Als je hier in huis marktplaats zegt, komt alles naar beneden. Koop regelmatig via MP, dus nee vind het niet vies ofzo. Kijk altijd uiteraard wel hoe het eruit ziet en of het schoon te maken is.
bugaboo kwam van MP net als de tripptrapp. traphekjes en heel veel kleertjes. Haar peuterbed (incl, matras met wasbare hoes) ook babykamer was nieuw van ikea. kostte geloof ik nog geen 450 e samen. (hemnes kast.commode met opzet en gulliverbedje met matras en overtrekken) verder ook veel geleend.
Tweedehands hoeft geen probleem te zijn, veel dingen zijn te wassen of te reinigen. Matras vind ik een moeilijk verhaal,kan allerlei viezigheid inzitten en een babymatrasje gaat maar een paar jaar mee. Maxi cosi is ook wat moeilijker, is misschien wel gevallen en na max vijf jaar niet meer zo veilig door werking van de materialen. Oudere voldoen ook niet altijd aan de eisen die nu gelden
Mag ik vragen waarom het stress opleverd? Deze aankopen doen bereiden je ook voor op de komst van je kleine.. En wat doe als je in het ergste geval niet zwanger kan worden? Of als het 2jaar gaat duren?Ik zou stress krijgen van spullen die er al weken/maanden/jaren staan en waar ik nog niks mee kan of misschien wel nooit zal kunnen.. Mbt je vraag; 2de hands kan prima, alleen ik zou persoonlijk geen matras 2de hands kopen. Hier wel alles nieuw gekocht, maar nu hij ouder is komt er steeds vaker iets leuks van mp af (veel buiten speelgoed,merk kleertjes soms)
Hier ook veel 2dehands, kamertje, box, bugaboo etc. En toen hielden we geld over om leuk dekens en lakentjes ed nieuw te shoppen . Kan ook prima 2dehands hoor, mr ik leg het weg voor als we hopelijk een 2e kindje mogen krijgen. Dus dat wou ik graag nieuw.
Iedereen is dus verschillend. Maar lieve meid, ik hoop van harte dat je niet zo lang op een zwangerschap hoeft te wachten, als wij hebben gedaan. Persoonlijk was ik zwaar depressief geworden van al die leuke spulletjes die ik niet kon gebruiken. Plus dat mijn smaak in de afgelopen pak en beet tien jaar, behoorlijk is veranderd
Hier nu een tweedehands bugaboo gereserveerd. Omdat ik ze nieuw gewoon te duur vind bij de wagen zit een maxi cosi van 1,5 jaar oud. Misschien dat het handig is voor bij oma of iets. Misschien in de toekomst nog wel meer tweede hands. Zie er geen nadelen van in zolang het maar netjes en hygienisch is.
En positief gedacht, het kan ook een tweeling worden he....dan kan je dus alsnog! Wij krijgen ook een tweeling. ben blij dat ik nog geen spulletjes had!
Hier geen probleem met tweedehands met uitzondering van de maxi cosi en matras. Overigens zou ik ook niks van te voren kopen... Ik ben nu 26 weken en heb alles compleet en vraag me af wat ik nu die laatste weken moet doen
2e hands helemaal niet verkeerd hoor! Wat wel raar is dat je nog niet eens zwanger ben en al gekocht alles??? Stel dat het twelling wordt of stel dat je miskramp krijg of stel dat je niet zwanger wordt???..., beetje raar maar goed als je dat wil... We hebben 2e hands meubel in perfect staat voor 600 euro gekocht ( nieuwe kostte 1.600); 2e hands kleertjes 2e hands wiegje 2e hands slaapzakken 2e hands wipstoeltje nuna 2e hands box De rest is nieuw en koste bij elkaar rond 7.000 euro
Wij hebben veel tweedehands, maar er zijn ook tussendoor dingen nieuw gekocht (eigenlijk niet de bedoeling, maar ja, nesteldrang enzo...). Wij hebben tweedehands: - alle kleertjes - meubels - hydrofielen - kinderwagen - box - babyfoon - maxi cosi - kolf En nog wat kleinere dingen als speelgoed enzo.
Spullen 2e hands kopen, prima wat mij betreft! Wij hebben het kamertje, de box, de kinderwagen, maxi-cosi, het badje, wipstoeltje en veel kleertjes ook 2e hands. Matrasje en beddengoed kopen wij overigens wel nieuw. Maar hoop voor jou niet dat het een grote teleurstelling gaat worden om nu al van alles te kopen. Uiteraard moet je het zelf weten, maar ik vind het wel een btje bizar... Heb er ook rekening mee gehouden dat je mss niet zwanger kunt worden of dat het jaren kan gaan duren? Of nog erger... dat het mis gaat tijdens de zwangerschap? Ik ben 7 jaar bezig geweest en had er niet meer op gehoopt dat het ooit nog ging lukken, dmv de medische malle molen uiteindelijk na een paar jaar alsnog gelukt.
Nog voordat ik zwanger was hebben wij een schattige mobiel (bij de Aldi) gekocht, verder toch echt gewacht tot ik zwanger was. Die 3 jaar is de babykamer dus mooi ergens anders voor gebruikt. Autostoeltje zou ik vanwege veiligheid niet 2e hands kopen!
Hier een 2e hands kamertje van 300 een 2e hands badje met standaard en luieremmer voor 20. Box met lade 60. Kleertjes, matras en wagen wel nieuw. Wagen kregen we cadeau.
Of het nu bizar is of vreemd of wat dan ook Ik voel me er juist prettig bij Ben zelf autist waardoor ik veel voorbereidingstijd nodig heb Op deze manier kan ik wennen aan de situatie als er dadelijk een kleintje komt En ja het kan dat het mis gaat of lang duurt voor ik zwanger ben of wat dan ook Ook daar heb ik rekening meer gehouden en kan ik ook in t ergste geval weer op mijn tempo afscheid nemen van de spulletjes
Ik ga hier niet te veel op zeggen, maar juist voor een autist is het helemaal niet goed om zo op de zaken vooruit te lopen.. Ik hoop voor jou dat je snel zwanger mag zijn en dat 9mnd voor jou genoeg tijd is om je voor te bereiden om iets waar je je niet op voor kunt bereiden: de bevalling en het moederschap! En juist in de rol van moeder zul je nog onvoorspelbaarheden tegen komen, ik hoop dat je daar dan wel mee om kan gaan. Succes!
Ik weet zelf wat het beste voor mij is En mijn vraag ging niet over hoe ik als autist om moet gaan met onvoorspelbaarheden