Genieten doe ik er ook zeker van! Maar gisteren vage pijntjes die ik nog niet eerder heb gehad en dat vind ik dan weer spannend. Kon niet goed op mijn buik liggen. Maar toch goed geslapen.
Op mijn buik liggen kan ik al een week of 2 niet meer. Is even wennen. Die rare pijn in je buik kan ook bandenpijn zijn. Ik had vorige week een dag het gevoel alsof ik uit mijn vel scheurde en vage buikpijn. Mijn beste vriendin zei toen dat dit bandenpijn was.
Precies, dat heb ik nu ook (bij mijn vorige zwangerschappen dacht ik hier echt niet aan). Ik had vandaag ook van die vage buikpijn, het maakt me toch altijd even bang en onzeker, wat soms echt wel een domper op de feestvreugde kan zijn bij mij. Hier is het ook heerlijk lenteweer, zalig!!!!!!!!! Ik heb vandaag het huishouden gedaan, maar echt wel even licht huishoudelijk werk, zoals opruimen, wasjes draaien en planten water geven en ben daarna heerlijk met een boek in het zonnetje gaan zitten. Niks heerlijker en ontspannender dan dat... Gisteren druk geweest met spulletjes verkopen op een tweedehandsbeurs voor kinderkledij en spulletjes. De opbrengst was 163 euro, toch weer mooi meegenomen. Zelf ook nog goed geslaagd voor onze eigen baby, leuke boxpakjes voor 1 euro en 10 quasi nieuwe rompertjes, ook voor 1 euro per stuk. En een heel leuk rammelaartje... Ik ben weer blij dat het achter de rug is, want al doe ik dit heel graag, toch was de hele dag verkopen voor mij nu best vermoeiend, meer dan ik dacht eigenlijk.
En die komt er zeker, hoor, maar dat kan nog wel even duren, want ik heb alle tijd van de wereld om dat kamertje klaar te krijgen, dus als we zin hebben werken we er aan en anders niet. Ook probeer ik niet dagen na elkaar te schilderen, want naar horen zeggen is dit dan weer niet goed voor de baby in mijn buik. Anderzijds moet haar kamertje eigenlijk wel klaar zijn voor de baby komt, omdat er nu teveel rommel op onze kamer staat (ook spullen van haar) en daar moet toch straks een wiegje komen en ik wil toch dat ook al heeft de baby dan geen eigen kamertje, het toch een gezellig plekje (zonder rommel) wordt.
Hallo dames, Veel gekletst Hier is het ook prachtig weer, krijg je meteen goede zin van Ben aan het kijken op internet voor een stoel voor aan tafel. Nu was ik helemaal gek van de bloom fresco, maar wat een geld. En nu zie ik de chicco polly magic en die vind ik ook erg leuk en die kan ook vanaf de geboorte. Dus denk dat ik daar eens voor ga kijken. Ik begin nu ook al wat zenuwachtig te worden voor de 20 weken echo, want wat als het niet gezond is. Heb toevallig een topic gelezen over een kindje wat iets aan het hart had en niet levensvatbaar zou zijn en dat krijg je dan op de 20 weken echo te horen, sjees. En ik maar al alles kopen en in orde maken, maar nog niets is zeker eigenlijk tot de 20 weken echo, en daarna tot de 30 weken ong.
Hoi dames, Voelen jullie de kleine al bewegen? Ik nog niet, maar lijkt me zo bijzonder! Buikslapen kan niet meer waardoor ik niet goed slaap. Ach, gaan we naar op zoek naar andere slaaphoudingen he.
Nou we hebben een mooi stofje gekocht vandaag ook heerlijk even wat gedronken in het zonnetje en poffertjes gegeten. Ik schrok vannacht wakker en voelde aan mijn buik en gosh wat was die hard! Vooral aan de linker kant. Had zelf niet verwacht dat dat al zo vroeg in de zwangerschap kon/gebeurde. Waarom/waardoor gebeurt het eigenlijk?
Ik denk dat ik de beeb al heb gevoeld en vriendlief heeft zaterdag ook gevoeld toen wees hij gek genoeg zonder dat ik het gezegd had precies dezelfde plek aan. Nu al paar dagen niks meer gevoeld. Het is heel vreemd! Maar wel speciaal! Morgen krijgen we de angelsound bezorgd, wil graag aan mijn oma's het hartje laten horen. Mijn oma is 87 en vind het zo geweldig, zoiets als hartje luisteren was vroeger niet, dus wil haar dat graag meegeven! Ik ga maar weer eens 'dames in de dop kijken'.
Ik ben komen eten aan het kijken. net de dog wisperer en straks.... Jaja american next topmodel en project catwalk jeej!
