Zit in dezelfde situatie. Ik ben net 6 weken zwanger en heb al van alles toegezegd gekregen. De wieg is een familie stuk dus die krijgen we sowieso, mijn schoonvader bood aan dat hij een kinderwagen zou betalen, mijn ouders gaan ook van alles kopen, kan kleertjes, positiekleding ed van mijn schoonzus krijgen noem maar op! Ik vind het ideaal!
Ligt eraan... ik heb vrijwel alles nieuw, maar niet helemaal alles, dus 50/50 gekozen. Joey heeft een heel klein beetje kleertjes van zijn oudere broertje aan (alleen wat nog mooi is en niet verwassen of uit vorm), en ik heb wat spulletjes van mijn schoonzusje gekregen die een tweeling van inmiddels 3 heeft dus alles in tweevoud had... We hebben een nieuwe babykamer gekocht, maar ik was net zo tevreden geweest met een leuke tweedehands van MP ofzo. Mijn moeder gebruikt eigenlijk de tweedehands spulletjes van Joey z'n broertje of mijn schoonzus, zo heeft ze een wippertje van mijn schoonzus gebruikt voor Joey, en staat het bedje van Danny (broer van Joey) bij mijn ouders. Ik heb een klamboe van 100 euro gekocht ... maar heb op MP de bijbehorende lamp bij toeval gevonden en die voor 20 euro overgenomen . Ik zou NOOIT een tweedehands matrasje gebruiken...
50 50 allbei wel. kinderkamer is niuw plus kinderwagen . sommige kleertjes ook maar sommige dingen gekregen
Wij hebben alles nieuw gekocht, maar we konden het geld makkelijk missen. Dan is het gewoon leuk om te kopen wat je echt mooi vindt. Er is inderdaad niks mis met tweedehands, als je kijkt wat er allemaal op mp staat... de mooiste spullen. Waarschijnlijk staan over een paar jaar onze babyspullen er ook op te koop... . Groetjes, Anakin.
Dat kan ook met 2e hands hoor Ik heb de kinderkamer, box, wagen, maxicosi, bad + standaard op mp gekocht. Wel alles in de buurt en ik ben eerst gaan kijken. Het zag er allemaal nog als nieuw uit. Dit alles heeft mij 750,-- gekost. Kleding heb ik wat zelf gekocht, maar ook een heleboel gekregen van mijn schoonzusje. Haar zoontje is een half jaar ouder als Dylan. Er zitten ook best dingen tussen die ik niet zo leuk vind, maar die trek ik Dylan gewoon niet aan. Het is wel allemaal nog netjes. Het matrasje, beddegoed, washandjes, hydrofielluiers e.d. heb ik wel allemaal nieuw gekocht.
Ik weet nog niet wat ik wil. Ik denk dat ik voor nieuw ga, maar dat hangt nog even van de prijzen af.
alles nieuw kammertje was wel van mijn zoon geweest dat eerst grenen was en ik nu antiek wit heb gemaakt maar voor de rest is echt alles nieuw,voor me zelf wil ik ook alles nieuw dus waarom voor mijn kids niet groetjes sofaan
Alles nieuw is waarschijnlijk onbetaalbaar voor ons. Dus we gaan wel kijken naar b.v een tweedehans kinderwagen. En als het een jongetje wordt kan ik waarschijnlijk een hoop overnemen van een goede vriendin van mij die tweeling jochies heeft.
Ik heb gekozen voor 50/50 De meubels, badje en kinderwagen heb ik van mijn zus. de box is nog de box waar ik zelf ook in heb gelegen. de aankleding verder is nieuw. groetjes inge
nieuw en tweedehands. kleertjes, lakens, doeken en matrasjes nieuw, vind ik prettiger. voor de rest tweedehands omdat ik een hele eigenzinnige smaak heb. ik heb een jaren zestig silver cross kinderwagen, een antiek boekenkastje van mijn oma die ik ga verfen en als kledingkastje ga gebruiken, een buikkastje die ik ga verfen, een antiek frans metalen ledikantje, maar eerst nog de wieg die al jaren in de familie rond gaat. ik kies meubeltjes voor een groot deel op emotie, dat doe ik voor mezelf ook. de tweede kinderwagen voor weekendjes weg is wel nieuw, maar spot goedkoop en badspulletjes bijvoorbeeld neem ik ook nieuw, voelt 'schoner'. ik krijg van mijn moeder ook spulletjes, maar meer ter waarde van een bepaald bedrag. mijn schoonzus heeft daar 1 kinderwagen voor genomen, ik bijna de hele kinderkamer haha
ik heb gekozen voor fifty fifty. dekentjes en lakentjes hydrofiele luiers speentjes enz nieuw. het bedje en wiegje zijn 2de hands wel nieuwe matrasjes voor gekocht en kleertjes heb nog wat van me andere 2 dochters en de rest heb ik via mp bijgekocht ff wassen en tis weer als nieuw en scheelt zo veel geld.
wij hebben het bedje, de wieg en de commode 2de hands de wandelwagen enzo nieuw. Mijn moeder heeft alles opgeknapt en het zag er prachtig uit en iedereen denkt dat het nieuw is.
wij hebben alles nieuw,maar mochten voor 1000e een kamertje uitzoeken van mijn ouders en mochten van mijn schoonouders een wagen uitzoeken zonder naar de prijs te kijken....De rest kopen gewoon bij de babyzaken,maar met sommige dingen hadden we mazzel (bij Prénatal 20% vroege vogelkorting) en extra uitzoekkorting bij de Burgerhout.Zelf vind ik het idee niet fijn als ons kindje in een bedje of box ofzo ligt,waar een ander kindje ook in heeft liggen poepen plassen en kwijlen.Maar dat is echt persoonlijk natuurlijk...
