2e helf van augustus 2011 mama´s

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pandora, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Lekker Bika!

Kreeg net een smsje dat een 'vriendin' gisterenavond is bevallen van een zoon, Tjeu.

Gelukkig niet een van onze jongensnamen hihi. Daar ben ik soms best bang voor!

2. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @kleedje maxicosi, Wij hadden die er bij besteld. Die is voor in de zomer. Ik kijk tegen die tijd wel verder wat handig is want ik zie door de bomen het bos niet meer af en toe :p

@ High tea, Lekker joh! :D En mooi weer er bij gehad heh :) Ik ga binnenkort met een vriendin naar tea time in lith, moet ook zo leuk zijn.

@Sjulie, Pff, join the club. Zou een beetje oppassen want mijn bekken instabiliteit en aanverwante klachten zijn daar mee begonnen....

Ik heb dan ook de laatste week constant weer last van mijn rug, bekken en billen... Heb mezelf al op zo'n laag pitje gezet vergeleken normaal. En dat is zo niet hoe ik normaal ben! en de mensen die reeds zwanger zijn geweest waarschuwen me allemaal van doe nou rustig! Als ik helemaal gas terug neem dan ben ik alleen nog maar de hond aan het uitlaten of zo. Zo ben ik juist nooit geweest! Was altijd aan het trainen met de paarden, met de boot bezig, met de hond, in huis van alles zelf aan het klussen e.d. en dan nu..... niks. MOet er echt aan wennen wordt er af en toe best kriebelig door moet ik zeggen. :(

Wel veel gedaan (lees: laten doen) dit weekend. We hebben schuttingdelen voor de achtertuin uitgezocht en gekocht en zondag het babykamertje opgehaald. :) Nu kan Martin aan het schilderen! :D
    Ook van die mensen een nieuw campingbedje overgenomen. Veel familie woont heel ver dus die kunnen we goed gebruiken. Ook op het bootje overigens.

Vannacht trouwens ook echt beroerd geslapen. Kon niet in slaap komen en mijn vriend sliep daardoor ook niet lekker en lag per ongeluk elke keer ver op mijn helft waardoor ik niet lekker meer lag. Pfff....

Oke, genoeg geklaagd! :p Ik ga aan die arbeit verder :p Het is een mooie dag!

3. Buddytje

Buddytje Bekend lid

18 dec 2010
    785
    0
    0
    @sjulie, leuk van je vriendin :)

En een opluchting van de naam :p

Maar moet wel zeggen dat ik zelf veel namen die ik de laatste tijd voorbij zie komen niet leuk vind. Ook de geboorte kaartjes aan de muur bij de vk. Sta er vaak heel verbaasd te kijken.... Maar ieder zijn smaak natuurlijk.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Hey meiden,

Ik heb gek genoeg wel goed geslapen vannacht. Was wel veel te laat. 1.00 uur. Maarja, deze week kan het nog. Denk dat ik volgende week weer een paar uurtjes wil gaan proberen te werken. Als de gynaecoloog het hiermee eens is natuurlijk.

Namen: Ik vind het zo moeilijk. Toen mijn collega bevallen was, ik wist al dat ze een dochter kreeg, was ik ook heel opgelucht dat het niet een van onze meisjesnamen was! En ik was nog niet eens zwanger (4 weken erna wel). De meisjesnaam zijn we op twee na uit. Maar de jongensnaam. Zo moeilijk!!! Ik let er extra op, maar het meeste wat ik hoor vind ik niks. Misschien is het een teken....

Ik ga eens bij mijn vriendje kijken. Die is het laatste behang aan het afstomen.

5. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Angel, ik wil geen vooroordelen uiten hoor, maar ik vind dat je sociaal gezien nogal druk bent maar je niet kan werken.
    Ik snap dat sociaal ook minstens zo belangrijk is maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om niet te gaan werken en dan savonds wel wat 'leuks' te gaan doen.

Ik werk nu nog volledig en dat gaat net. Savonds kan ik dan niet veel meer maar dat neem ik maar voor lief.

@ Buddytje, bij de gyn hangen ook allerlei 'bijzondere' namen hihi, echt niet mijn ding :p

6. Bika

Bika Niet meer actief

Zou wat zijn als net iemand voor je die naam inpikt zeg. Denk niet dat ik met de 1e naam daar bang voor hoef te zijn, 2e zou wel kunnen nog. Maar denk net zo goed dat het me niet interreseert nu we al besloten hebben en ik de namen zowieso gewoon lekker zo hou haha.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb de opdracht van zowel bedrijfsarts als gynaecoloog gekregen om vooral niet thuis te gaan zitten kniezen maar toch contact met vriendinnen en familie te onderhouden en leuke dingen te doen voor zover dat gaat. Dus de laatste twee weken voel ik me goed en doe ik dat ook.

Net telefoon van mijn baas gehad, heb het over werken gehad. Hij vind het fijn dat ik wil komen, maar wil niet dat ik over 2 weken weer uitgeput in het ziekenhuis lig. Dus ik mag volledig naar eigen inzicht gaan werken omdat er twee nieuwe krachten voor mij zijn aangenomen. Met hun ga ik samen het werk doen. Ik zit helaas niet al 7 weken thuis omdat ik het zo leuk vind, want ik was er echt heel slecht aan toe!

Gelukkig krijg ik van mijn baas wel heel veel begrip, het is jammer dat er anders over gedacht word. Ik ben nog nooit in de jaren dat ik werk, langdurig of onterecht ziek geweest. Ik bikkelde altijd maar door. Zo erg dat ik vaker commentaar van de huisarts (2x naar huis gestuurd omdat mijn baas me te ziek vond om te werken) of van patienten kreeg.

