aangezien er hier genoeg meiden naar Frankrijk gaan wellicht kan iemand mij helpen Een auto vignet is verplicht vanaf 1 juli. Deze is alleen aan te vragen via een Franse site. Maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ook niet als ik de website op Engels zet. Je moet bijvoorbeeld op je kenteken bewijs bij V9 kijken hier moet euro 1,2,3,4, of 5 op staan. Nou bij mij staat dat er gewoon niet op. Iemand het vignet al aangevraagd en wie kan mij helpen?
Ik had er nog niet eens van gehoord en ik woon in Frankrijk! Even opgezocht: tenzij je van plan bent hartje Parijs in te gaan zou ik persoonlijk geen moeite doen er een aan te schaffen. Ik ga dat voorlopig ook niet doen, het alcotest debacle staat me nog helder voor de geest .
Idd tenzij je doordeweeks tussen 8-20 Parijs ingaat moet je een sticker hebben. Ik ga er dus geen aanschaffen.
Nou ik ga ook niet hartje Parijs dus ik laat het ook maar voor wat het is. Ik zie het wel. Is zo gedoe weer om dat aan te vragen haha niet echt makkelijk ofzo. En als het alleen voor hartje Parijs is heb ik het niet nodig. Ik had het van horen en zeggen en de krant dat het moest. Maar nu ben ik het op gaan zoeken en idd heb hem niet eens nodig
Hier staat het allemaal wel goed uitgelegd: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones Het gaat blijkbaar niet alleen om Parijs.
Het is niet alleen Parijs, maar ook Lyon bijvoorbeeld.....echter alleen als je de stad in gaat. Binnen een jaar gaat het gekden voor meer grote steden, dus ik heb m alvast aangevraagd. Kosten: €4,80 inclusief verzenden! Hier is iemand die een handleiding heeft geschreven om het aanvraagformulier voor het vignet in te vullen: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=10653
Gisteren bij de ANWB geweest om dit na te vragen. Het eco vignet is enkel en alleen verplichtin de grote steden zoals bijvoorbeeld Parijs en inderdaad Lyon. Als je gewoon langs deze steden rijd via de snelweg bijvoorbeeld dan is dit niet nodig het is enkel alleen verplicht als je in bijvoorbeeld Parijs ook echt zou verblijven, ook als je naar Disney zou gaan bijvoorbeeld.
Lyon is zelfs alleen verplicht wanneer de lucht zwaar vervuild is. Verder staat er nog dit (misschien interessant als je de route soleil neemt); 'Voertuigen met een buitenlands kenteken vallen vooralsnog niet onder de regeling. Voor wie op weg is naar het zuiden, en kiest voor de weg door Lyon, gelden geen beperkingen en is ook geen sticker nodig.'
Klopt, maar met deze warmte is de lucht al snel vervuild. Bij Lyon ga je er normaal gesproken omheen, want de weg door Lyon is geen snelweg meer. Maar stel hè, dat ik ineens of wat voor reden dan ook de snelweg daar af moet? Ik vind die €4,80 het gedoe niet waard als de Fransen ineens bedenken toch de buitenlanders mee te gaan rekenen. En anders heb ik m alvast voor volgend jaar als ze wel voor iedereen gelden.