Hier fifty-fifty. De meubeltjes (lees ledikant + commode) zijn 2de hands. Badmeubel + badje zijn 2de hands Kinderwagen ook tweede hands (ziet er als nieuw uit!) Maxi-Cosi -> 2de hands ( is nog geen maand oud) Box ook 2de hands. Rest is allemaal nieuw. Dus : kleertjes, luiers, aankleedkussen, kledingkastje, klamboe, boxkleden , speelgoed, flesjes, spenen etc.
ik heb in feite bijna alles nieuw, maar het is al een paar jaar oud. Mijn moeder is 5 jaar geleden haar kindje met 8 maanden zwangerschap verloren maar had daardoor alles al staan. Ze heeft de spullen nooit weg kunnen doen en heeft dus 5 jaar in de opslag gestaan. Toen ik zwanger was heb ik alles van haar gekregen daar stond ze op, het was voor haar een afsluiting van het verleden en het begin van een nieuwe generatie. In plaats van haar kind ligt nu haar kleinkind in het ledikantje. Daar heb ik waanzinnig mazzel mee gehad, het kamertje is dus nieuw evenals de wagen textiel etc etc. Alles zat nog in het plastic qua textiel dat had ze nog niet uitgewassen. De wagen heb ik ondertussen te koop staan aangezien het niet een wagen voor mij is, heb 2de hands voor heel leuk geld een bugaboo kunnen kopen. Ook de MC is 2de hands, die mijn moeder had voldeed niet meer aan de veiligheids maatstaven.(MC komt bij familie vandaan) De box heb ik te leen ook van familie. Het is bij mij dus een mix maar het overgrote deel is nieuw.
ik heb gekozen voor fifty - fifty. Alles nieuw kunnen we niet betalen. Grote dingen proberen we tweedehands te kopen. We hebben nu de kinderwagen tweedehands,en de maxi cosi ook. Verder lenen we de wieg van mijn schoonfamilie en zoals het nu lijkt lenen we een aantal wiegbenodigdheden erbij. (hoeslakentjes ed. tenminste als ze er nog goed uitzien.) wel ga ik eigen bekleding erbij naaien. De box wil ik ook graag tweedehands proberen te kopen. Ik vind het veels te leuk om ook dingen zelf uit te zoeken en te kopen dus het meeste textiel ed ga ik nieuw kopen. (en het badje en aankleedkussen) De commode houd ik goed in de gaten op MP maar als er in de buurt niet eentje te koop komt kopen we die ook nieuw bij de Ikea. Dus tja, net hoe het uitkomt.
Ik heb in principe alles nieuw alleen het kamertje niet, ik voind het onzin om aan een kamertje waar het zo kort in ligt zoveel geld uit te geven, we vonden precies het kamertje wat we wilden incl badstandaard, badje met alle toebehoren, een maxi cosi met voetenzak voor maar 200 euro, die extra maxi cosi staat nu bij mijn ouders, we hebben zelf een leuk gekleurde nieuwe. De kinderwagen heb ik van mijn ouders gekregen, dat vond ik wel belangrijk omda je daar veel mee doet en dus veel slijt. We hebben een mutsy 4 rider gekregen in lime kleur Ik heb wel alles goed schoongemaakt en nieuwe knopjes op de kastjes gedaan zodat het weer nieuw lijkt. Ik zal zo eens even een foto in mijn album van onze kamer zetten (hadden we al met 12 weken klaar hihi)
Ik denk 50-50. Van mijn zus al veel kleertjes gekregen, een hangmatje voor in de box, dat soort spullen. Ik ga vantevoren alles uitzoeken en wassen, wat niet schoon wordt gaat uiteraard weg. Eigenlijk willen we de babykamer 2ehands kopen, maar eerlijk gezegd heb ik tot nu toe niet echt iets moois gevonden op MP. Ik hou van modern en weinig tierelantijntjes. Op zich zou ik een donker meubel dus wel zelf licht willen schilderen, maar vaak is het nogal bewerkt spul en dat vind ik dus niets. Kinderwagen zijn we nog niet uit. Gaat ons niet zozeer om het geld (we hebben er genoeg van), maar een babykamer van meer dan 1000 euro wat je maar een paar jaar gebruikt vind ik toch wat zonde. Bovendien vind ik het niet vies hoor, goed schoonmaken kan natuurlijk. Uiteraard geen 2e hands spenen, bijtringen en dat soort zaken. En ik denk dat ik ook geen 2ehands kleding ga kopen, maar van mijn zus vind ik het toch anders.
Ik heb fifty fifty gekozen. Box, kamertje, badje, maxicosi enz heb ik allemaal van vrienden of MP gehaald. Wieg is van oma geweest. Ik ben gewoon niet bereid om honderden euro's aan uit te geven. Bovendien hou ik erg van retrostijl en dat heb je op MP volop! Matrasje, dekentjes, kinderwagen enz zijn wel nieuw. Kleertjes heb ik nog bijna niet gekocht. Mijn broer is net papa geworden van een 9ponder, dus maatje 50/56 kan zo door naar mij!