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik was niet zwanger, maar een aantal jaren geleden heeft mijn nichtje "onze" meisjesnaam ingepikt, haha... Nou ja, ik baalde wel een beetje, maar goed, je weet het natuurlijk ook niet van elkaar... Nu is ze ook weer zwanger.... hoop dat haar smaak qua namen een beetje is gewijzigd; ze is 4 weken verder dan ik, en ik wil het niet meemaken dat ze nog een keer de naam inpikt:p

9. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ja, ik! Bij mij ook woensdag de 20-weken echo...
    En ook hier beginnen de zenuwen serieus te komen, maar ik blijf vooral positief, hoor ;)

10. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ik heb het allebei. Ik kocht een tijdje geleden een Maxi Cosi cabrio tweedehands en daar zat de voetenzak bij. Zelf heb ik ook de Lodger Cotton en de Lodger Wrapper, ook beide tweedehands.

Ik weet uit ervaring dat ik de voetenzak bij de Maxi Cosi wel handig vond, vooral ook omdat het toch al snel september zal zijn en we dus weer de winter ingaan. Ik gebruikte hem trouwens ook tot de baby niet meer in de Maxi Cosi lag, dus tot negen maanden.
    Maar ik moet er wel bij zeggen dat toen mijn andere kinderen klein waren, er nog geen wikkeldekens waren en dat ik nu denk dat die ook best de voetenzak kunnen vervangen en even zo goed zijn.

11. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Zou goed kunnen, Angel.
    Bij elke vorige zwangerschap wisten wij de naam van het uiteindelijke geslacht altijd meteen en bleven we maar twijfelen aan de andere naam. Dus bij ons was het zo ongeveer elke keer een teken van wat het zou worden, lijkt wel.

Nu zijn we bijna helemaal uit over de jongensnaam, maar vind ik geen gepaste meisjesnaam. Volgens mijn gevoel wordt het ook een jongetje, maar zeker weten we dat dus nog niet... misschien woensdag bij de 20-weken echo??? Ik ben erg benieuwd!

12. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    hallo Dames lekker weer he.
    Ben lekker vrij net bij vriendin geweest bakkie gedaan.
    Woensdag heb ik ook 20 weken echo spannend
    Heb er erg zin in.

13. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    hallo dames
    daar ben ik ook weer even.
    heb het super druk gehad vandaar hier niet geweest..
    ik zal vanavond bij lezen
    en nu richting de tandarts..

14. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Mijn broer overleed aan kanker toen hij 25 jaar oud was en hij zou eigenlijk peetoom zijn geworden van mijn jongste dochter, maar heeft dit dus niet meer mogen meemaken. Ik wilde absoluut dat mijn meisje toch iets van mijn broer zou hebben en wilde haar Brechje noemen (mijn broer heette Robrecht). Ik was hier vast van overtuigd, maar niemand wist het.
    Toen ik net zwanger was van ons Brechje, beviel mijn nichtje van een meisje, Bregje. Mijn wereld stond toen even stil en ik heb hier vreselijk om gehuild, maar het resultaat was uiteindelijk toch dat negen maanden later ons dochtertje Brechje werd geboren en ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van die beslissing.

Ik laat me geen namen meer afpikken en blijf bij mijn keuzes, maar het is wel vreselijk inderdaad als jouw naam net voor jou wordt genomen.
    Ik heb nu weer een nichtje die 10 dagen voor mij is uitgeteld en soms ben ik best bang omdat haar smaak nogal overeen komt met de mijne.

15. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Voor de maxi-cosi moeten wij ook nog eens bedenken hoe we dat gaan doen!!

is best moeilijk. Het zullen wel beide worden, eerst voor het voorseizoen en daarna voor de winter.

@ Angel, ik begrijp je wel hoor, maar het komt soms een beetje raar over als je verteld wat je allemaal gedaan hebt op een dag.

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Karen, maar met zo'n bijzondere reden zou ik ook zeker bij mijn naam blijven!!

17. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Wat een rust vanavond hier!
    Hebben er nog mensen dingen voor de site?

18. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    We tellen er vandaag weer een weekje bij!

19. Bika

Bika Niet meer actief

Om de hele naam reden heb ik mijn nichtje die 4 weken langer zwanger is ook meteen de naam gesmst toen we hem hadden besloten haha. Als ze dan dezelfde naam had gewild prima maar had het niet aan mij gelegen. Gelukkig is onze smaak wel verschillend en is geen van de 2 namen die wij hebben gekozen hun keuze.

Zit de hele dag alleen op t werk, gezellig hoor :p

Ohhh en ik vergeet nog het belangrijkste!!!!! Ik heb hem eindelijk gevoeld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Watje die ik nu ben stond ik natuurlijk meteen huilend voor mijn mans gezicht die bezorgd vroeg wat er mis was hahaha.

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Goedemorgen,

Heerlijk zeg, heb ook de kleine gevoeld, diverse plopjes in mijn buik en ook een terwijl mijn hand erop lag, helaas was manlief al naar werk.

Hier ook lekker druk gehad. Onze slaapkamer is nu klaar en aankomend weekend wordt de vloer op de babykamer en de rest van de bovenverdieping gelegd. Het knapt zo enorm op, dat geeft echt een goed gevoel.

Gister gordijnen besteld voor onze slaapkamer, heb natuurlijk weer een van de duurste uitgekozen maar ben er echt heel blij mee. Schrok wel even dat ze de prijs zei.

Deel Deze Pagina