Hoi dames, Waar gaat jullie voorkeur naar bij het kopen van de babyuitzet? 2e hans of nieuw? Mijn voorkeur gaat naar alles nieuw!
waarom zou ik nieuw kopen als ik ook nog mooie en leuke dingen van goede kwaliteit tweedehands kan kopen? Daarbij is het echt zonde om heel veel geld uit te geven aan nieuw terwijl je hetzelfde wat ook nog mooi is tweedehands kunt kopen.. Als ik in nederland zou wonen zou ik echt heel veel van marktplaats hebben gekocht.. Ik koop nu als ik in nederlnad ben veel kleertjes via mp en heb ook wat andere dingetjes er vandaan. Ik vind het een uitkomst marktplaats! (oftewel tweedehands verkoop)
Tja, alles komt tweedehands op me afgestormd, ik ben nog niet op zoek geweest, maar ik krijg het aangeboden. Binnenkort het kamertje wat we overnemen. Vandaag kwam een box, via de moeder van een buurvrouw, 25 euro, Ze nam gelijk een wipstoeltje en twee tassen positiekleding mee (wilde ze niets voor hebben). Andere buurvrouw: dekentjes, lakentjes, buggyzak (om beentjes warm te houden), slaapzakjes. Ook gratis Volgende buurvrouw nog twee tassen met positiekleding.Weer gratis Toch het wiegje uit mijn mans familie, dus ook voor niets (al gaat het daar natuurlijk om de emotionele waarde). Ik heb wel een nieuwe maxicosi gekocht (met slaapzakje), en we krijgen van mijn vader een nieuwe kinderwagen. Van mijn schoonouders geld voor het kamertje. Een nieuwe babyfoon en kinderstoel van beide oma's. En nog een oma breit een dekentje. Nu kopen we misschien voor boven of beneden nog een box (woonkamer boven, keuken beneden). Waarschijnlijk ook tweedehands. Linda Een nieuw box
Ik wil de kleertjes, doeken, luiers etc. nieuw, de grotere spullen zoals de wagen, kamertje, box worden 2e hands, via marktplaats of kennissen. dus heb gekozen voor optie; fifty fifty
ik heb gekozen voor alles nieuw. je hebt vaak voor leuke prijsjes ook nieuwe spullen koop ze dan toch liever nieuw. ik kijk wel eens op marktplaats om te zien wat mensen nou te verkopen hebben en zag laatst een bugaboo te koop staan voor 650,- kan je net zo goed een nieuwe kopen, denk ik dan.
Silvana dat vind ik dus ook, als je ziet wat er op MP vaak voor prijzen word gevraagd, echt belachelijk, maar ja de mensen bieden er vaak ook nog zelf overheen. Leg je ietsje bij , heb je het wel nieuw. Ik ben blij dat ik alles zelf nieuw heb gekocht, ik ben nu zwanger van de 3e en het gaat nog steeds mee. Maar alleen gebruikt door mijn eigen kids.
ik heb alles nieuw, wel hebben mijn ouders en schoonouders samen 800 euro bijgelegt anders had ik er nog een keer over nagedacht.
Alles 2e hands, ziet er eigenlijk nog als nieuw uit! En kostte weinig. De kleertjes koop ik wél nieuw, net als de washandjes/hydrofiel luiers ed.
bijna alles nieuw. Wat ik tweedehands heb is de kinderwagen (van mn schoonzus) en en verder wat hele kleine dingetjes. Maar ik hou niet van tweedehands, vind het vaak een vies idee.. M'n schoonmoeder had voor een nichtje zelfs een tweedehands bijtring op de rommelmarkt gekocht. Dat vind ik echt vies! Als het van je eigen familie is vind ik het toch anders. Ik heb een aantal fopspeentjes van mn zus gekregen die haar dochtertje 1x in d'r mond heeft gehad. Dat vind ik toch niet vies.
