als ik genoeg geld had gehad dan had ik ook wel alles nieuw gekocht. Maar alles nieuw kost handenvol geld en dat hebben we niet. Ik studeer nog maar we hebben dus veel van mp en sommige dingen nieuw.
Wij kopen (bijna) alles nieuw. Heb al onwijs veel aangeboden gekregen maar vind 2e hands niets. Als ik op de centen moest letten waren we niet bewust aan kinderen begonnen (mijn mening dan he?!) En we hebben het geld er gelukkig voor. Het enigste dat we 2ehands hebben is een buggy van esprit, deze hebben we overgekocht van de buren. Ze hadden 'm 2x gebruikt, de kleine van hun past er niet in. Wil liever ook geen 2ehands kleertjes, vind het idee gewoon niet zo fijn. Als het aan mijn schoonloeder lag hadden we nu een box uit de jaren 40 en een kinderkamer uit 1870 ofzo (beetje overdreven ) Gelukkig denkt mijn kerel er net zo over, en kopen we alles lekker nieuw
Wij kopen ook alles nieuw! Heb veel aangeboden gekregen maar het is ons eerste kindje en ik wil het graag voor de 2de en 3de (eventueel) ook nog kunnen gebruiken! Ook ik ben van mening als we het financieel niet hadden kunnen betalen had ik er ook nog mee gewacht. Maar goed ik ben erg jong misschien dat dat ook meeteld.
Alles nieuw! Als ik voor mezelf nooit tweedehands koop, waarom dan vor mijn kind. Ons verlangen naar een kind is zo groot dat ik het zeker in de watten ga leggen. En nieuw hoeft natuurlijk niet duur te zijn. Gewoon weten wat je echt nodig hebt en waar je het koopt.
nieuw hoeft niet persee duur te betekenen. de heflt van de kleertjes heb ik gekregen (nieuw en tweede hands) ik heb een paar kleertjes gekocht (bij de zeeman, c&a, h&m, wibra) babykamer bij babypark, maar dan wel een leuke/goedkope van 600 euro kinderwagen nieuw gekocht in de uitverkoop. 300 euro. hangt ook af van het merk. terwijl iedereen met een bugaboo/quinny showt, heb ik een x adventure van afgelopen jaar. dat scheelt weer honderden euros. baby benodigheden, zoals bad, hydrofiel luiers, dekens, spuugdoekjes, etc etc nieuw gekocht, maar bij de hema en h&m, en niet bij prenatal of zoiets. scheelt weer. als je maar ietjes je best doet, vind je veel, voor weinig.
Wij hebben het kamertje, de kinderwagen, het badje met standaard en de box tweedehands gekocht. Maar de aankleding van het kamertje, beddengoed, hydrofielluiers, kleertjes, enz. hebben we nieuw gekocht.
De commode en het wiegje zijn bij ons 2de hands. Dit zijn delen van de babykamer waar mijn vriend en ik in gelegen hebben. Een nieuw verfje en klaar. Ik persoonlijk vind het veel leuker dat spullen een emotionele waarde hebben voor ons dan allemaal nieuwe dingen te kopen. Kleertjes etc. kopen we wel allemaal nieuw.
hoi ik kan van een goede vriendin alles overkopen echt alles dus kinderwagen box complete kamer badspullen kleren(zowel nieuw als gebruikt) maxicosi enz enz voor maar heel weinig. dus ik ben gek als ik dat niet doe scheelt me toch dik 1500,00 tot 2000,oo euro en dat vindt ik een hoop geld. daar kan ik weer een mooi kraamfeest voor geven bijvoorbeeld gr patricia
Wij hebben het bedje, de commode en de box 2e hands gekocht. Ik heb kleertjes gekregen van vriendinnen en mijn zus. De rest hebben we toch nieuw gekocht. Zeker het matrasje zou ik nieuw kopen ivm de hygiene.
Wij hebben het bedje, de commode en de box 2e hands gekocht. Ik heb kleertjes gekregen van vriendinnen en mijn zus. De rest hebben we toch nieuw gekocht. Zeker het matrasje zou ik nieuw kopen ivm de hygiene.
Wij hebben het babybad en staander 2dehands gekocht was zo goed als nieuw en dit kost toch ook wel iets, Voor de rest hebben we juist nog de babybox en bekleding 2dehands gekocht. Babykamer en kinderwagen is nieuw,ik wissel wat af tussen nieuw en 2dehands.
De meeste meubeltjes zijn tweedehands of van de Ikea (scheelt soms niks in prijs van tweedehands). Ze zagen er leuk uit en waarom dan zoveel betalen? De aankleding (kleertjes, matras, lakentjes, luiers e.d.) en buggy en maxicosi zijn nieuw, dat wilde ik ook echt zo. Zou ik voor mezelf ook nieuw gedaan hebben. Wel konden we een nog heel mooie Quinny combiwagen gratis krijgen van een collega. Zijn kindjes waren eruit gegroeid. We waren gek als we het niet deden, zo mooi en handig om erbij te hebben! Oh en mijn eigen oude jurkjes, ooit nog van oma van Aruba gekregen, komen ook weer in de kast. Ze zijn nog heel mooi!
In het begin heb ik alles nieuw gekocht. Maar nu koop ik steeds meer 2e hands. Ik ga wel eens naar zo'n beurs, daar koop ik me dan helemaal scheel. Ik let wel goed op wat ik koop. Sommige dingen zijn echt als nieuw, maar je hebt er ook dingen tussen zitten die ik nog niet eens gratis weg zou geven.
We hebben voor een groot deel alles 2dehands gekocht. De babykamer heeft mijn vader samen met mijn (inmiddels overleden) opa voor mij gemaakt toen ik baby was. Dus die hebben we gepakt een hele gave kamer en emotionele waarde. De wieg is de familiewieg van mijn moeders kant.... De kinderwagen en MC overgenomen van kennisen. Badset via MP. Box van mijn ouders gekregen die hem via mp hebben gekocht. Voor de rest veel kleertes gekregen van mijn beste vriendin...waar haar zoontje uit was....Verder koop ik ook wel veel nieuw...vooral kleertjes behalve merkkleding dat wil ik nog wel eens opsnorren op kledingbeurzen en via MP.
Voor de eerste zwangerschap hebben we bijna alles nieuw gekocht, behalve de box en de kinderstoel. Bij deze zwangerschap kunnen we de meubels e.d. gewoon nogmaals gebruiken !