Nee, zeker niet mis!! Hier kunnen wij weer leuke spulletjes voor onze baby mee kopen... @20-weken echo: Ik ben hier ook al wat zenuwachtig voor, vooral omdat die van ons doorgaat in het grote universitair ziekenhuis van Jette. Dat moest omdat ik ouder ben dan 35 en de risico's dan ook groter zijn. De apparatuur in ons eigen stedelijk ziekenhuis is niet zo nauwkeurig als die van Jette, vandaar dat de gyn ons heeft doorverwezen. Voor mij voelt dit nog medischer en dus nog enger, maar de gyn heeft me verzekerd dat datgene wat zij tot nog toe op de echo's heeft gezien er allemaal prima uitziet en ik me geen zorgen moet maken. Toch zal ik blij zijn als 30 maart voorbij is en de baby gezond blijkt. Nog anderhalve week... @Harde buik: Ik heb een harde buik tijdens het sporten en inderdaad ook vooral 's nachts of als ik 's ochtens wakker word. Mijn zusje is verloskundige en zij zegt dat dit volkomen normaal is. Dit komt vooral omdat je blaas 's nachts voller is en daardoor je buik enzo meer onder spanning komt te staan (ook tijdens sport meer spanning) en het gevolg is een harde buik. Een harde buik kan alleen maar gevaarlijk zijn als het heel vaak voorkomt en vooral ook wanneer je helemaal niks doet, bv als je alleen maar rustig op de bank hangt. Dan is het echt nodig dat de gyn even toucheert omdat dit wel eens vroegtijdige weeën zouden kunnen zijn. Een collega van mijn zusje heeft dit en moet dus nu al, met amper 24 weken, rusten. @Bewegen van baby: Ik voelde ons kleintje met 15 weken, maar toen nog heel licht en onregelmatig. Nu voel ik het heel duidelijk en elke dag wel eens. Meestal is ons kindje bijzonder actief en voel ik het langs alle kanten schoppen. Echt een zalig gevoel!
Ik heb ook laatst een keer 's nachts een harde buik gehad. Meestal moest ik dan ook heel nodig plassen. Wij hebben iedere keer allemaal spul op marktplaats staan. Levert ook weer een leuk zakcentje op. Gisteren heeft mn vriend er gereedschap van gekocht dat hij op de babykamer met klussen nodig had. Laatst hebben we een spiegelreflexcamera gekocht van het geld. Is toch leuk bij elkaar gespaard op die manier.
Ik wil de baby ook voelen Maar even geduld hebben Ik ben erg benieuwd ook naar de 20- weken echo. Ik krijg een uitgebreidde ivm mijn 1 nier, ook in een universitair academisch ziekenhuis. Wat doen ze eigenlijk bij zo'n 20 weken echo allemaal? Moet je dan ook enge onderzoeken doen of kijken ze echt alleen in de buik met een echo? Dames in de dop kijk ik ook altijd, leedvermaak Paar jaar geleden had een vriendin van me meegedaan.
Bij ons kijken ze alleen maar met een echo in de buik, maar wel heel uitgebreid. De echo kan hier tot 40 minuten duren.
Volgens mij kijken ze alleen dmv echo je kindje van top tot teen na. Verder niks engs, maar wel belangrijk. Ik vind het ook wel spannend, maar paar weken geleden was ik er meer nerveus voor dan nu. Dat heb ik eigenlijk iedere keer nog gehad. Van te voren dood nerveus en op de dag zelf de rust zelve. Ik hoop maar dat alles gewoon goed is, maar heb al meer echo's gehad en daar was niks vreemds op te zien. Ik vind het wel grappig om te kijken. Ik heb altijd gedacht dat ik een moeilijke puber was, maar geloof als ik dit zie dat het toch wel mee viel!
ik kan nog prima op mijn buik slapen gelukkig,.. harde buiken heb ik ook. heb het gevraagd vandaag en dat komt ook omdat de baarmoeder snel groeit. en sjul voor jou is het natuurlijk allemaal anders want het zijn er twee maar dan zal het nog wel sneller groeien..vandaar ik voel de baby elke dag.. vooral rond 11 uur savonds is het super actief. dat word de tijd van de laatste voeding
Harde buiken heb ik eigenlijk niet echt. Sochtends is mijn buik wel wat strakker maar verder niks. Wat ik vanacht had was geen bandenpijn. Het was gewoon een irritante pijn binnen in mijn buik. Maar och ben er snel op ingeslapen en geen last meer van gehad nu ook niet overigens. @mmpatricia, of het bij mij zo anders loopt weet ik niet hihi. Denk niet veel anders dan bij jullie. Misschien dat ik straks dikker wordt op mijn buik, dat de kindjes eerder komen en dat ik sneller minder kan maar ga er vanuit dat het allemaal wel meevalt hihi. @kindjes voelen, ik voel nog niks, zal nog wel even duren denk ik. Vanaf 20 weken zij de gyn
@sjulie, bandenpijn voelt ook 'gewoon' als een irritant gevoel. Bij 1kindje komt je baarmoeder al tot aan je navel dus met 2 miss al hoger. Je baarmoeder groeit bij jou ook harder dus kan best bandenpijn zijn denk hoor.
Van bandenpijn had ik al heel vroeg last en dit was echt iets anders. Maar gelukkig geen last meer van gehad na die ene keer! Vandaag tellen we er weer een weekje bij!