@Sjulie: Ik werk ook in het onderwijs maar dan als hulpverlener. Ik werk dus iedere week extra uren om alle vakanties vrij te zijn. Vorig jaar heb ik de hele (die ik al opgebouwd had) zomervakantie in de ziektewet gezeten vanwege een heftige knie-operatie met lang herstel en nu barst ik dus van de overuren. Ik heb misschien de mogelijkheid om de eerste twee weken van de zomervakantie nog thuis te werken (trainingen voor leerlingen ontwikkelen etc.), mijn leidinggevende houdt er iig rekening mee, probeert klusjes te sparen voor me. Als dit lukt, heb ik dus twee weken extra verlof na 15 november (de datum dat ik eigenlijk moet beginnen). Ik wil niet net voor Sint en Kerst beginnen met werken (dan kom je als hulpverlener nergens toe met al die zenuwachtige kinders) en neem dus een maand ouderschapsverlof of desnoods onbetaald verlof op zodat ik ook pas weer na de kerstvakantie hoef te beginnen. Ik moet dit nog regelen op mijn werk, maar mijn leidinggevende vindt het allemaal prima gelukkig! Jij krijgt als leerkracht een soort compensatie voor de vakanties toch? De hersftvakantie valt ook nog in ons verlof.... @Strijken: daar heb je toch een man voor ? Ik strijk nooit (maar koop dan ook nooit kleren die je moet strijken) en als manlief een overhemd nodig heeft, strijkt ie hem gewoon lekker zelf! Ik heb nooit een stapel strijk liggen ergens, aanrader!!!! Tip is om alles netjes op te hangen / vouwen, scheelt al een heleboel.
Met 20 weken kunnen ze geen termijn meer meten. Tot 12 weken groeien alle kinderen hetzelfde. Na de 12 weken krijgt ieder kind zijn eigen groeicurve. Het kan dus zijn dat je kind wat kleiner blijft maar daar zetten ze je uitgerekende datum niet meer om voor of achteruit.
Oftewel mijn kind is nu al niet klein hahahaha, doet al pijn als ik er aan denk dat hij er dan straks uit moet Zo 2 toast en een douche later voel ik me weer wat beter. Met 18 weken nog steeds misselijk zijn en overgeven was echt niet de afspraak...
MZW, ik krijg inderdaad de weken vakantie terug. 7 weken zomervakantie en 1 week herfstvakantie. Anders zou ik ook rond dezelfde tijd als jij moeten beginnen Nu hoef ik dus pas in januari terug te komen! Echt heerlijk! Strijken doe ik ook niet. Alles in huis wil ik dan doen en doe ik maar strijken is voor mijn vriendje.
Tja zomervakantie krijg ik niet terug zo haha, maar ik ga wel per 1 juli met verlof tot 4 november. Klinkt me ook al goed in de oren Strijken ben ik echt niet gek op en t blijft vaak liggen tot ik echt niets anders meer heb om aan te trekken hahaha. Maar heb vorig jaar zon superstoomstrijkijzer gekocht. Ben nog nooit zo gelukkig aan het strijken gegaan alles gaat 5x zo snel nu
@bika, irri dat je nog steeds misselijk bent En ik ook een stoomstrijkijzer. Volgens mij niet zo'n turbo maar doet het op zich prima. Het is alleen gewoon niet leuk om te doen
@mzw Ik heb op dat punt zo'n luie vent dat hij het gewoon niet meer aantrekt als het niet gestreken is. En ik doe het ook niet vaak dus zijn kast is nog wel eens wat leeg hihi VErder vouw ik het wel gelijk op als het van de lijn komt maar sommige dingen belanden echt op een stapeltje omdat het soms echt gestreken moet worden. Maar ook ik koop zo min mogelijk spullen die gestreken moeten worden
Hihi, ik ken dat woord ook niet! Ik haat strijken zo, dat ik het nooit doe. Ik hang alles netjes op en daarna netjes opvouwen. Nog nooit iemand gehad die zei dat ik de kleding niet gestreken had. Toen ik net ging samenwonen streek ik wel, tot mijn oma eens vertelde dat ze dat nooit deed. Toen ik haar vroeg hoe het dan kwam dat de overhemden van opa zo netjes uitzagen verklapte ze haar geheim! Toen vond ik dat ik mijn tijd ook beter aan leukere dingen kon besteden.
Wat hebben jullie veel geschreven!! Wij zijn even in Duitsland boodschappen gaan doen. Meestal slaan we dan voor een paar weken in. Scheelt met sommige dingen aanzienlijk. Daarna dacht ik dat we wel anders naar huis konden rijden, niet dus! Hartstikke om. Maar hebben we wel weer wat gezien. Zo maar eens een (vers duits) broodje eten. Hier gaat het nu gelukkig beter met de misselijkheid. Had de emesafene helemaal afgebouwd, maar ik ga die voor het slapen gaan toch maar weer nemen. Was vanmorgen voor het eerst weer erg misselijk. Dus als ik me dat kan besparen dan liever een extra zetpil pakken. Verder gaat het goed. Groeit flink allemaal, buik zit behoorlijk in de weg! Luister iedere dag even met de angelsounds. Het is een heel actief en beweeglijk kindje (gaat leuk worden als we een paar weken verder zijn), nu voel ik hem/haar ook al echt veel.
