hands... Kolf had ik ook tweedehands, gewoon alles uitgekookt voor gebruik. Speelgoed en kleertjes wisselend oude en nieuwe dingen... heb dan ook bergen liggen in een veel te klein huis. Kinderwagen en maxicosi kommen ook van marktplaats... bekleding gewassen en de rest goed afgenomen, matrasje vernieuwd.
Kinderkamer en box hebben we tweedehands (mp). Kinderwagen nieuw (had gewoon mijn zinnen op iets gezet). Maxi cosi nieuw. Matrasje nieuw. Buikdrager tweedehands (van collega). Kruiken tweedehands (had mijn moeder nog!) Badje weet ik nog niet. Verder veel wel nieuw of zelfgemaakt (is het plan). Ik vind tweedehands een heel goed plan! Waarom niet: dingen afnemen, schoonmaken of wassen en het is 'van jou'.
Kinderwagen plus maxi cosi: nieuw. Hoop kleding nieuw, maar het gros 2e / 3e hands. Box, bed en commode: 2e hands. Kledingkast ook 2e hands, maar deze is van mij geweest. Eigenlijk een hele mix van nieuw en 2e hands. Ik wilde sowieso graag een nieuwe kinderwagen en maxi cosi en de rest maakte me niet zo heel veel uit, mits het er goed uit ziet.