Wij hebben een B-keus kamertje gekocht... nieuw maar de kleur was net niet helemaal juist zoals hij was besteld door de babywinkel en dus kregen we 60% korting. Hij hoorde spierwit te zijn maar is een beetje cremekleurig/beige. De kinderwagen nieuw maar de kinderstoel bijv. 2de hands... was een stokke, wat ruim 100 euro scheelde. badstanaard, kruiken, 2de aankleedkussen hebben we van mn schoonzus die uit de baby´s is. Matrasjes en autostoeltjes zou ik nooit 2de hands kopen, altijd nieuw zulke dingen.
Wij hebben het kamertje zelf gemaakt dus dat was eigenlijk de grootste aankoop geweest. De kinderwagen/maxi cosi enz ben ik van plan voor de volgende ook te gebruiken en hebben we nu dus nieuw gekocht. Als ik iets kan vinden dat er nog netjes uitziet (niet ondergekwijld of goed schoon te krijgen), en op mp echt veel goedkoper is koop ik het daar. Zo heb ik een thermobadje met standaard gekocht voor 50 euro, en dat scheelt toch wel erg veel. Zo probeer ik nu ook een kinderstoel te kopen. Ik heb wel gekozen voor alles nieuw, omdat het bieden op mp vaak niet zo soepel gaat, tot op heden is dus alleen het badje met standaard via mp gekocht.
@Mamalieske, durf het bijna niet te zeggen maar die badjes kosten nw 49 euro en een standaard 19,95. Dan vind ik het toch best duur als het 20 euro goedkoper is. En ja aan de andere kant het is 20 euro! Ook daar kan je leuke dingen voor doen. Ik heb de box van marktplaats voor 100 euro, nieuw kost die 300 euro. Verder heb ik alles nieuw gekocht. Wel veel kleertjes gekregen van vrienden maar die bleken voor het merendeel vies, vol vlekken/ranzig. Dus voor mij ook geen gekregen kleertjes meer! Maar ik zou bepaalde dingen ook goed 2e hands hebben gekocht als we er financieel anders voor hadden gestaan. Dan was het kamertje gewoon 2e hands bijvoorbeeld.
Ik heb ook niet de gewone standaard maar een smeedijzeren standaard (van de kids factory voor die prijs, die normaal meen ik rond de 100 euro kost). Ik vond de gewone witte namelijk erg lelijk. Dus voor veel mensen geen koopje voor mij wel Foto's staan in mijn album.
mijn schoonzus heeft een 3ling van nu 2jaar, dus heb echt mega veel van hun gekregen! heel erg tof! ( box, maxicosi, wipstoel, tummitub, boxkleden, kleding, badcapejes, badthermometer,nou echt mega veel) echt super allemaal, maar ja vind het ook wel leuk om zelf te shoppen dus heb ook wel vanalles nieuw hoor, meubeltjes, kinderwagen+ toebehoren (van m'n ouders gekregen) en natuurlijk ook een hele hoop kleertjes! dus heb van allebei een beetje! 50/50
Ik heb zo goed als alles 2de hands. Natuurlijk wel wat nieuwe kleertjes maar dat heeft meer met onze smaak te maken. En het is ook leuk om te shoppen. Maar omdat ik thuis zit met BI, zit shoppen er niet zo bij helaas En omdat het UWV flinke fouten heeft gemaakt heb ik een hele tijd geen ziektewet gekregen, dus ook geen geld. Alles natuurlijk ontsmet en met een stoom app. schoon gemaakt. Alles als nieuw, en voor zo ver ik weet is alles nog maar 1x gebruikt. Alle spullen komen van bekende mensen af. De baby foon is wel nieuw! Mijn vriend heeft al een kleine meid van 5, als ik zie hoe snel zij uit d'r kleren en schoenen is, pfffff. Dat staat ons ook te wachten en daar investeer ik liever in. Groetjes, Mirelle.
Ik heb het meeste nieuw, maar heb ook dingen via marktplaats, en niet zo zeer voor het geld maar meer omdat het dan in de winkel niet te krijgen meer is en ik het moet hebben.. Een kinderwagen zou ik niet snel 2de hands kopen, meer omdat je dan niet weet wat er aan mankeerd, heb nu ook een nieuwe babykamer en box maar bij mijn eerste had ik dat ook via mp en heb er een hoop plezier van gehad..