Van misselijkheid gelukkig geen last, ook niet gehad trouwens! Maar de onschuldige "plopjes" die ik nu sinds een week of 2 voel, beginnen langzaamaan af en toe om te slaan in echt gemene schopjes,trapjes of duwtjes; veel scherper; aaauw! Hebben jullie dat ook? Veelal nog laag in de buik, en ik heb ook niet het idee dat dat bandenpijn is. Ga zo effe de tafel afruimen en dan een half uurtje met de blote buik in het zonnetje; misschien wordt beeb daar wat relaxter van
Hmmmn... Na een aflevering van paul en witteman, waarbij de advocaat van Robert M werd geïnterviewd, is gebleken dat penetreren van kinderen niet als verkrachting wordt gezien omdat er geen geweld wordt gebruikt! (ECHT BEZOPEN!) Nu is er een petitie opgestart. Willen jullie deze ook tekenen? Penetratie bij baby's, peuters, kleuters en kinderen tot 12 jaar is ALTIJD verkrachting | petities.nl
hoi meiden, ik weet niet meer of ik me al had voorgesteld hier, sorry!volgens mij al wel een berichtje geplaatst. Ik ben mama van 2 meiden van bijna 2 jaar en en van 3 jaar. Nu zwanger van de derde, 29 augustus uitgerekend. Ik kletste al met sept mama's mee want eerst was ik 2 sept uitgerekend (tot 12/13 weken) maar is dus 29 augustus geworden. Oja meteen een vraagje aan Bika..jullie hebben het over strijken..heir blijft het soms ook wel lang liggen...(schaam schaam!!) en wil er echt wat aan doen..alleen heb een rot strijkijzer die erg lekt, heel onhandig! dus wil graag weten welke jij hebt? Over het voelen: ik lees dat meerdere het voelen. Ik voel het ook al best lang..maar wel steeds wat duidelijker. Mijn placenta ligt voor dus ben wel benieuwd wanneer ik echte harde schoppen krijg en mn buik gaat bewegen plopjes, veelal zacht, maar ook elke dag wel een keer of 2 harde, voel ik wel al langer elke dag meerdere keren ,erg mooi en leuk weer!
Strijken doet mijn vriend. Alles gaat hier keurig gestreken de kast in. We trekken beide echt geen ongestreken kleren aan!! Ik voel nog niks. Na 20 weken is normaal zei de gyn dus nog tijd zat. PDF heb een hoop schoolonderzoeken na te kijken van mijn vierdejaars. Wil het eigenlijk vandaag afmaken maar dat lukt never nooit niet haha
@Strijken: Ik heb ook een hekel aan strijken en helaas doet mijn man dat niet (hij weet nog niet eens hoe een strijkijzer werkt, denk ik), maar hij doet wel een hoop andere dingen hoor, zoals elke zaterdag de benedenverdieping stofzuigen, afstoffen en dweilen. Bij mij blijft er dus ook vaak genoeg een berg strijk liggen en met vijf mensen in huis loopt het toch aardig op, merk ik al gauw @Wibra: Ik vond de boxzak van de Wibra ook helemaal geweldig, ben hem vorige week al gaan kopen, samen met nog een paar andere spulletjes zoals een aankleedkussenhoes. Soms hebben ze er inderdaad wel leuke dingen (en voor een laag prijsje). Met een zoon van tien die af en toe de gaten in zijn broeken valt, heb ik echt bij de Wibra leren shoppen! Zijn strafste stunt was vandaag. Hij bleef met zijn mooie nieuwe polo aan een tak hangen tijdens het spelen. Het gevolg: een scheur van heb ik jou daar... dus klaar voor de vuilnisbak!!! Meiden die een zoontje verwachten... hou je maar klaar!!! It's always fun en ik heb deze week een prachtig wippertje van Chicco voor de baby gescoord, tweedehands voor 15 euro!!
Goedemorgen! @Wibra, ik was er nog nooit geweest tot een maand of 2 terug. Op het babyuitzet forum hadden ze het over de babyweken en dat die de moeite waard zijn. Dus toen maar eens langs gegaan. En deze ronde babyweken is mijn moeder voor me op pad gegaan hihi. Maar het is idd geen geld! Dan gaat het maar wat minder lang mee (al verslijt je volgens mij niks met baby's hihi)
@Wibra: ik kwam er alleen eens in het schrikkeljaar om er een fles Dasty (superontvetter voor degene die het niet kennen) voor manlief te halen. Ik denk dat ze sneller uit dat babyspul gegroeid zijn dan dat het versleten is. Wij hadden gisteren samen Yogi Bear gekeken. Als je van humorachtigefilms houdt is ie echt leuk! Jammer dat mijn vader dit niet meer kan zien, die was gek van Yogi Bear. Ik ben 8 jaar geleden in het Yellowstone geweest met mijn ouders sindsdien wist ik wie Yogi Bear was. Was leuk! En dan komen de mooie herrineringen weer boven. Ooit ga ik met mijn mannetje en kids terug! Straks weer even shoppen voor mezelf en de kleine mup. Kamertje ligt even stil want manlief heeft een infectie op de luchtwegen.